کد خبر: ۸۲۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

"فرماندهان سپاه" درباره "قدرت موشکی ایران" چه گفتند؟ + تصاویر

فرماندهان سپاه نظراتی را درباره قدرت موشکی ایران داشتند.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا موضوع برنامه جامع اقدام مشترک را با قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران گره بزند و این موضوع با اعتراض شدید مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران همراه شده است.


اخیرا حجت الاسلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور نامه ای به  سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوشت و به پیگیری مجدانه قدرت دفاعی ایران تاکید کرد و هچنین سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ  " حسین سلامی"  جانشین فرمانده کل سپاه نیز قدرت موشکی را مهم ارزیابی کردند.



** سردار جزایری: حتی یک روز از ارتقاء توان و ظرفیت دفاعی و موشکی خود غافل نبوده‌ایم/ظرفیت‌های دفاعی به ویژه موشکی جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری"  معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به تلاش‌های آمریکایی‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آزمایش‌های اخیر موشکی گفت: همانگونه که بارها از قبل اعلام شده بود برنامه گسترش توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران ارتباطی به برجام نداشته و تلاش اخیر آمریکایی‌ها نیز پرده‌ای از عمق کینه‌توزی آنها علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.






جزایری با بیان اینکه ما حتی یک روز از ارتقاء توان و ظرفیت دفاعی و موشکی خود غافل نبوده‌ایم، تصریح کرد: ظرفیت‌های دفاعی به ویژه موشکی جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران بوده و نیروهای مسلح کشور براساس تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای سیاست‌های خود را در این زمینه با قدرت و جدیت همچون گذشته دنبال می‌کند.


سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: ملت ایران به ویژه قوای مسلح توانمندی‌های دفاعی خود را بازدارنده و حافظ امنیت ملی دانسته و هرگز اجازه دخالت و دست‌‌اندازی بیگانگان به آن را نمی‌دهند.



**سردار سلامی: امروز انبارهای موشکی و تونل‌های طویلی از موشک‌های آماده پرتاب داریم/برای انبار موشک‌ها دچار کمبود فضا هستیم

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پیرامون بحث موشکی اظهار داشت: امروزه آمریکایی‌ها درباره قدرت موشکی ما بحث می‌کنند و می‌خواهند آن را تحریم کنند و ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم تا زمانی که تجاوزات و غارت‌گری‌های شما ادامه دارد و تا زمانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید ما نیز توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم و ملت غیور ایران بدانند که ما امروز انبارهای موشکی و تونل‌های طویلی از موشک‌های آماده پرتاب داریم و برای مابقی موشک‌هایی که تولید می‌کنیم دچار کمبود فضا هستیم ولی با این وجود توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم.





وی ادامه داد: عزت در شأن ملت ایران است و ما تکیه‌گاه محکم برای اسلام و کشورهای اسلامی هستیم؛ ما هرگز نوشته‌های غربی برروی کاغذ را نمی‌خوانیم و در برابر زیاده خواهی‌های آنها ایستادگی می‌کنیم و  کشورهای غربی ایران را تهدید می‌کنند که همه گزینه‌ها روی میز است ولی از آن طرف از ما خواهش می‌کنند که توان نظامی خود را افزایش ندهیم ولی این یک رویا است آمریکا دارد و میان رویا تا واقعیت فاصله زیادی وجود دارد.


سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: آنها که به قدرت پوشالی آمریکا وابسته بودند؛ دیدند که هیچ‌گاه ایران با آنها همکاری نخواهد کرد زیرا اهداف هر دو طرف به صورت دو خط موازی است که هیچ‌وقت به هم نمی‌رسند. آمریکا شیطان بزرگ و نشانه باطل است و ما که بر حقیم به هیچ عنوان با آنها توافق نمی‌کنیم.


**سرلشکر رضایی: امیدوارم  برد موشک ها از مرز 5 هزار کیلومتر عبور کند

سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق کل سپاه درباره توانمندی موشکی ایران عنوان داشت: همان‌طور که سیلی بیست هزار سانتریفیوژی، آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره کشاند و موجبات به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی کشورمان را فراهم ساخت، امیدوارم که با حمایت  رئیس جمهور  به‌زودی برد موشک‌های ایران نیز از مرز پنج هزار کیلومتر عبور کند.


وی ادامه داد: بی‌تردید پس از رسیدن توان دفاعی ما به برد پنج هزار کیلومتری که قادر خواهد بود اهدافی ازجمله  "جزیره دیه‌گو گارسیا"، پایگاه هوایی امریکا در حمله به طبس، را تهدید کند؛ امریکا از عملکرد خود پشیمان خواهد شد و درخواهد یافت که این‌گونه اقدامات، هیچ سودی در پی ندارد.








فرمانده اسبق کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز امریکای شکست‌خورده، به ترفندی نو روی آورده که بخشی از آن اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران  بوده و  پایین نگه‌داشتن قیمت نفت با کمک مزدوران خود در منطقه در طول ماه‌های آینده، یکی دیگر از برنامه‌های آمریکاست.



** سناریوی  "ایران هراسی"  آمریکا

آمریکایی ها تلاش می‌کنند تا قدرت موشکی ایران را در قالب سناریوی ایران هراسی مطرح کنند و این موضوع  قابل قبول نخواهد بود ؛ چون هرکشوری حق دارد تا قدرت نظامی و ظرفیت های دفاعی خود را افزایش دهد.


در یک دهه اخیر ایالات متحده آمریکا تلاش کرده تا پایگاه های نظامی خود را در منطقه  "غرب آسیا " افزایش دهد و این موضوع  به عنوان یک تهدید و یک فرصت بالقوه برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.



تهدید حضور پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا این است که شاید مرزهای جمهوری اسلامی ایران هدف قرار بگیرد و فرصت از این جهت که  این پایگاه ها می‌تواند در تیرس موشک های ایرانی در بردهای مختلف باشد و ظرفیت های دفاعی ایران به نحوی جنبه بازدارندگی در برابر تهدیدات روزافزون ایالات متحده خواهد داشت.



نکته ای که مشخص است و به آن اشاره شده اینکه ظرفیت موشکی ایران هیچگاه متوقف نخواهد شد و قدرت نظامی ایران هیچ ارتباطی با برجام ندارد و نکته مذکور مورد تاکید رئیس شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان نیروهای مسلح نیز بود.  





انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیراحمدآتابای
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴
0
ایران اسلامی٬ایران قدرتمندما تنهاباپیروی ازراه پیامبر(ص)وامامان معصوم توانسته قدرتمندشود.اگرماایرانیان همچون سربازان امام خمینی(ره)ازحضرت خامنه ای که ازراستگوترین وغمخوارترین مردان عصرماست پیروی کنیم مطمعانن دشمنان راهی جزسرخم کردن کارنتوانندبکنن.من سنی هستم اماسربازامام خامنه ای هستم