کد خبر: ۸۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
کوثری در جمع مردم شیراز مطرح کرد

جزئیات مذاکره تیم پنج نفره نمایندگان مجلس با عوامل فتنه 88 و یک درخواست از مردم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ ریشه‌دار و عمیق بود، به تشریح جزئیات آن و مذاکره با سران فتنه پرداخت.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، اسماعیل کوثری در جمع مردم در مسجد سیدالشهدای شهرک گلستان شیراز که در قالب گردهمایی بیعت بسیجیان با ولایت گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: فتنه 88 چیزی نبود که در خیابان‌ها اتفاق بیفتد بلکه ریشه‌دار بود و با آن بیماریِ عمیقی درست کردند.

وی بیان کرد: در فتنه 88 هدف‌های خطرناکی دنبال می‌شد و این اهداف با برخوردهای سیاسی و امنیتی نیز حل نمی‌شد؛ تنها یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که این حرکت مردمی در 9 دی اتفاق افتاد و بساط فتنه‌گران را برچیدند و حماسه 9‌ دی نیز ماندگار شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌ظاهر از فتنه، 6 سال گذشته، اما می‌بینیم که مقام معظم رهبری به‌طور مجدد از فتنه یادآوری کردند و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است که باید هوشیار و بصیر بود.

وی در ادامه سخنانش با ابراز اینکه 20 روز قبل از انتخابات 22 خرداد سال 88، در سخنرانی‌ای اعلام کردند "در دوران اصلاحات یک پایه ولایت را ضعیف کردیم و به‌دنبال اجرای ادامه کار هستیم"، افزود: یک روز مانده به انتخابات، یکی از سران فتنه در مصاحبه‌ای از واژه "تغییر ماهیت و ساختار قدرت"  سخن گفت که نشان می‌دهد این‌ها در سال 88 به‌دنبال انتخابات نبودند، بلکه به‌دنبال تغییر ولایت بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روز انتخابات، خانم عفت مرعشی مسئله‌ای را مطرح می‌کند که اگر غیر از آقای موسوی انتخاب شود، مردم باید به خیابان‌ها بریزند و همان روز در حال رأی‌گیری طرفداران سران فتنه خبرنگاران خارجی را دعوت می‌کنند و وی در مصاحبه می‌گوید "من برنده انتخابات هستم"؛ پس از این مصاحبه و عدم‌تحقق نتیجه مثبت، سه روز بعد از انتخابات وی مجدداً سخنرانی کرد و بعد از پایان سخنرانی تعدادی به پایگاه بسیج در میدان آزادی حمله کردند.

وی ادامه داد: حدود یک هفته بعد از این جریان، مقام معظم رهبری در نماز جمعه سخنرانی کردند و در آن خطبه‌ها فرمودند "اگر اعتراضی دارید از کانال قانونی پیگیری کنید". ما نیز بعد از این جریان، با این آقایان تک‌تک حرف زدیم و خواسته آنان را خواستیم.

کوثری با اظهار "پس از آن با تیمی پنج‌نفره پیش میرحسین موسوی رفتیم و گفتیم «علت اینکه شما می‌گویید احمدی‌نژاد خلاف قانون عمل کرده چیست؟»" افزود: موسوی پاسخ داد: "من نه شورای نگهبان و نه وزارت کشور را قبول دارم" و ما هم گفتیم "شما خواستید نفر دوم کشور باشید و نمی‌توانید بگویید من این‌ها را قبول ندارم؛ پس از آن موسوی گفت "من قبول ندارم". دیدیم خود را فراتر از قانون می‌داند و گفتیم "اگر قبول نداشتی، نباید کاندیدا می‌شدی و حالا که شدی نمی‌توانی بگویی قبول ندارم". صحبت‌ها را ادامه دادیم و دیدیم فایده ندارد و پس از آن موسوی گفت: "13میلیون نفر به من رأی دادند، اگر همه بگویند تقلب نشده، بازم می‌گویم تقلب شده است".

وی تصریح کرد: همچنین با هیئتی 9نفره به دیدار کروبی رفتیم و گفتیم "بر چه‌اساسی می‌گویی تقلب شده است؟" که وی گفت: "من دفعه قبل 4میلیون رأی آورده و الآن 300هزار رأی آورده‌ام که این نیز نشانه‌‎هایش است"؛ گفتیم "آقای کرباسچی نزدیک‌ترین نفر به شما رأی نداده، دیگر بقیه‌اش را بدانید و کرباسچی به موسوی رأی داد" و کروبی هم چیزی برای گفتن نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از این ماجراها، روز قدس و روز عاشورا فرا رسید و دیگر در این روزها مباحث انتخاباتی مطرح نبود بلکه فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری و پرچم‌های عزاداری رحم نکردند و آتش زدند و در آن روز شادی و هلهله به‌راه انداختند.

کوثری گفت: اینجا دیگر مردم نبودند و افراد ضدانقلاب و ملی‌مذهبی‌های معاند نظام و گروه‌هایی بودند که ایمان نداشتند و به دسته‌های عزاداری حمله کردند, در نهایت هشتم و نهم دی‌ماه مردم سراسر ایران از انقلاب دفاع کردند و برابر فتنه و سران آن آگاهی و شناخت پیدا کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش‌ِرو و درخواست از مردم برای انتخاب کاندیداهای اصلح بیان کرد: مردم باید بصیرت و آگاهی داشته باشند و اجازه ندهند فتنه 88 که شکل آن تغییر کرده دوباره تکرار شود.


سالاد

نظرات بینندگان