کد خبر: ۸۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس:

۴۵درصد جمعیت فارس تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند/ به پیرمردی ۱۱۸ ساله همچنان مستمری پرداخت می‌شود

بخش اصلی معیشت پنج میلیون نفر مستمری‌بگیر توسط سازمان با پرداخت مستمری حداقلی اداره می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس گفت: در مجموع در استان فارس ۲ میلیون و ۶۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که ۴۵ درصد جمعیت فارس را شامل می‌شوند.

عبدالکریم نباتی در نشست روابط عمومی‌های منطقه شش سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: تامین اجتماعی فارس ۱۱۴ هزار خانوار مستمری‌بگیر دارد که از این تعداد۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر بازنشسته، ۷ هزار و ۷۰۰ نفر از کارافتاده و۳۶ هزار و ۱۰۰ نفر بازمانده تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ماهیانه بالغ بر ۱۲۳میلیارد تومان مستمری به مستمری‌بگیران این استان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کل کشور را زیر پوشش دارد و از این رو از بازوان توانمند نظام در تأمین امنیت اجتماع است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس گفت: با برگزاری نشست‌های آموزشی در مورد خدماتی که سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد شناخت خوبی نسبت به فعالیت‌های سازمان ایجاد شده است.

نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند

در ادامه جلسه مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش دارد که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود.

امیر عباس تقی‌پور گفت: بخش اصلی معیشت پنج میلیون نفر مستمری‌بگیر توسط سازمان با پرداخت مستمری حداقلی (۵۰ درصد) اداره می‌شود.

وی ادامه داد: افراد زیر پوشش سازمان متاثر از خبرهای رسانه‌ها هستند و اگر رسانه‌ها با اخبار همه جانبه‌نگر و مثبت به این افراد روحیه دهند دلگرم می‌شوند و بالعکس از برخی شایعات در مورد قطع مستمری یا مسائل بی‌اساس دیگر دچار نگرانی شده و‌گاه اثرات منفی بزرگی در زندگی آنان خواهد داشت.

تقی‌پور تصریح کرد: اطلاعات مورد نظر خبرنگاران باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط روابط عمومی‌ها ارائه شود و به سؤالات و ابهامات آنان پاسخگو باشد و از آن سو خبرنگاران نیز باید اخبار را بدون اعمال نظر شخصی و با رعایت اصول حرفه‌ای منتشر کنند.

مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی افزود: در اولین نشست رسانه‌ها با دکتر نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ۱۲۰ رسانه حاضر شدند و بنا شده هر سه ماه یک بار نشست خبرنگاری برگزار و تورهای آشنایی با خدمات تامین اجتماعی برپا شود.

به پیرمردی ۱۱۸ ساله همچنان مستمری پرداخت می‌شود

وی یادآور شد: ما همکاران رسانه را به دیدار بیماری بردیم که سه سال بر روی تخت افتاده و چون بیمه است تمام هزینه وی همچنان پرداخت می‌شود و یا مواردی داریم که سازمان به پیرمرد ۱۱۸ ساله مستمری پرداخت می‌کند که برای خبرنگاران بسیار جالب است.

تقی‌پور بیان کرد: رسانه‌های محلی در جریان خبر‌رسانی فعالیت سازمان تامین اجتماعی نقش پر‌رنگی داشته و از این نظر استان فارس با تنوع فرهنگی نیاز به حضور قوی در این حوزه دارد.

بنابراین گزارش، مرضیه امیری خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، عطاءالله شعبانی خبرنگار خبرگزاری فارس و سید احمد نجفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرنگار بر‌تر جشنواره «تامین اجتماعی و رسانه» برگزیده شدند.


سالاد

نظرات بینندگان