کد خبر: ۸۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۴
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

تشییع پیکر مطهر 100 شهید دفاع مقدس در 60 نقطه از استان فارس

سردار غیب پرور گفت: احزاب و مسئولین مرتبط با انتخابات نگاه کنند به قداست راه شهدا و ببینند انقلاب اسلامی با چه قیمتی بدست آمده و راه مبارک انقلاب اسلامی با چه قیمتی دارد ادامه پیدا می کند.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، نشست خبری مراسم استقبال و تشییع پیکرهای قریب به یکصد شهید جاویدالاثر دفاع مقدس در استان فارس با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور مسئول قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه فجر فارس برگزار گردید.

در این نشست سردار غیب پرور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه آیت الله نمر باقر النمر، شهادت نزدیک به 1000 تن از مسلمین مظلوم نیجریه و اشاره به دستگیری شیخ زکزاکی و شهادت فرزندان ایشان گفت: دست خانواده کثیف وهابیون در تمام این مصائبی که بر مسلمین در سراسر عالم اسلام روا داشته می شود مشهود و نمایان است.

وی افزود: این شهادت ها بارقه امیدی برای طلوع فجر صادق که همه عالمیان در انتظارش هستند، خواهد بود، این خون هایی که به ناحق ریخته می شوند بدون ثمر نیست و خدا نمی گذارد خون مظلومان پایمال بشود.

فرمانده سپاه فجر فارس در قسمتی از سخنانش به مرور اقدامات فرهنگی و اثرگذاری که در استان فارس در طول سال های اخیر اجرا شده است پرداخت و افزود: اجلاسیه شهدا در سال 1390  اجلاسیه ای بود که نباید بگذاریم در ذهن مردم ولایتمدار فارس و خانواده شهدا و ایثارگران فراموش بشود، فرآیند برگزاری این اجلاسیه یک سال و اوج برگزاری آن نیز 15 روز در مرکز استان فارس بود.

وی با بیان اینکه چنین اجلاسیه ای در مورد شهدا در هیچ نقطه ای از کشور برگزار نشده است، گفت: اجلاسیه 90 با حضور 6000 نفر از مردم ولایتمدار فارس در محضر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی) آغاز شد، حضور دو مرجع تقلید و برگزاری یادواره شهدای اهل سنت و ادیان الهی همراه با حضور جمعیت کثیر مردم و مردمی بودن ویژگی های مهم اجلاسیه شهدا در سال 1390 هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در استان فارس که در اردیبهشت 1387 اتفاق افتاد یک حادثه بزرگ فرهنگی بود که آثار آن هنوز قابل لمس هستند، گفت: در طراز این رویدادها قرار است یک رخداد فرهنگی دیگر نیز اتفاق بیفتد، عامدا به این موضوعات اشاره نمودم تا قادر باشم و بتوانم جایگاه این کاری را که قرار است در استان فارس اتفاق بیفتد تشریح نموده و احساسم را به شما منتقل کنم.

وی ادامه داد: پیکرهای قریب به یکصد شهید جاویدالاثر دفاع مقدس که بسیاری از این شهدا در اوج مظلومیت به شهادت رسیده اند و در تفحص های اخیر پیکرهای این عزیزان پیدا شده تا یکی دو روز آینده بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق تبادل رسمی صورت گرفته و در استان فارس مراسم استقبال از این شهدا و تشییع ایشان انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: چه بسا تشییع پیکر پاک شهدا  به همه گروه های سیاسی، به نامزدهایی که وارد صحنه انتخابات مجلس شده اند، به سایر مسئولان و آن کسانی که در حوزه تبلیغات فعالیت می کنند تلنگر بزند که ببینید شما امانت دار خون مبارک چه انسان های پاکی هستید، احزاب و مسئولین مرتبط با انتخابات نگاه کنند به قداست راه شهدا و ببینند انقلاب اسلامی با چه قیمتی بدست آمده و راه مبارک انقلاب اسلامی با چه قیمتی دارد ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه "دفاع از انقلاب اسلامی در مسیر شهادت" کاملا پر رونق است، گفت: الان فرزندان اسلام دو - سه هزار کیلومتر آن طرف‌تر با افتخار جان می دهند، دفاع از انقلاب اسلامی یک گوشزد به همه ماست تا در حوادث سیاسی کشور چه مراقبت هایی باید از خودمان نشان بدهیم، ما حتما مسئولیت داریم و این مسئولیت تنها مسئولیت هایی نیست که در دنیا بروز داشته باشد، بر اساس باورهای دینی و اعتقادی از ما سوال می شود که پاسخ دهی به آن نیز سخت خواهد بود، تشییع پیکر مبارک این یکصد شهید در این مقطع از زمان عنایت خداست که این تلنگر به همه زده بشود که حواسمان را جمع کنیم.

سردار غیب پرور افزود: بیست و یکم دی ماه روز ورود شهدا از مرز شلمچه به خاک مقدس جمهوری اسلامی است و از بیست و دوم دی ماه تا یکم بهمن، یعنی به مدت یک دهه با طِی چهار هزار کیلومتر و در 60 نقطه از استان فارس مراسم خواهیم داشت، مبدا ورود این شهدا شهرستان نورآباد خواهد بود و پس از برگزاری مراسم مختلف در 60 نقطه از استان فارس این شهدا همگی با عبور از دروازه قرآن وارد شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) خواهند شد.

وی ادامه داد: این شهدا برای طِی فرآیند شناسایی و تهیه نمونه های دی اِن ای به مرکز مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح در تهران منتقل می شوند و همزمان با ایام فاطمیه تعدادی از این شهدا در استان فارس به خاک سپرده خواهند شد.

سردار غیب پرور گفت: برگزاری این مراسم علاوه بر فضای معنوی و برکات معنوی که دارد، این اقدام باید موجب همدلی، همگرایی و انسجام ملی در درون استان و کشور بشود، الان فضای کشور بیش از هر زمان دیگر به همدلی و انسجام نیازمند است و چه محوری بهتر از شهدا که عامل همگرایی ما بشوند، همگان بدون توجه به گرایشات سیاسی بیایند چون شهدا متعلق به همه هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش با اشاره به اینکه با توجه به استقبال مردم ممکن است مراسم تشییع در بیش از 60 نقطۀ پیش بینی شده انجام شود، به تشریح مسیرهای تشییع شهدا در استان فارس پرداخت:

* نورآباد ممسنی نقطه آغاز، از پادگان شهید آیت الله مدنی سه محور باز خواهد شد:

1)    از مسیری و عبور از یاسوج (استان کهگیلویه و بویر احمد) برای پوشش شمال فارس/ سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادت شهر (مسیر دو شاخه می شود)، ارسنجان، آباده طشک، نی ریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا، اردکان.

2)    قائمیه، فراشبند، فیروزآباد، میمند، (مسیر دو شاخه می شود) کوار، شیراز، گله دار، اسیری، مهر، لامرد، علامرودشت، اشکنان، بیرم، اوز، گراش، لار، خنج، قیر و کارزین، فیروزآباد.

3)    فیروزآباد، کوار، جهرم، دبیران، زرین دشت، خسویه، داراب، ششده قربلاغ، زاهدشهر، نوبندگان، فسا، «نقطه الحاق امامزاده اسماعیل (ع) و برگزاری ویژه برنامه»، سروستان، خرامه، داریون، شیراز.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴
0
بیضا درست هست نه بیزا
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴
0
به كوري چشم همه معاندين و اصلاح طلبان خائن ان شاء الله تعالي!