کد خبر: ۸۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۴
امام جمعه تشیع خنج:

عربستان با به شهادت رساندن شیخ نمر، قدمی دیگر در نابودی خود برداشت

امام جمعه تشیع خنج: همه دغدغه این شیخ نمر عالم مبارز، روشنگری و تبلیغ دین بود و هیچ مبارزه مسلحانه ای نداشت. عربستان سعودی با این جنایت، یک قدم دیگر خود را به نابودی نزدیک کرد.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، حجت الاسلام رضا صفایی در خطبه های این هفته نماز جمعه تشیع خنج با اشاره به جنایت آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ باقر النمر، گفت: همه دغدغه این عالم مبارز، روشنگری و تبلیغ دین از طریق تریبون بود؛ هیچ مبارزه مسلحانه ای نداشت و هیچ خونی را به ناحق نریخته بود. عربستان سعودی با این جنایت، یک قدم دیگر خود را به نابودی نزدیک کرد.

وی به اقدام عربستان در قطع رابطه با ایران اشاره نمود و اظهار داشت: عربستان با این اقدام می خواهد حجم وسیع افکار جهانی علیه خود بابت به شهادت رساندن شیخ نمر را کاهش دهد. اقدام آنها قطعاً به ضرر خودشان تمام می شود. آنهایی نیز که به ﺗﺄسی از عربستان مزدور، اقدام به قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران نمودند بدانند که کارشان موجب طنز بوده، زیرا که نام کشورشان در نقشه نیز به درستی قابل دیدن نیست.

امام جمعه تشیع خنج: عربستان با به شهادت رساندن شیخ نمر، قدمی دیگر در نابودی خود برداشت

امام جمعه تشیع خنج ادامه داد: بعد از اقدام عربستان سعودی در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر، حرکت هایی نیز در ایران انجام شد که نباید اتفاق می افتاد. ما حمله به سفارت عربستان در تهران را محکوم می کنیم اما این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که این اقدام شاید جهت و خطی از بیرون داشته و هدفمند بوده باشد.

صفایی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور، این دیدار را بسیار معنوی و دوستانه عنوان کرد و گفت: اگر ما شعار ولایت سرداده و دنباله رو ولایت هستیم، حرف ولایت این است که به نماز جمعه اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار دوستانه فرمودند نماز جمعه، مرکز فرهنگی شهر است. امام جمعه باید مسائل سیاسی را تبیین کند و از آن عقب نماند اما مهم تر از آن، مسائل فرهنگی است.

خطیب جمعه شیعیان خنج افزود: مقام معظم رهبری در بحث انتخابات نیز به شش نکته اشاره نمودند و از آن به عنوان مؤلفه های حق الناس در انتخابات نام بردند.

صفایی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه به سالروز شهادت امیرکبیر اشاره نمود و گفت: امیرکبیر می تواند الگوی مناسبی برای مسئولان ما باشد؛ اینکه برای مردم خدمت کنیم و رضای خداوند را همیشه در نظر بگیریم. امیرکبیر، حلقه وصل جامعه ایران به سوی پیشرفت بود و این موضوع با تفکر سکولار فرق می کند.

امام جمعه تشیع خنج به سالروز قیام 19 دی ماه مردم قم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مردم قم بعد از شهادت سید مصطفی خمینی فرزند برومند حضرت امام(ره)، برنامه های مختلف عزاداری برپا نموده و راهپیمایی های گوناگونی انجام دادند و همین موضوع، جرقه ای برای حرکتهای مردمی در سراسر کشور شد.


سالاد

نظرات بینندگان