کد خبر: ۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴

بانوی محجبه سپیدانی: نگاه برخی از مسئولین به چادر منفی است

من با تمام وجودم چادرم را دوست دارم وبه آن عشق می ورزم، روزهای اول در زمان نوجوانی به اجبار چادر سرکردم ولی اکنون آن را با دنیا عوض نمی کنم چادرم برای من مایه آرامش است .این یک شعار نیست ، عشق است عشق.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، متاسفانه در چند سال اخیر با نفوذ شبکه های  ماهواره ای بد حجابی در شهر و روستاهای ما گسترش پیدا کرده است ولی هنوز هم افراد با حجاب در شهرما وجود دارند که  با حجاب برتر خود نقش بسیار مهم و اساسی در جهت آرامش و آسایش فرد و خانواده و امنیت در اجتماع، ایفاد می کنند. با یکی از بانوان محجبه شهرستان سپیدان به گفتگو نشستیم. او می گوید: من با تمام وجودم چادرم را دوست دارم وبه آن عشق می ورزم،  روزهای اول در زمان نوجوانی به اجبار چادر سرکردم ولی اکنون آن را با دنیا عوض نمی کنم چادرم برای من مایه آرامش است.این یک شعار نیست بلکه هر کسی بنا به اختیار خود کاری را انجام می دهد و من اشتیاق آن را در وجود خود می بینم چون حجاب ما را از گناه محدود می‌کند و باعث می شود که همانند یک انسان واقعی زندگی کنیم.

 دلیل شما برای انتخاب حجاب چیست؟
 در دوران نوجوانی ودرزمان مدرسه به اجبار چادرسرمی کردم ولی بعد که بزرگتر شدم وفهمیدم ،حاضر نبودم لحظه ای آنرا از خود دور کنم.  یکی ا ز مهمترین دلایل آن آرامشی که چادر به من میدهد هیچ پوششی به من نمی دهد. باچادر می شود به راحتی زندگی کرد و با آن به ارزشهای والای انسانیت رسید. یکی دیگر از دلایل انتخاب چادر این است که مادر سادات در کوچه ها زمین افتاد ولی چادرش برزمین نیفتاد.برخی از شهدای زن در وصیت نامه هایشان و یا زبان همرزم هایشان ؛می گفتند مرا بُکشید اما چادرم رانَکشید.دلایل زیادی وجود دارد که یک نفر بخواهد حجاب را انتخاب کند، از لحاظ روانشناسی رنگ سیاه کمتر در چشم دیگران جلب توجه می کند وسنگینی خاصی از لحاظ ارزش ووقار به انسان میدهد. در درون انسان گرفته تا دستور دین و مسائل اجتماعی و فرهنگی، سرشت زن به گونه ای است که حجب و حیا را دوست دارد چنانکه حیا زیباست و برای زنان زیباتر لذا حجاب موافق است با فطرت و طبیعت زن که گرایش به وقار دارد .


آیا به نظر شما حجاب محدودیت نمی آورد؟
 شاید این جمله رابارها دیده ایم که می گوید حجاب مصونیت است نه محدودیت بر عکس همه که می گویند حجاب محدودیت نیست باید بگویم اتفاقاً حجاب یک محدودیت است اما باید تفسیر کنیم که چه جور محدودیتی ، تقریباً همه برای پنجره های خانه هایشان پرده نصب می کنند آیا این محدودیت نیست؟! بله محدودیت است اما محدودیتی که نتیجه ی آن به دست آوردن یک آزادی بزرگتر و آسان  که در خانه ی خود نشست و برخاست می کند. پس هر محدودیتی بد نیست لذا اگر حجاب را به عنوان یک محدودیت بپذیریم باید بگوییم یک محدودیت است برای بدست آوردن یک آزادی بزرگتر .ومحدودتیتی برای چشمان ناپاک وهوس آلود .

 همسرتان با چادر شما مشکل ندارد؟
نه خداروشکر از اول هم سراین مسئله مشکل نداشتیم همسرم فردی مذهبی است و برخی مواقع متذکر می شود که باید مبلغی باشی برای تشویق دختران به پوشیدن حجاب برتر چادر .

آیا به نظر شما چادر دست و پاگیر نیست؟  

 شاید در نگاه اول اینچنین به نظر بیاید اما این طور نیست تا الان که عمراز خداگرفته ام هیچ گونه مشکلی نداشته ام شاید باورتان نشود چندین بار همین چادر؛مرا نجات داده است .در سفر کربلا برخی از مامورین عراقی متاسفانه به برخی از خانمهاکه پوششان نامناسب بود برای تفتیش دست میزدند اما تا خا نمهای چادری را می دیدند شرم می کردند و من خداروشکر می کردم در یک سانحه تصادف اگر چادرم نبود ممکن بود من الان زنده نباشم وباعث نجات من شد. در همه جا برای من رحمت بده تا زحمت .  

 آیا حجاب تنها در چادر خلاصه می شود؟
 باغ گل با گلهایش معنی می شود و باغ بدون گل دیگر باغ گل نیست زمینی مانند سایر زمینهای دیگر.درست است چادر حجاب برتر است اما هستند خانمهایی که با مانتوهای بلند و پوشش کامل هم جزء افراد با حجاب محسوب  می شوند ولی اگر بخواهیم نمره ای را به این نوع پوشش ها بدهیم اگر مانتو باشد نمره آن 16 است چادر به عنوان حجاب برتر نمره ی 20 را خواهد گرفت .


در تابستان و هوای گرم با چادر، گرمتان نمی شود؟
 برای هر کاری وبرای زحمتی پاداشی معین شده است.شکلات وآبنبات بدون پوست صید مگس ها می شود.تحمل رنج وسختی برای انسان ثمراتی دار همین که انسان طعمه نگاه های هوس آلوده نشود خودش کافی است.به فرموده  امیرالمومنین  حضرت علی (ع) نقل شده که می فرمایند؛ حال که نمی توانیم گرمای چادر را تحمل کنیم چگونه خواهیم توانست آتش جهنم را تحمل کنیم بنابراین در یک کلام دینداری تلاش و زحمت می خواهد .


 آیا چادر پوشیدن شما اجباری بوده یا به اختیار خود آن را انتخاب کرده اید؟
  در مدارس و در زمان گذشته چادر اجبار بود نه مثل الان. مثل این است که بگویند شما  هوا بدون اکسیژن میخواهید من با تمام وجودم چادرم را دوست دارم و عاشقش می باشم وبه آن عشق می ورزم، این یک شعار نیست بلکه هر کسی بنا به اختیار خود کاری را انجام می دهد و من اشتیاق آن را در وجود خود می بینم  چون حجاب ما را از گناه محدود می‌کند و باعث می شود که همانند یک انسان زندگی کنیم.


چرابدجابی و فرهنگ غربی در بین جوانان بیشتر طرفداردارد ؟
متاسفانه امروزه می بینیم  بی بندوباری وعریان بودن به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شده است در جامعه ، اجتماع، محل کار ،بازار وخیابان تمامی مکانها به دید بد به خانمهای باحجاب نگاه می کنند .اصلی ترین علت آن دورشدن ازفرهنگ خودمان می باشد متاسفانه امروزه به بحث اسلامی و ایرانی دامن میزنند.اما درکتیبه های تخت جمشید یا زن ایرانی نیست یا اگر هم هست با حجاب و پوشش کامل است. یکی دیگر آفت در خانواده ها همین ماهواره ها یا بلای خانماسوز است که بدتر از اعتیاد است. خانواده ها از تأثیر این بشقاب سمی غفلت می کنند، فرزندان قبل از اینکه به بلوغ اجتماعی، فکری و اقتصادی برسند متاسفانه سن بلوغ جسمی وجنسی در جامعه به طور چشمگیری کاهش یافته است، جوانان امروز ما به دلیل تبلیغات سوء دشمنان اسلام حال تحقیق کردن را ندارند و ماهواره فقط سرخوشی کاذب را به آنها القاء می کند که این خود باعث سهل انگاری در تحقیق و پذیرش دین می شود و کم کم  گناه قلب انسان را تیره و تاریک می کند تا جایی که خدایی نکرده انسان به استهزاء و مسخره کردن احکام خدا می شود بنابراین اگر چه حجاب صرفاً یک قانون دینی است من معتقدم روانشناسان باید بیشتر در مورد حجاب حرف بزنند .


چرا اسلام بیشتر به خانم ها دستور حجاب می دهد تا مردان ؟
 با توجه به آن شعر مشهور که می گوید« زدست دیده ودل هردوفریاد  که هرچه دیده بیند دل کند یاد»  تمامی اثرات وبلایا اول از سوی چشمان است همانطوری که درروایات امده نگاه به نامحرم تیری است از جانب شیطان .اگر در جایی زن دچار لغزش شود مردی هم در کنا اوخواهد بود ودر تمامی دوره های بشر متاسفانه زن را محرک اصلی قلمداد می کنند که این اشتباه محض است ، اسلام دینی است با روانشناسی فوق العاده، هر جا لغزشگاه مردان باشد بیشتر آنها را مخاطب قرار می دهد و هر جا زنان بیشتر در معرض خطر و سقوط باشند آنان را مورد عتاب و خطاب قرار می دهد، میل دلبری کردن در زنان بسیار بالاست و به قول شهید مطهری زنان شکارچی قلب های مردان هستند و برای تصاحب قلب مرد دلبری و تبرج می کنند و مردان هم چون شکارچی جسم زنان هستند و چشم هم جاسوس دل است پس در مورد پوشش و عدم تبرج و دلبری بیشتر سخنانش با زنان است .


 اجبار در حجاب به حجاب لطمه نمی زند ؟
 به نظر من در مورد حجاب باید به جای سخت گیری های اشتباه و نادرست فرهنگ سازی شود.درکدام رسانه وشبکه ها حتی همین سایت مارگون تاکنون مطلبی در مورد حجاب و فرهنگ اصیل ان بحث شده است و یا حتی یه پیام بازرگانی ناقابل پخش شده است ، آیا تاکنون شبکه ای سراغ دارید که به خانمهای محجبه جایزه بدهند  برای ترویج چادر وحجاب برتر و یا با آنها گفتگویی در مورد چادر و حجاب داشته باشند.اصل حجاب با فرهنگ سازی درست می شود فرهنگی که باید از خانواده و بعد مدارس وبعد اجتماع صورت پذیرد.شما در صد مغازه در سپیدان بروید یک پارچه چادری به دلخواه خودتان پیدا نمی کنید.ولی اگر لباس یا مانتو کوتاه ویا ساپورت بخواهید الی ماشا الله. اختیار بهتراست تا اجبار و هر قانون دیگری اگر با اختیار پذیرفته شود خیلی بهتر است اما به نظر من حجاب ضمن اینکه یک قانون دینی است حکم اجتماعی هم محسوب می شود لذا هر کار خوبی بالتبع تبعات آن دامنگیر جامعه هم خواهد شد بنابراین همانطور که بدحجابی جامعه را به گناه می کشاند حجاب هم جامعه را به سمت درستکاری پیش خواهد برد .


حرفی با مسئولین شهرستانی دارید ؟

اگر حرف مرا منعکس کنید بگویم در غیراینصورت خیر؛ مسئولین ما فقط دنبال بخشنامه هایی هستند که  میز و صندلی ریاستشان را آز انها نگیرد در ادارات وبانکها و.... هرجایی که میروید اگه با این حجاب باشید شما را کمتر تحویل می گیرند وکارتان دیرتر انجام می شود تشویق و امتیاز و مقام و جایگاه و منزلت برای خانمهای بد حجاب است نه برای امثال ما؛ چون به قول آنها،این چادر وحجاب وظیفه ماست که سرکنیم


حرف آخر شما ؟
مادر جنگ نرم تفنک نمی خواهیم چادر و حجاب میخواهیم. چرادر کشورهای غیراسلامی میل به پوشیدن حجاب وچادر بیشتر شده است.پس بیائید برای حجاب وچادر به سرکردن دخترانمان از همین امروز دست به کار شویم شاید فردادیر باشد وشاید فردا ما نباشیم .


سالاد

نظرات بینندگان