کد خبر: ۸۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
به‌مناسبت عملیات کربلای 5

زمینی که بوی باروت می‌داد؛ درسی که آرامش داد

عملیات‌های مختلف رزمندگان سپاه اسلام هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد و عملیات بزرگ و موفقیت آمیز کربلای 5 یکی از حماسه‌های بزرگی است که فرزندان این سرزمین برای همیشه در سینه و برگ برگ تاریخ به ثبت رساندند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در آن روزهایی که جنگ بود و صدای مهیب خمپاره و ترکش و زمین و خاکش بوی باروت می‌داد، مردانی از سرزمین عشق حماسه‌ای به‌یاد ماندنی را خلق کردند که تا به امروز هیچ دشمنی حتی جرات نگاه کردن گوشه چشمی به حالت بد به این خاک را نداشته باشند.

فاتحان آن روزها و حماسه‌سازان عرصه‌ای که دشمن بعثی سرپا مجهز به میدان نبرد آمده بود، مردانی بودند که آزادانه برای دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و خاک خود عاشقانه جنگیدند.

بدون شک حماسه عملیات‌های مختلف رزمندگان سپاه اسلام هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد و عملیات بزرگ و موفقیت آمیز کربلای 5 یکی از حماسه‌های بزرگی است که فرزندان این سرزمین برای همیشه در سینه و برگ برگ تاریخ به ثبت رساندند.

*تسخیر دژ شلمچه یکی از تاریخی‌ترین لحظات جنگ را به ثبت رساند

حمید اورکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به عملیات پیروزمند کربلای 5 اظهار کرد: این عملیات ساعت یک بامداد  19 دی‌ماه سال 65 توسط سپاه پاسداران برای نبرد با مزدوران بعثی با رمز یا زهرا (س) آغاز شد و 45 روز به طول انجامید.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایرانی برای دفاع از وطن در این عملیات با شجاعت می‌جنگیدند افزود: گردان حضرت رسول(ص) به‌عنوان نیروهای ایذه‌ای و باغملکی 24 و 25 دی سال65 وارد درگیری‌ها و نبرد با دشمن شدند.

این جانباز شیمیایی و اعصاب و روان با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی سربازان ایرانی در این‌روزها، خاطرنشان کرد: آن روزها همه چیز بوی فداکاری و معنویت می‌داد، رزمندگان بدون داشتن ذره‌ای ترس در وجود خود برای دفاع از ارزش‌ها و خاک خود جانانه می‌جنگیدند و نوای الله اکبر فرزندان این سرزمین لرزه بر وجود دشمنان تا دندان مسلح انداخته بود.

اورکی با اشاره به نبرد جانانه گردان حضرت رسول(ص) که یکی از تاریخی‌ترین لحظات جنگ را به ثبت رساند، تصریح کرد: این گردان توانست با دلاوری دژ مستحکم و معروف شلمچه را همراه با یک گردان از گارد ریاست جمهوری رژیم بعث منهدم کند.

وی افزود: در این نبرد بیش از 400 نفر از نیروهای بعثی اسیر؛ تعدادی از ادوات آنها منهدم و تعدادی سلاح، تانک، نفربر و... نیز به‌عنوان غنیمت به‌دست آمد.

اورکی اضافه کرد: نبرد تن به‌تن در شهرک دوعیجی و پشت سر گذاشتن خاکریز بعد از دژ شلمچه و تصرف کانال دوعیجی یکی دیگر از دلاور‌ی‌های رزمندگان ما در این عملیات بزرگ بود.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس با اشاره به شهدایی که در این عملیات تقدیم شد، گفت: از گردان حضرت رسول(ص) شهرستان ایذه در این عملیات شهدایی چون محمد تقی شهولی، بهادر مرادی، علی مومنی، صحنعلی تاراس و غلام‌عباس بیژنی را به‌یاد دارم که به‌عنوان دوستان و همرزمانم در این عملیات حضور داشته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اورکی با اشاره به دستاوردهای بزرگ کسب شده در این عملیات خاطر نشان کرد: استقرار در 10 کیلومتری شهر بصره، تصرف پاسگاه بوبیان و شلمچه؛ تصرف جزایر بوارین، فیاض و ام‌الطویل و آزادسازی چندین منطقه از دست دشمن بعثی جز افتخارات و دستاوردهای این عملیات بزرگ است.

وی در پایان با اشاره به مجروحیت خود در این عملیات و نائل آمدن به درجه جانبازی، گفت: رزمندگان ایرانی در جنگ مقابل این دشمن متجاوز؛ با دلاوری و شجاعت بی‌وصف خود مردانه جنگیدند تا امروز در پرتو این جانفشانی‌ها آرامش داشته باشیم.


سالاد

نظرات بینندگان