کد خبر: ۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۴

نخستین رمان با موضوع شهدای مدافع حرم نوشته می‌شود

اکبر صحرایی رمانی درباره شهید عبدالله اسکندری می‌نویسد، این رمان نخستین اثر تالیفی درباره شهدای مدافع حرم است.

به گزارش شیرازه، اکبر صحرایی در گفت‌وگو با تسنیم از نگارش رمانی درباره شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری خبر داد و اظهار داشت: مراحل تحقیق و مصاحبه با اقوام و خانواده‌های این شهید انجام شده و کار نگارش رمان یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این اثر به سفارش نشر شاهد تهیه می‌شود، گفت: این رمان زندگی‌نامه داستانی از کودکی تا شهادت شهید اسکندری است و با توجه به فعالیت‌های شهید در دوران انقلاب، جنگ و پس از آن رمان پرحجمی می‌شود.

نویسنده کتاب « حافظ هفت» با بیان اینکه هنوز درباره نحوه شروع کار به نتیجه نرسیده‌ام، افزود: با توجه به نحوه اعزام این شهید به جبهه سوریه و حالات خاص شهید برای جست‌وجوی شهادت می‌تواند  شروع خوبی برای رمان باشد.

صحرایی خاطرنشان کرد: باتوجه به محتوای رمان شیوه خطی هم که از کودکی شروع و به شهادت ختم می‌شود هم از دیگر گزینه‌های شروع رمان است که باید با تعمق بیشتری همراه باشد.

وی تصریح کرد: قرار است برای افرادی که داستان‌خوان‌ نیستند و به خاطرات شفاهی علاقه‌مندند کتابی هم از دل همین خاطرات به صورت خاطرات شفاهی منتشر شود.

اکبر صحرایی نویسنده معاصر که با نگارش رمان حافظ هفت در پنجمین دوره جایزه جلال آل احمد عنوان برگزیده را کسب کرده است. وی در پنجمین جشن فرهنگ فارس، با مجموعه داستان «خمپاره‌های خواب‌آلود»، جایزه اول داستان را کسب کرد.

دیپلم افتخار و برنده قلم بلورین نهمین دوره جشنواره مطبوعات ایران بخش دفاع مقدس در سال1381،  برگزیده نخستین دوره جایزه ادبی اصفهان سال 1382 بخش داستان کوتاه، برگزیده داستان‌های جنگ سال 1382 به انتخاب انجمن قلم ایران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزیده مجموعه کتاب داستان دومین دوره جایزه ادبی صادق هدایت سال 1382 بخشی از جوایز صحرایی در جشنواره‌های مختلف است.


سالاد

نظرات بینندگان