کد خبر: ۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

انتقاد شدید آیت الله نوری از الازهر مصر

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با انتقاد شدید از الازهر مصر در پشتیبانی از حسنی مبارک، گفتند: الازهر فتوا داده و تظاهرات مردم مصر را حرام اعلام کرده است، در حالی که حسنی مبارک فاسق فاجر است.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به حوادث اخیر خاورمیانه اظهار داشتند: موج‌هایی از نور انقلاب اسلامی به کشورهایی همچون تونس، مصر، اردن و یمن رسیده و مردم بیدار شده‌اند.

ایشان افزودند: به برکت انقلاب اسلامی در تونس بعد از ۵۰ سال صدای اذان شنیده شد و بعد از ۲۵ سال نماز جمعه بر پا شد.

این مرجع تقلید با اشاره به بیداری مردم مصر علیه رژیم حسنی مبارک، یادآور شدند: مصر کشوری مهم و دارای سابقه فرهنگی است، اما متاسفانه فردی برآن حکومت می‌کند که با رژیم صهیونیستی و آمریکا همکاری دارد.

ایشان ادامه دادند: رژیم حسنی مبارک، هیچ گونه پشتوانه‌ مردمی ندارد و تنها اوباما و آمریکا از او حمایت می‌کند.

* حسنی مبارک فاسق است

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با انتقاد شدید از علمای الازهر در حمایت از حسنی مبارک، گفتند: الازهر با استناد به آیه ۲۷ سوره بقره فتوایی داده و تظاهرات را حرام اعلام کرده است، باید بدانند که آیه مربوط به تظاهرات کنندگان نیست، بلکه مربوط به افراد فاسق و فاجر است و مصداق آن حسنی مبارک و رژیم او است که با رژیم صهیونیستی و آمریکا همکاری دارد، نه مرم مظلوم مصر .

ایشان افزودند: اسلام برخورد فیزیکی با اهل سنت را ممنوع کرده است؛ چرا که دشمن سو استفاده می‌کند، اما ما آماده مناظره با علمای اهل سنت هستیم، ولی متاسفانه آنان حاضر به مناظره نیستند.

* بقای حکومت به چه عواملی بستگی دارد؟

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود مسئله حکومت را بسیار تاثیرگذار دانسته و بیان داشتند: مشروعیت، مقبولیت و مدیریت صحیح و کار آمد پایه و بقا هر حکومتی است.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که حکومت علاوه بر مقبولیت و مشروعیت به مدیریت صحیح نیاز دارد، اظهار داشتند: در زمان غیبت امام معصوم‌(ع)، فقیه عادل، شجاع، مدیر و مدبری مانند حضرت آیت الله خامنه‌ای باید در رأس حکومت باشد تا بتواند آن را بر اساس اسلام و ارزش‌های اسلامی مدیریت کند.

ایشان تصریح کردند: حاکم اسلام باید در کنار مردم باشد و به مشکلات آنان آگاهی داشته باشد، نه مانند سلاطین، که مردم را در فقر مالی و فرهنگی قرار می دهند و خود در فکر ساختن کاخ‌های مجلل هستند.

این مرجع تقلد یادآور شدند: هر انقلابی که می‌خواهد بر پایه اسلام شکل بگیرد، باید رهبری مانند حضرت امام‌(ره) داشته باشد تا به پیروزی برسد.

* غصه‌ی بزرگ

ایشان در پایان یادآور شدند: با ساقط شدن رژیم حسنی مبارک، غصه بزرگ این است که چه کسی را می‌خواهند به جای او بگذارند؛ مسلمانان می‌خواهند حکومت بر اساس اسلام باشد، اما کسی را ندارند که شجاعانه مردم را رهبری کنند.
انتهای پیام/70

برچسب ها: الازهر مصر
نظرات بینندگان