کد خبر: ۸۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

اتحادیه هنرمندان جهان اسلام توسط بسیج تشکیل خواهد شد

دکتر منتظری گفت: چون پیام انقلاب اسلامی پیامی جهانی است و بسیج هم نهادی برآمده از دل انقلاب اسلامی است باید بتواند پیام انقلاب اسلامی را برای دوستدارن انقلاب اسلامی در سراسر جهان منتشر کند.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، گردهمایی بزرگ شاعران پارسی، با حضور 60 شاعر برگزیده از سراسر کشور به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس برگزار گردید.

دکتر غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در حاشیه برگزرای این گردهمایی گفت: سازمان بسیج هنرمندان بعنوان یک سازمان برخاسته از دل  مردم و کاملا مردمی با در نظر گرفتن اهدافی از جمله جذب حداکثری هنرمندان متدین، هنرمندانی که دوستدار انقلاب اسلامی و برپایی و تحقق عدالت هستند و آموزش و کادر سازی شکل گرفته است، در این راستا تاکنون بالغ بر 90 هزار نفر در سراسر کشور زیر چتر نورانی بسیج هنرمندان حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که صعود به بام توانایی بدون پلکان دانایی میسر نمی شود، بدون آموزش نمی توانیم از تحول فرهنگی سخن بگوییم، اگر آموزش را جدی نگیریم فقط کمیت جشنواره ها افزایش پیدا می کند اما از نظر کیفیت حرفی برای جامعه هدف نخواهد داشت.

دکتر منتظری با شاره به اینکه در حال آماده سازی بسته های آموزشی برای تمام گرایش های هنری و ادبی هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر زیبایی دارند، می فرمایند: بروید سراغ کارهایی که انجام نشده، دنبال کارهایی که تکراری نباشد،  آینده نظام اسلامی نیازمند هنرمندان متدین و متخصص است، کادر سازی و تربیت هنرمندان متعهد در طراز انقلاب اسلامی از کارهایی است که تاکنون به آن کمتر توجه شه است.

وی ادامه داد:  محور فعالیت های سازمان بسیج هنرمندان، نسل جوان هستند، برنامه ریزی شده است تا در سراسر کشور با شناسایی ظرفیت ها، کادرسازی آغاز شده و پس از یک دوره پنج ساله خروجی قابل قبول بدست آید، بدین صورت که در رشته های مختلف هنری پس از پنج سال حدود 150 تا 200 نفر  متخصص آموزش دیده باشند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به برنامه این سازمان برای حضور در عرصه های بین المللی، گفت: چون پیام انقلاب اسلامی پیامی جهانی است و بسیج هم نهادی برآمده از دل انقلاب اسلامی است باید بتواند پیام انقلاب اسلامی را برای دوستدارن انقلاب اسلامی در سراسر جهان منتشر کند.

وی ادامه داد: در همین راستا اتحادیه هنرمندان جهان اسلام تشکیل خواهد شد تا زمینه حضور هنرمندان بسیجی در عرصه های بین المللی با همکاری بخش بین الملل سازمان بسیج فراهم شود.

دکتر منتظری با اشاره به اینکه پاتوق های فرهنگی فضای مناسب و بستر خوبی برای رشد استعداد ها و قابلیت های هنرمندان فراهم می کنند، گفت: در برنامه پنج ساله توسعه ششم برنامه داریم تا مراکز استان ها از این پاتوق های فرهنگی بعنوان یک مکان شایسته برخوردار شوند.

وی «ساماندهی آیین شادمان ها» را از دیگر مسائل مورد توجه سازمان بسیج هنرمندان دانست و افزود: با تشکیل  اتاق فکر در سازمان، گفتگوهایی که با صاحب نظران در استان ها داریم و استفاده  از نیروهای خلاق و خوش فکر در سراسر کشور تلاش می کنیم تا مدل عملیاتی شادمانه را برای مناسبت های ملی و مذهبی و همچینین جشن ها و آیین ها نظیر ازدواج طراحی کنیم.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به برنامه این سازمان برای شناسایی هنرمندان بسیجی که در سایر اقشار بسیج فعالیت دارند، گفت: وقتی این مجموعه کنار هم قرار بگیرند ظرفیت واقعی هنرمندان بسیجی مشخص خواهد شد، اگر ساماندهی شکل بگیرد به رقم قابل توجهی از هنرمندان بسیجی خواهیم رسید.

دکتر منتظری با اشاره به اینکه شعرا از روزهای ابتدای شکل گیری اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) نقش آفرین بودند و در دوره اهل بیت(علیهم السلام) نیز در معرفی حقانیت و مظلومیت اهل بیت(علیهم السلام) نقش موثری داشتند، گفت: در دوره معاصر هم نقش شاعران کاملا مشهود است، اگر بخواهیم در میان هنر ها سهم شعر را در ترویج ارزش های انقلابی نسبت به بقیه هنرها بیان کنیم، می توانیم بگوییم سهم شعر و شاعران بسیار ممتاز و کم نظیر است، نقش این مجموعه در ترویج ارزش های دینی و بیداری اسلامی نقش بی بدیلی است و یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این مجموعه نشست دارند همین موضوع است که نشان از نقش حساس این مجموعه در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: سازمان بسیج هنرمندان برای نخستین بار در جمهوری اسلامی برگزاری کنگره های شهدای هنرمند را دستور کار قرار داده است و در این راستا تاکنون بیش از 2060 هنرمند شهید در سراسر کشور شناسایی شده اند، در میان این شهدا، پنج تن از شهدای مدافع حرم نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: این کنگره ها بصورت 7 کنگره تخصصی از 23 دی تا 1 بهمن در شهر تهران برگزار می شوند، در تمام این کنگره ها از شهدای مدافع حرم تجلیل می شود.

دکتر منتظری در پایان صحبت هایش با اشاره به اینکه اولین جشنواره سرود و نغمه های بسیج در آینده نزدیک برگزار می شود، گفت:  در این جشنواره برای شهدایی نظیر شهید همدانی، شهید آیت الله شیخ نمر و سه شهید دیگر اشعار و تولیدات هنری رونمایی خواهند شد.

سالاد

نظرات بینندگان