کد خبر: ۸۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 20 دی 94

قطار شیراز-اصفهان زودتر به مقصد می رسد/گام بلند یک روستا برای ثبت در یونسکو

بیانات رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت 19 دی ماه محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«افتتاح بزرگ ترین بیمارستان سوانح سوختگی خاورمیانه در شیراز»،ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته:« پیش بینی می شود در دهه فجر امسال این بیمارستان به صورت رسمی در شهر جدید صدرا افتتاح شود. در حال حاضر انتقال برخی از بیماران بخش های کنونی بیمارستان سوختگی قطب الدین در حال انجام است. بسیاری از پیونده های مربوط به بیماران سوختگی در این مرکز انجام می شود که در آینده ای نزدیک با بهره برداری از مرکز درمانی امیرالمومنین(ع)، دامنه فعالیت گسترده تر نیز خواهد شد. و بیمارستان سوختگی قطب الدین به کلنیک پزشکی تبدیل خواهد شد.

سالادگزارش امروز خود را به نقل از ایرنا به چاپ رسانده است.«گام بلند یک روستای فارس برای ثبت در یونسکو»، در این گزارش آمده است:« دوازدهم آذر 94 اعلام شد که کتابخانه شهید اسلامی نسب درروستای هدف گردشگری لایزنگان شهرستان داراب فارس افتتاح شده و شورای اسلامی این روستا نام خیابان اصلی را به نام کتاب مزین کرده است که این مسیر می تواند به ثبت این روستا در یونسکو وابسته به سازمان ملل برسد. نامگذاری خیابان اصلی روستای لایزنگان داراب به نام کتاب که به خاطر داشتن بزرگترین دشت گل محمدی دیم و ارگانیک جهان معروف است، نخستین گام این روستا به عنوان یک روستای دوستدار کتاب برای ثبت در یونسکو بود. گام بعد افتتاح کتابخانه شهید اسلامی نسب در روستای گردشگری لایزنگان بود که 10 هزار کتاب این کتابخانه در کمپین اهدای کتابی که چندی پیش در لایزنگان برپا شد از طرف مردم این روستا اهدا شد و تجهیزات آن نیز با حمایت هفت میلیون تومانی لایزنگانی ها تهیه شده است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. کسبه این روستا از بقالی و آرایشگاه گرفته تا خبازی و مخابرات در گوشه ای از مغازه خود کتابخانه کوچکی راه انداخته اند تا مردمی که در صف می مانند بتوانند دقایقی کتاب بخوانند، کاری که حاج اکبر اعتمادی در دهه پنجاه از خیاطی کوچک خود آغاز کرد و حالا نسل چهارم و پنجم، پا جا پای پیر دوست داشتنی روستای خود گذاشته اند. امری که نشان داد نام «دره فرزانگان» برازنده این روستا است روستایی که پرونده کاملی را برای ثبت در سازمان جهانی یونسکو تکمیل کرده است.

سالاد«سرقت یا پژوهش؟!» نیم نگاه در گزارش امروز خود به بازار خرید و فروش پایان نامه های دانشجویی اشاره کرده و نوشته:« اگر تا همین چند سال پیش، پایان نامه نوشتن برای دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله برای دکتری ها، سخت، نفس گیر، زمان بر و طاقت فرسا بود، اما از دهه ۸۰ که سیل ورودی دانشجویان را به دوره های تحصیلات تکمیلی شاهد بودیم، به دلایل متعدد، شیوه انتخاب، نگارش و دفاع از پایان نامه ها به کلی تغییر کرد و دیگر مثل سابق، سخت و دشوار و زمان بر نیست و کسانی هستند که زحمت نوشتن پایان نامه را برای دانشجویان کم می کنند و تنها باید متقاضی سر کیسه را شل کند!کارشناسان اسم این پدیده را سرقت علمی گذاشته اند» نویسنده از جمله دلایل پدیده پایان نامه فروشی را خانواده، اشتغال دانشجویان، مدرک گرایی و بی توجهی اساتید دانشگاه مطرح و در پایان عنوان کرده که فرهنگ سازی به تنهایی در این مسئله کفایت نمی کند.


سالادروزنامه خبرجنوب با تصویری از زنان قشقایی به استقبال از موضوعات گردشگری استان فارس رفته است. این رسانه در گفت و گو با امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از حضور صنایع دستی و معرفی جاذبه های استان فارس در نمایشگاه گردشگری قشم رونمایی کرده است. امیری همچنین در این گفت و گو از برگزاری نخستین جشنواره آئین زندگی سنتی فراشبند خبر داده است. از دیگر مطالب اختصاصی این روزنامه می توان به سخنان مدیرکل راه آهن فارس اشاره کرد که در آن از کاهش 20 دقیقه ای زمان سفر از شیراز به اصفهان خبر داده است. کاهش زمانی که به گفته انصاری بخش غالبش ناشی از تمهیداتی است که این مجموعه برای چگونگی آمد و شد در محور ریلی اشیراز – اصفهان اندیشیده شده است. راه اندازی اولین خانه سلامت وزارت آموزش و پرورش در شیراز از دیگر اخباری است که خبرجنوب ذیل تیتر چاقی حاد دانش آموزان در صفحه نخست به تشریحش پرداخته است.خانه ای که در همه ابعاد جسمی، روانی و پیشگیری فعال خواهد بود و شامل سالن آموزش، چهار کارگاه، کافی نت و کتابخانه است.


سالاد
نظرات بینندگان