کد خبر: ۸۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
ایوب قاسمی:

دولتی که ادعای تداوم راه امام، رهبری و شهدا را یدک می‌کشد چه ترسی از تشییع شهدا دارد

شاید در تاریخ 37 ساله انقلاب نخستین باری است که مسئولی از بدنه دولت جمهوری اسلامی که به پشتوانه خون شهدا و ازخودگذشتگی ایشان بر صندلی گرم‌ونرم ریاست تکیه زده است و علناً مخالفت خود را مبنی بر تشییع شهدای گمنام با توجه به درخواست همگانی مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان فارس به‌صورت مکتوب اعلام...

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سرویس سیاسی عصر مُهـر ایوب قاسمی فعال رسانه‌ای در یادداشت خود در خصوص مخالفت استاندار فارس با تشییع شهدای گمنام در استان فارس نوشت: شاید در تاریخ 37 ساله انقلاب نخستین باری است که مسئولی از بدنه دولت جمهوری اسلامی که به پشتوانه خون شهدا و ازخودگذشتگی ایشان بر صندلی گرم‌ونرم ریاست تکیه زده است و علناً مخالفت خود را مبنی بر تشییع شهدای گمنام با توجه به درخواست همگانی مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان فارس به‌صورت مکتوب اعلام می‌نماید.

این‌گونه توهین و تهمت‌ها به مردم در قضیه تشییع شهدای غواص و حضور بی‌نظیر مردم تهران از زبان بزرگ‌تر استاندار فارس یعنی وزیر کشور دولت روحانی شنیده بودیم با این مضمون که تشییع شهدا را تبدیل به میتینگ سیاسی کرده‌اند.

از کسانی که به یمن مسئولیتشان هنوز گلزارهای شهدا پس از سی سال متروکه و تاریک‌اند تا خدای‌نکرده کسی در آنجا پرسه نزند، بیش از این انتظار نمی‌رود، مردم بدانند که این‌ها همان‌هایی هستند که دکوراسیون دفتر و خودروی خدمتشان هزینه همه گلزارهای شهدای استان می‌شود.

مسئولانی که سراسیمه برای استقبال از شهدای فاجعه منا ازگل‌های باغچه فرودگاه جهت گل‌افشانی پیکرهای شهدا می‌چینند ولی برای استقبال از مسئولان کشوری خیلی قبل‌ترها تدارک سفره و گل و جایگاه میلیاردی سخنرانی می‌بینند و کمیته‌های تشریفات و حفاظت و... تشکیل می‌دهند.

امان از بی‌بصیرتی مسئولانی که شعار هیهات من الذله یا مرگ بر کدخدا در تشییع شهدا را میتینگ سیاسی می‌نامند، البته شاید تشییع شهدا را مانع راه بزک کردن‌های کدخدا که دائماً از گوشه و کنار سازمان‌ها و نهادهای دولتی شنیده می‌شود می‌بینند.

اگر دولتی‌ها نگران حضور سیاسیون رقیب در کنار مردم هستند پیشنهاد می‌شود برای اینکه خودی هم نشان دهند به این مراسم باشکوه بیایند و با مردم شعار هیهات من الذله سر دهند کما اینکه باید دانست که حضور در چنین مراسماتی لیاقت می‌خواهد.

ترس دولتی‌ها از برگزاری چنین مراسماتی را باید نشأت‌گرفته از گفتمانی که بر روح دولتشان حاکم است دانست، زیرا هیچ‌گاه شهید باعزتی که جان خود را درراه عزت کشور هدیه کرد با دولتی که دائم در بحث عزت بخشیدن به خود، نظام و مردم در حال رفوزه شدن هست آبشان در یک جوی نخواهد رفت.

مگر دولتی که ادعای تداوم راه امام و رهبری و شهدا را یدک می‌کشد چه ترسی دارد که استاندارش باید مخالفت نامه خود از تشییع شهدا را به ریاست کمیته مفقودین تقدیم کند و آبروی مردم فارس را ببرد؟

مطمئناً ازآنجایی‌که با ورود پیکر مطهر شهدا مردم دوباره با آرمان امام و شهدا بیعت می‌کنند و خیانت و جنایت آمریکای خبیث دوباره در اذهان تداعی می‌شود و از طرفی دولت مذاکرات که دو و اندی سال تلاش خود را مبنی بر ترمیم روابط خود با کدخدا کرده، اینجاست که آرمان شهید عزت گرا باهدف دولت انفعالی به ستیزه درمی‌آیند و راهی جز مخالفت نمی‌بینند.

آری شهیدان نرفته‌اند که به فراموشی سپرده شوند و این‌وآن به صندلی‌های نرم لم دهند و راه بی‌عزتی را ادامه دهند بلکه دقیقاً در موعدی خاص برمی‌گردند تا به ایشان یعنی افشانی‌ها بفهمانند که راهی که می‌روید به بی‌عزتی‌ها ختم می‌شود و ما یعنی شهدا مانع این راه خواهیم شد.

والسلام

پایان پیام/224224


سالاد

نظرات بینندگان