کد خبر: ۸۲۳۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

اعتراض شدید ۲۲ تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز به نماینده دولت درباره تشییع شهدای گمنام

۲۲تشکل دانشجویی دانشگاههای شیراز طی نامه‌ای به تصمیم سیاسی‌کارانه استاندار فارس درباره تشییع شهدا اعتراض کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، انتشار متن نامه استاندار فارس درباره تعویق تشییع شهدا در شیراز به بهانه‌های واهی با واکنشهای گسترده‌ای مواجه شد. در همین راستا ۲۲تشکل دانشجویی فارس درنامه‌ای سرگشاده به این نوع نگاه حاکم بر مسئولین دولتی اعتراض کردند. متن این نامه به شرح زیر است:
 
بسم رب الشهدا و الصدیقین
چند صباحی است با دل‌های سرشار از شوق، لبانی پر از لبخند و چشمانی سرشار از اشک، آمدن عزیزانی را انتظار می‌کشیم که قلم‌ها و بیان‌ها از ستودن دلاوری ها، از خودگذشتگی ها و ایمان راسخشان به اسلام ناب محمدی(ص) قاصر است.
ولی متاسفانه این اتفاق مبارک به مذاق بعضی از مسئولانمان خوش نیامده و می خواستند ورود شهیدان والامقام به استانمان را به تعویق اندازند.
 
متاسفانه روندی که خواسته یا ناخواسته در استان در برخورد با شهدا و نگه داشتن حرمت آنها شاهدیم اصلا  روند مناسبی نیست. من جمله عدم اطلاع رسانی مناسب برای تشییع شهدای غواص، آن آزادگان دست بسته و همچنین وضع یادمان های شهدا در دانشگاه ها.
اخیرا مطلع شده ایم در تاریخ ۱۹/۱۰/۹۴ از استانداری فارس نامه ای منتشر شده است که خواستار به تعویق انداختن تشییع شهدا به بعد از انتخابات شد و دلایل خود را اینگونه ذکر کردند که در این زمان،ممکن است از تشییع شهدا  بهره برداری های سیاسی بشود حال ان که این کار،خود سیاسی است و شما دارید شاخه ای را قطع می کنید که خود  روی آن نشسته اید. شما که می خواهید جلوی بهره برداری سیاسی را بگیرید با شیوه ای که در پیش گرفته اید بدتر به آن دامن میزند.
                 از قضا سرکنگبین صفرا فزود                      روغن بادام خشکی می نمود
 
کسی شهدا را سیاسی نمی کند بلکه خود شهدا هستند که راه و آرمان های راستین امام(ره) را به یاد مردم می آورند. مگر رهبری در سخنرانی اخیرشان نفرمودند((وقی شما خط انقلابی را زنده نگه میدارید و نمی گذارید مندرس بشود،نمی گذارید رنگ کهنگی بگیرد،در واقع با پیغمبر بیعت کردید.))
یاد و خاطره شهدا موجب حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است؛اگر حقیقتا به دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم هستید قطعا باید از شهدا مدد طلبید نه اینکه مانع حضور مبارکشان گردید. ما نامه شما را حمل بر غرض ورزی نمی دانیم لکن اصرار شما بر این موضع،موجب ناراحتی مردم انقلابی خواهد شد که عکس العمل آنها را در پی خواهد داشت.
 
در پایان از سردار سرفراز سپاه اسلام سید محمد باقرزاده به پاس تلاش‌هایشان درخصوص برگزاری باشکوه‌تر استقبال از یادگاران حقیقی امام (ره) تشکر فراوان داریم و ان‌شاءالله اجرشان با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله. من باب انتشار نامه نیز نقدهایی وارد است که در زمان مقتضی به آن پرداخته خواهد شد.
 
 
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس
بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز
مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز
ستاد یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
ستاد یادواره شهدای دانشگاه‌ فرهنگیان استان فارس
ستاد یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویی وصال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
هیئت محبین اهل بیت (ع) دانشجویان دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز
هیئت اباصالح المهدی (عج) دانشگاه علوم پزشکی شیراز
مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
ای شهیــد ای واژه همسنگ عشـق *** شد مقدس خون تو از رنــــگ عشق *** ای سر افـرازی که سر سـودی به عرش *** عرشیـان را پر به راهـت گشـته فـرش ***
ای ره صد ساله یــک شب کرده طـی *** توسن همـت به غیــرت کرده هـی *** ای به غایـت بـرده رسم بنـدگی *** بر ملـــک این آیـت بالنــدگی *** ای به تن پوشــیده حـله از بهشـت *** وی مقـرب گشته از این سر نوشـت*** علـم و میــدان عرصـه پیـکار تو *** جهـل و دیـوان دشمـن غـدار تو *** گو هــر جـان بر گرفتی از صدف *** در ره معشوق و ایمــان و هـدف ***بـر تن هسـتی تویـی ز یبــا ترین *** یا د گــا ر و زخــم جا ویـدان کیـن ***معنـی بیــداری و بر دیده هــا *** بر قـی از اعجــابی و اندیشه هــــا ***
زنـــده ای و شاهـد اعمــال ما *** مستـمع بر جمـله قیـل و قــال مـا ***
ای خدایــت جانشـین بر اهـل تو *** وی مشعـّف حـوریان از وصـــل تو*** شـافع و روزی خــور پروردگـار *** نــام تو مشـتق ز نام کـردگار ***زائـرت گویـی که از حج بهره منــد *** بر صفــای مرو ه ات دل در کمنــد***عارفـان غبطــه خـور این مرتبـت *** عالمـان حسرت خـور این معـرفت *** مست و عاقـل مات و حیـران تواند *** جمـله عالـم شــاد و گریان توانـد *** از فـراقــت قلـب یاران مشتـــعل *** وز وصــالت حال شیـ طان منفعـل ***
لا له از خونــت نموده رخ خضــاب *** شــد شقـایق داغـــدار این عذاب ***چشم خورشید شفق در خــون نشست *** تا شعــاع جلوه ات افـــزون گـذشت ***وصف ایثـارت نگنجــد در کـلام *** پس بگویم جمـله ای و والسـلام *** آبـروی این کیــان از خـون توسـت *** دین و ناموس وطـن مدیـون توست
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
درود خدا به جوانان بیدار وهوشیار و ولایت مدار شیراز . خدا راشکر که گرگان مخفی شده در پوست گوسفند یکی یکی خودشان را نشان میدهند ازجمله.....