کد خبر: ۸۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 21 دی 94

هشدار برای موج دوم آنفولانزا/ کنکاش در معطلی پالایشگاه دوم شیراز/ تشدید بیکاری در فارس در پی رکود بازار مسکن در استان

تنظیم تفاهم نامه ایجاد اشتغال بانوان استان در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی، پرواز پهپادها بر فراز مهارلو از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالادتیتر یک خود را به نشست شواری کشورهای حاشیه خلیج فارس اختصاص داده است. «بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب و مخالفت عراق و لبنان»، عصر مردم در صفحه نخست خود مطالبی از دو نفر از نمایندگان شیراز به چاپ رسانده است.«ذوالانوار: مسئولان نباید میان سرمایه گذاران داخلی و خارجی تفاوتی قائل شوند»،«ضرغام صادقی: اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با شیطنت های نظام سلطه است»
عصر مردم در صفحه خانه ملت اخباری جهت دار در مورد انشقاق در جریان اصولگرایی به چاپ رسانده است.

سالادگزارش امروز خود به دلایل گرانی ارز در روزهای اخیر اختصاص داده است. در این گزارش که به نقل از مهر کار شده آمده است:«تحلیلگران ارزی می‌گویند که با وجود افزایش شدید قیمت ارز در بازار، دولت و بانک مرکزی سکوت اختیار کرده و بازار را به حال خود رها کرده‌اند و به نظاره‌گران ارزی تبدیل شده‌اند قیمت دلار در سه روز اخیر با افزایش معناداری مواجه شده و قیمت این ارز مرجع به بالاترین حد خود طی چند سال اخیر رسیده به طوری که نرخ دلار در بازار آزاد هم اکنون به ۳۷۳۵ تومان رسیده است.فعالان بازار ارز و برخی از کارشناسان اقتصادی مطرح می کنند که بانک مرکزی عملا نسبت به افزایش قیمت ارز در بازار سکوت اختیار کرده و به نظاره گر بازار ارز تبدیل شده؛ در اصل بازار ارز به حال خود رها شده و یک نوع بی تفاوتی از سوی دولت و بانک مرکزی نسبت به افزایش قیمت ها مشاهده می‌شود. تحلیلگران ارزی می گویند که بانک مرکزی یک نوع بازی ارز را آغاز کرده و نسبت به موضوع افزایش قیمت ارز در بازار واکنشی از خود نشان نمی دهد و ورودی به ساماندهی قیمت‌ها، وضعیت و بازار ارز نمی‌کند.در عین حال، اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد با نرخ رسمی آن به بالاترین حد خود رسیده به طوری که قیمت مبادله ای دلار امروز ۳۰۱۵ تومان اعلام شده و این تفاوت نرخ به ۷۲۰ تومان رسیده است.معاون اسبق وزیر اقتصاد و بانک مرکزی درباره مهمترین دلایل افزایش قیمت ارز در بازار در روزهای اخیر گفته:« مهمترین دلیل افزایش قیمت ارز (دلار) طی روزهای گذشته تامین کسری بودجه دولت در ماه های پایانی سال است، به همین دلیل بانک مرکزی و دولت نسبت به این افزایش بی تفاوت هستند»


سالاد/ موج دوم آنفوانزاخبرجنوب با درج اخبار سه نماینده شیراز مجلس بر فراز فتوتیتر تهدیداتی که برای بازار وکیل وجود دارد به استقبال از معطلی 10 ساله ساخت پالایشگاه دوم نفت شیراز رفته که در آن امین عربی، مشاور نفت، گاز و امور پتروشیمی استاندار فارس به ارائه راهکارهای پیش رو برای ساخت پالایشگاه دوم و تامین 60 درصد محصولات نفتی مورد نیاز شیراز پرداخته است. در سناریوی پیشنهادی عربی، ساخت پالایشگاه دوم در کنار پالایشگاه اول، ساخت پالایشگاه دوم در مکان اولیه با سرمایه گذار پیشین و با توجیه مسئولان محیط زیست و ساخت پالایشگاه در مکانی دیگر و با سرمایه گذاری دیگر مطرح شده است. دیگر مطالب قابل توجه این روزنامه رکودی بازار مسکن است که خبرنگار خبرجنوب در گفت و گو با دبیر صنف انبوه سازان مسکن و ساختمان استان بدان پرداخته که بی توجهی مسئولان نسبت به رونق این بازار را عاملی در تشدید بیکاری در فارس عنوان کرده است. احمدرضا جوکار ضمن تایید تلویحی کیفیت پایین برخی ساختمان‌ها، آن را ناشی از عواملی چون نبود مصالح استاندارد، کمبود نیروی متخصص، نبود نظارت کافی در فرآیند ساخت و کم رنگ بودن موضوع تعهد به کار دانسته است. نامه استاندار در زمینه تعویق تشییع شهدا در فارس که در شبکه های اجتماعی با واکنش های فراوانی همراه بوده است و اطلاعیه سپاه فجر در این زمینه از دیگر مواردی است که روزنامه خبرجنوب بدان پرداخته است.


سالاد«موج دوم آنفولانزا»،موج اول آنفلولانزا تا دو هفته دیگر در اکثر استان های کشور فروکش می کند. اما همین موج اول، در 100 روز گذشته در فارس، بر طبق آخرین گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز 300 نفر را روانه بیمارستان کرده و جان 11 نفر هم گرفت. حالا براساس آنچه رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، خبر داده است ظرف 2 هفته آینده همه گیری بیماری آنفلولانزا در اکثر مناطق کشور فروکش کند و موارد بستری نیز کاهش یابد اما به احتمال زیاد موج دوم این بیماری در کشور فعال می شود.موجی که گفته می شود با ویروس آنفلولانزای B یا آنفلولانزای 2 H3N خودش را نشان می دهد.

«پرواز پهپادها بر فراز مهارلو» دیگر گزارش افسانه است که به نقل از ایرنا به چاپ رسیده است.حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از نخستین سرشماری کلونی های پرندگان مهاجر و فلامینگو ها در دریاچه مهارلو خبر داد و گفته: «در این برنامه با استفاده از پهپادهای زیست محیطی سرشماری هوایی این پرندگان انجام گرفت.در این روش با کمک پهپاد و نصب دوربین روی آن از کلونی پرندگان تصویر برداری شد که با این روش دقت سرشماری پرندگان بیشتر خواهد شد با استفاده از پهپادها می توان در چهار حوزه پایش مناطق زیست محیطی، سرشماری وحوش و پرندگان ، مهار آتش سوزی ها و گردشگری مجازی فعالیت هایی داشت»

سالاد«تفاهم نامه ایجاد اشتغال بانوان استان در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی تنظیم شد»،دبیر اتاق تعاون فارس گفته:« طرح توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال بانوان را طرحی موثر در راستای حل برخی مشکلات رایج کارکرد زنان است. در حال حاضر با اینکه حدود نیمی از نیروهای مولد اشتغال در جامعه را زنان تشکیل می دهند، سهم حضور آنان در فعالیت های اقتصادی حدود ده درصد است»فرهنگیان بیان داشته:«در مرحله آموزش های مهارتی این طرح، کارگاه های آموزشی مهارت های بازار محور توسط کمیسیون صنایع دستی با همکاری فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی انجام می شود»

نیم نگاه در شماره امروز مصاحبه ای با فرماندار پاسارگاد انجام داده است. ایزدی گفته:«شهرستان پاسارگاد با کمبود زیر ساخت های گردشگری دست و پنجه نرم می کند»


سالاد

برچسب ها: مهارلو
نظرات بینندگان