کد خبر: ۸۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

حجت الاسلام ملک مکان: مسئولین فکر می کنند مردم مثل آن ها هستند که در تشییع شهدا شرکت نکنند

ملک مکان گفت: همه کاندیداها می توانند در مراسم تشییع شهداء شرکت نمایند و امّا بدانند کرسی هایی که به دنبال تصاحب آن می باشند، ثمره ی خون همین شهداء است.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس از اینکه بعضی از مسئولین استان از حضور پیکر شهداء در فارس ابراز نگرانی کرده و مخالفت نموده اند، ابراز تأسّف کرد و گفت: عجیب است وقتی نخست وزیر سابق انگلیس به استان آمد مسئولین سیاسی استان ابراز نگرانی نکردند و حتی سفر ایشان را توجیه هم کردند آن هم در ایّام تاسوعا و عاشورا که مردم عزیز استان عزادار سیّد و سالار شهیدان بودند.

 ملک مکان گفت: شهداء متعلّق به همه مردم کشور هستند بخصوص شهدایی که گمنام بوده مردم کشور و استان فارس احترام خاصّی برای آنان قائلند و حتما آنان را از فرزندان خود می دانند و بجای والدین و اقوام و خویشان شهداء تشییع باشکوهی برای آنان برگزار خواهند کرد.

ملک مکان افزود: مسئولین تا کی می خواهند مردم این استان را خوب بشناسند، استانی که نزدیک به 15 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، آیا در مراسم تشییع شهداء گمنام شرکت نمی نمایند؟ این مردم هیچ وقت اجازه نمی دهند یاد و نام شهداء از خاطره ها محو گردد، عطر شهداء فضای استان را معطر می کند و دلهای مؤمنین را زنده می گرداند. یاد و نام شهداء کشور را بیمه می کند.

ملک مکان تشییع پیکر شهدای گمنام را در ایامی که به انتخابات نزدیک است بهترین فرصت برای مردم و کاندیدها دانست که متوجه باشند این انقلاب با خون شهداء به ثمر رسیده و باید برای پاسداری از خون شهداء با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح استمرار و بقاء نظام جمهوری اسلامی را تضمین کنند، کاندیداها در حضور شهداء سوگند یاد نمایند که در تبلیغات انتخاباتی خود دروغ نگویند و وعده دروغ ندهند و یک بار دیگر با آرمان شهداء میثاق بسته و قول دهند که از خطی و مشی آنان فاصله نگیرند.

ملک مکان گفت: همه کاندیداها می توانند در مراسم تشییع شهداء شرکت نمایند و امّا بدانند کرسی هایی که به دنبال تصاحب آن می باشند، ثمره ی خون همین شهداء است.

ملک مکان گفت: ما مطمئن هستیم مردم ولایتمدار استان فارس ثابت خواهند کرد که مسئولین سیاسی استان آنها را خوب نشناخته اند و به همین دلیل دچار اشتباه بزرگی شده اند و به نوعی به شعور مردم این استان توهین کرد ه اند و باید عذر خواهی نمایند.

وی گفت ما هر چه داریم از امام و شهداء و ولایت داریم و حاضریم برای آنها تمام هستی خود را بدهیم همانطور که آنها جان خود را تقدیم کردند تا ما با عزّت زندگی کنیم.

حجت الاسلام ملک مکان مخالفت با تشییع پیکر شهداء گمنام را با هیچ استدال و منطقی قابل توجیه ندانست و گفت: چرا عده ای از حضور پیکر شهداء وحشت دارند در حالی که برای برگزاری کنسرت و مجالس لهو و لعب صدها دلیل و توجیه می آورند؟ چرا بعضی از حضور و سخنرانی افرادی که بر خلاف راه شهداء حرکت می کنند، از خود هیچ گونه مخالفتی نشان نمی دهند، اما با تشییع پیکر شهداء مخالفت می نمایند؟

ملک مکان افزود: تشییع پیکر شهداء گمنام در استان فارس فرصت بسیار خوبی است که هم مردم فارس مسئولین خود را بهتر بشناسند و همه مسئولین استان مردم فهیم و ولایتمدار فارس را خوب بشناسند.

سالاد

نظرات بینندگان