کد خبر: ۸۲۳۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

جزئیات میزبانی 10 روزه مردم فارس از کاروان «شاهدان بصیر»/ مسیرهای تشییع 93 شهید گمنام در سومین حرم اهل بیت مشخص شد

مردم ولایت‌ مدار استان فارس که ۱۵هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند از 22 دی ماه به مدت 10 روز میزبان شهدای گمنام هستند.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، پیکرهای مطهر 93 شهید دوران دفاع مقدس که در طول سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند صبح امروز از مرز شلمچه وارد کشور شدند.

این شهیدان پس از استقبال رسمی، وارد استان فارس می شوند تا به‌ طور رسمی در این استان مورد استقبال و تشییع قرار گیرند و پس از آن که مراسم تشییع در سومین حرم اهل بیت(ع) پایان یافت، پیکر شهدا، جهت انجام شناسایی به تهران اعزام خواهند شد.

پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده از روز 22 دی ماه به مدت 10 روز در سراسر استان فارس در 60 نقطه مختلف به مسافت چهار هزار کیلومتر تشییع می‌شوند و اول بهمن ماه از دروازه قرآن شیراز وارد حرم احمد ابن موسی(ع) خواهند شد.

 این برنامه تشییع با عنوان «مهمانی لاله‌ها» به طور رسمی از پادگان شهید آیت‌الله مدنی شهرستان نورآباد کلید می خورد  و در سه مسیر مختلف در سطح استان برگزار می‌ شود.

مسیرهای تشییع  شهدا در استان فارس به‌ شرح زیر است:

نقطه آغاز شهرستان نورآباد ممسنی (پادگان شهید آیت‌ الله مدنی)

اولین محور: سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادت‌ شهر، ارسنجان، آباده طشک، نیریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا و اردکان و شیراز.

دومین محور: قائمیه، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، میمند، کوار، شیراز، گله‌ دار، اسیر، مهر، لامرد، علامرودشت، اشکنان، بیرم، اوز، گراش، لار، خنج، قیر و کارزین و فیروزآباد و شیراز.

سومین محور: فیروزآباد، کوار، جهرم، دبیران، زرین‌ دشت، خسویه، داراب، ششده قربلاغ، زاهدشهر، نوبندگان، فسا، «نقطه الحاق امام‌ زاده اسماعیل(ع) و برگزاری ویژه‌ برنامه»، سروستان، خرامه، داریون و شیراز.

انتهای هر سه مسیر به شهر شیراز ختم می‌ شود و روز یکم بهمن ماه پیکرهای مطهر تمامی شهدا با حضور گسترده مردم و مسئولان و با مشارکت آنها در حرم شاهچراغ (ع) همراه با برنامه‌ های ویژه تشییع می‌ شود.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
آیا وزارت کشور که معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران را به دلیل قصور در ماجرای سفارت عربستان برکنار کرد شهامت برکناری استانداری که به شهدا و مردم همیشه در صحنه انقلابی توهین نمود را دارد ؟
محب شهدا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
ما مردم شهیدپرور علامرودشت بی صبرانه منتظر حضور شهدا در منطقه مان بوذه تا با استقبال از آنان جواب دندان شکنی به یاوه گویی استاندار دهیم .
اهالی شهر دهرم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴
0
کاروان مطهر شهدای گمنام از مسیر فیروزاباد بطرف شهر اسیر وگله دار از کنارشهر دهرم عبور میکند مردم این شهر مشتاقانه اماده بودند تا استقبال با شکوهی از دلاورمردان ایران زمین داشته باشند علیرغم پیگیریها مسئولان شهر وشهرستان فراشبند مسئولان استانی دست رد به سینه ما زدند وما را از این فیض بزرگ محروم کردند.