کد خبر: ۸۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۴

فرزندان شهدای فراشبند به نامه استاندار فارس واکنش نشان دادند

در پی درخواست استاندار فارس مبنی بر موکول نمودن تشییع شهدا به پس از زمان انتخابات واکنش های شدیدی از سوی مردم وخانواده های محترم شهدا صورت گرفت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نخل بیدار در پی درخواست استانداری فارس مبنی بر موکول کردن برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا به پس از انتخابات اسفندماه، تنی چند از فرزندان شاهد شهرستان فراشبند درگفت وگو با نخل بیدار اعتراض خود را به این درخواست بیان کرده اند.

ابراهیم حق پرست فرزند سردار شهید عباس حق پرست در این باره گفت:متاسفانه با دیدن تصویر نامه استاندار محترم فارس شدیدا متاثر شدم. پر واضح است که این نامه تحت تاثیر فشارهای سیاسی نوشته شده است و یک نوع فرار به جلو محسوب میشود. همیشه گفته ام که شهدا فراجناحی هستند و حتی المقدور اگر آنها را دارای سلایق سیاسی بدانیم کاملاً با سیاسیون امروزی متفاوتند چراکه هدف و راه شان یکی بوده است. آنها برای اسلام، انقلاب وطن و به فرمان ولایت شهید شدند اما امروز جناح های سیاسی کاملاً در تقابل با یکدیگر هستند و البته می بایست با خط کش شهدا آنها را اندازه گیری کرد تا بدانیم کدام جناح در خط شهدا سیر میکند.

 
وی ادامه داد: اینکه بگوییم شهدا را تشییع نکنید و بگذارید برای زمان بعد از انتخابات، کلا تحت تاثیر مواضع سیاسی و جناحی صرف است یا اینکه گفته شود چون این شهیدان از اهالی فارس نیستند مردم استقبال نمیکنند ناشی از عدم شناخت شهدا و مردم است مگر شهدا صرفا برای استان خاصی شهید شده‌اند.مگر شهید گمنامی که در فراشبند تشییع شد فراشبندی بود که مردم آنچنان با شکوه و عظیم تشییع کردند.اگر طبق فرمایش آقای استاندار بخواهیم عمل کنیم شهید جوکار معظم را هم نباید تشییع می کردیم و بهتر بود میگذاشتیم برای بعد از انتخابات.نمیدانم شاید آقای استاندار منظورشان از برداشت سیاسی این باشد که خدای نکرده مردم با دیدن این شهدا ی عزیز به جناح سیاسی مطبوع ایشان رای نمیدهند.در پایان از آقای استاندار میپرسم اگر تشییع پیکر مطهر شهدای عزیز حاوی برداشت سیاسی و انتخاباتی است نامه جنابعالی چگونه برداشتی دارد آیا نامه شما برداشتی فرهنگی، ورزشی دارد؟بنده به عنوان یک فرزند شهید نسبت به این نامه و رفتار جناب آقای استاندار اعتراض دارم و نامه ایشان را توهین به شهدا و شعور مردم میدانم و از ایشان میخواهم که شهدا را آلوده غرایض سیاسی خودشان و جناحشان نکنند.

محمد مهدی قاسمی  فرزند شهید محمد قاسمی نیز می گوید قطره قطره خون این شهدا، درخت اسلام را آبیاری کرده است. شهید فراتر از این است که در دسته، روستا، شهر و کشور محدود شود چرا که تمامی شهدا در قهقه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند و خداوند شهدای بومی استان فارس را از بقیه شهدا جدا نکرده است. جناب آقای استاندار؛ چقدر مردم استان فارس را کوچک شمرده اید اگر فکر کنید این مردم برای شهدای بومی و غیربومی، ذره ای تفاوت قائل اند چه بسا مردم برای شناخت راه، تشنه حضور این ستارگان اند مخصوصا قبل از «انتخابات».درخواستی هم از سردار جبهه و جنگ سردار باقرزاده داریم آن هم  اینکه پس از انتقال پیکر مطهراین شهدا جهت شناسایی به تهران ،در صورت عدم احراز هویت، تعدادی از این گلهای پرپر را به عنوان شهید گمنام به استان فارس هدیه نمایید.

 

احسان داستانی فرزند شهید خلیل داستانی گفت: هر سنگ بد گوهر نه سزاوار زینت است/ با سینه سرخ سنگ سیه را چه نسبت است. پیش چشم کسانی که پرواز را نمی فهمند هر چه اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.فقط در یک کلام شهدا شرمنده ایم.

 

مهران جوکار فرزند شهید موسی جوکار بیان داشت: شهدا تمام زندگی خود را به خاطر وطن ، ناموس و اسلام فدا کردندو تنها آرامش دلهاشان سربند های یا زهرا(س) بود. جناب آقای استاندار: از دید شما چون شهدا بومی نبوده مورد استقبال مردم قرار نمیگیرند که بارها مردم عزیز و شهید پرور فارس در میدان عمل  وتشییع شهدای گمنام عکس صحبت حضرتعالی را ثابت نموده اند که اگر بر فرض محال، از دید شیطان درست هم باشد پس چرا شما برشهری که بومی آن نبوده و تعلقی خاطری ندارید نشسته ومسئولیت پذیرفته اید. بسیار دلگیر شدم پس از اطلاع از نامه شما و با خود گفتم به راستی شهدا رفتند تا امروز یادشان فراموش شود و یا اینکه ما باید با تمام توان راهشان را ادامه دهیم. امیدوارم همانگونه که جناب افشانی  بیان فرمودند دغدغه اصلی شان عدم استقبال باشکوه باشد نه دیگر مباحث سیاسی تا نخواهد در قیامت شرمنده شهدا باشیم.

 به گزارش زرین دشت پیکرهای مطهر این 93 شهید دوران دفاع مقدس که در طول سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند صبح روز گذشته(دوشنبه) از مرز شلمچه وارد کشور شدند.

این شهیدان پس از استقبال رسمی، وارد استان فارس می شوند تا به‌ طور رسمی در این استان مورد استقبال و تشییع قرار گیرند و پس از آن که مراسم تشییع در سومین حرم اهل بیت(ع) پایان یافت، پیکر شهدا، جهت انجام شناسایی به تهران اعزام خواهند شد.

پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده از امروز 22 دی ماه به مدت 10 روز در سراسر استان فارس در 60 نقطه مختلف به مسافت چهار هزار کیلومتر تشییع می‌شوند و اول بهمن ماه از دروازه قرآن شیراز وارد حرم احمد ابن موسی(ع) خواهند شد. 

انتهای پیام/


سالاد

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان