کد خبر: ۸۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۴

بهره برداریاز سایت های الگویی - ترویجی کشاورزی در بوانات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات گفت: راه اندازی سایت الگویی ترویجی در شهرستان گامی مهم جهت تغییر رویکرد کشاورزی سنتی به کشاورزی پیشرفته می باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  حرف رسا: با همکاری و تحت نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات  4 سایت الگویی - ترویجی کشاورزی در این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.

آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: با راه اندازی این چهارسایت الگویی _ ترویجی در شهرستان گامی مهم جهت تغییر رویکرد کشاورزی سنتی به کشاورزی پیشرفته برداشته می شود.

وی افزود: با انتخاب این سایتها در نقاط مختلف شهرستان سعی بر استفاده ازکشاورزان و باغداران پیشرو در هر منطقه شده که این سایتها شامل باغات انگور، آلو و سیب درختی، گندم  می باشد .

میرشکاری کارشناس ترویج مدیریت جهاد کشاورزی بوانات نیز در این باره گفت: علاوه بر پوشش محصولات عمده با تجمیع کلاس های آموزشی دراین سایت های الگویی، کشاورزان و باغداران پیشرو به عنوان سرگروه در سایتهای مختلف انتخاب شده تا از این طریق انتقال یافته های به روز کشاورزی و دستاوردهای موفق آنان به سایر کشاورزان و باغداران انتقال یابد.

IMG 0767

میرشکاری در ادامه گفت : این سایتها شامل محصولات اصلی شهرستان است که بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده  و تا حدودی مشکلات باغداران و کشاورزان را پوشش می دهد و به طور قطع انتقال یافته ها از حالت علم به عمل تبدیل می شود که این خود علاوه بر  بروز شدن دانش و علم کشاورزان،  گامی بسیار مهم جهت خارج شدن کشاورزی از حالت  معیشتی به کشاورزی مدرن و مقرون به صرفه  می باشد.

IMG 4767

IMG 4763


سالاد

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان