کد خبر: ۸۲۴۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۴

مصاحبه در حمایت از 9 دی به قیمت پایان کار در وزارت کشور تمام شد!

در پی گفتگوی معاون اسبق فرماندار آباده با پایگاه تحلیلی خبری آباده نما، در حمایت از حماسه 9 دی و تشریح ابعاد مختلف فته 88، پایان کار نامبرده از وزارت کشور صادر شد!

به گزارش شیرازه، وجود طیف های سیاسی مختلف در بدنه حاکمیتی کشور همواره پویایی و زنده بودن جریانات سیاسی جمهوری اسلامی ایران را نوید می دهد؛ تفکراتی که هر کدام در بدنه ی جامعه نیز حامیان خاص خود را دارد.

انقلاب اسلامی ایران از بدو تولد فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته که نمی توان در این تحولات نقش مردم را نادیده گرفت. تاریخ 37 ساله انقلاب حاکی از آن است که هر کجا چارچوب نظام از سوی دشمنان و یا وابستگان فکری آنها در کشور با خطر مواجه شده است مردم به کارزار آمدند و سحر آن ها را باطل کردند.

فتنه سال 88 نیز از آن جمله اتفاقات تاریخی است که با حضور مردم در 9 دی پرونده اش بسته شد. اما در این بین هنوز هستند افرادی که در بدنه اجرایی کشور از حضور میلیونی مردم در این روز حماسی کینه و سعی دارند در زمان فرار رسیدن سالروز این حماسه آن را به طور کلی در حوزه زیر مجموعه ی خود بایکوت کنند و هر کسی نیز خارج از رویه آن ها اقدام و یا سخنی بگوید با ترفند های مختلف با او برخورد می کنند.

کارشناس فرمانداری شهرستان آباده از جمله افرادی است که قربانی این نوع نگاه سیاسی منحرف شده است. آباده نما، در این باره نوشت: در پی گفتگوی معاون اسبق فرماندار آباده با پایگاه تحلیلی-خبری آباده نما، در حمایت از حماسه 9 دی و تشریح ابعاد مختلف فتنه 88، نامبرده از وزارت کشور تسویه حساب شد.

فرماندار سابق داراب که مامور آموزش و پرورش در وزارت کشور بود، 4 روز پس از انتشار مصاحبه اش با آباده نما در محکومیت فتنه 88، در اقدامی تامل برانگیز از سوی دولت تدبیر و امید با اتمام  ماموریت خود در فرمانداری آباده رو برو شد.

این استاد دانشگاه در قسمتی از گفتگوی خود از عملکرد ضعیف برخی خواص در موضع گیری در مقابل فتنه گران سال 88  انتقاد کرده بود و حماسه 9 دی را را بیانگر بصیرت و فهم دقیق و به موقع مردم از شرایط و اوضاع  سیاسی ذکر کرده بود.

همچنین در قسمتی از گفتگوی وی با آباده نما آمده است:

"معاون اسبق فرماندار آباده  در پاسخ به این سوال که آیا بکار بردن لفظ "فتنه" به حوادث بعد از انتخابات 88  صحیح است نیز گفت: وقتی در برهه ای تشخیص حق از باطل به سادگی ممکن نباشد و چه بسا باطل بصورت حق جلوه گری کند و مردم در تشخیص دچار تردید شوند، قطعا تعبیر فتنه اصطلاح درست و بجایی است و آنچه که در سال 88  رخ داد فضای این چنینی بود که دشمن داشت به بهترین وجه از آن استفاده می کرد.

وی ادامه می دهد: دشمن سناریویی طراحی کرده بود که از بستر اعتراضات انتخاباتی، موجی در مقابل کلیت نظام ایجاد کند؛ البته اینکه سهم عناصر فتنه  چقدر است و پشت صحنه های فتنه کجاست و اینکه آن ها مثلاً گمراه شدند، گول خوردند، ساده لوحی کردند آن بحث دیگری دارد ولی مهم این است که با این اتفاقات ظلم و خسارت سنگینی به نظام و مردم وارد شد.

کارشناس سیاسی و اجتماعی شهرستان آباده بصیرت،  فهم دقیق، رویکرد وحدت آفرین،  تبعیت از ولایت فقیه را از مولفه های مهم در توفیق ملت ایران در مقابله با دشمن دانست و افزود: انتخابات سال 88، انتخاباتی پرشور و با مشارکت فعال گروه های سیاسی و آحاد مردم برگزار شد و یک حماسه سیاسی بود اما عده ای به بهانه واهی تقلب و اعتراض بستری را فراهم کردند تا موجب سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

وی افزود: انتظار این بود که بعد از خطبه هاهی تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد و دعوت ایشان به آرامش و تمکین از قانون و پیگیری اعتراضات از مجاری قانونی، از لشکر کشی و آشوب های خیابانی اجتناب شود، که متاسفانه برخی بر مسیر غلط خود پای فشاری کردند و بعد از آن شاهد توهین به مقدسات و ساحت عاشورا بودیم و این شد که از ملت بزرگ ایران، تو دهنی سختی دریافت کردند.

وی افزود: صحنه9 دی منحصر به یک جمع خاص نبود همه طیف ها، همه آحاد مردم با دیدگاه های سیاسی مختلف آمدند، چرا که همه دلسوز اصل نظام و انقلاب و اصل ولایت و اصل آرمان ها  بودند."


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
lمحسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
فدات کرامت عزیز
salar
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
آقای قاسمی یکی از نیروهای انقلابی و مخلص هست که هیچگاه حاضر به تملق گویی و چاپلوسی نشد.
به همین دلیل از جمع تملق گویان حذف شد
ashkan
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
کجای کاری برادر
دکتر فرهادی بازرس ویژه استاندار که تفکر نزدیک به اصلاح طلبی هم داشت تنها کسی بود که دو ماه پس از آمدن استاندار جدید آقای افشانی رفت. می دانید گناهش چه بود؟؟؟
ارتباط کاری با مجموعه دفترامام جمعه و سپاه!
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
آقای قاسمی را نمی توان مرد سیاست دانست
hodhod
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
این موارد زیادند خیلی تو فکرش نرید.تا بوده همین بوده