کد خبر: ۸۲۴۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
آغاز مراسم استقبال از شهدای گمنام در فارس؛

حماسه دیدنی لُر و ترک ممسنی در استقبال از «شاهدان بصیر»

مادران نورآبادی به یاد این 100 شهید جوان و گمنام ، طبق آداب و رسوم خود هل هله (کِل زدن) سر دادند تا بگویند ما جوانان خود را تقدیم نظام کرده ایم.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مردم شهرستان ممسنی صبح امروز میزبان 100 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بودند. پیر، جوان، میانسال و خردسال همه آمده بودند تا بار دیگر ضمن تجدید بیعت با ارزش های انقلاب اسلامی غیرت انقلابی خود را نشان دهند. مردم ممسنی امروز با حضور خود نشان دادند که شهید بومی و غیر بومی ندارد، لر زبان و ترک زبان ندارد! بلکه لر زبان ها و قشقایی های ممسنی بر تمام فرزندان ایران زمین و شهدای سرتاسر کشور تعصب دارند. مراسم استقبال از 100 شهید گمنام در استان فارس اولین مراسم متمرکز در شهرستان ممسنی بود و پس از آن پیکر مطهر شهدا به تمام نقاط استان فارس تقسیم شدند.

نورآنلاین نوشت: مراسم از ساعت 8:30 صبح از پادگان آیت الله مدنی شروع و تا مرکز شهر نورآباد ادامه داشت این مراسم که بیش از 2 ساعت به طول کشید با حاشیه ها و رخ دادهای جالبی همراه بود.
تشییع 100 شهید گمنام در ممسنی

نخست آنکه مردم ممسنی یکبار دیگر تعصب خود را نشان دادند و با حضور بی نظیر خود از شهدا استقبال کردند و نشان دادند که شهید بومی و غیر بومی ندارد، لر زبان و ترک زبان ندارد! بلکه لر زبان ها و قشقایی های ممسنی بر تمام فرزندان ایران زمین و شهدای سرتاسر کشور تعصب دارند. 

تشییع 100 شهید گمنام در ممسنی
آنها که چند روز پیش سومین شهید مدافع حرم شهرستان که در واقع اولین شهید ایل قشقایی بود را در کشور سوریه تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب کرده بودند همزمان با استقبال از این 100 شهید گمنام مراسم تشییع مهرداد قاجاری را نیز برگزار کردند.

مراسم استقبال از 100 شهید تا جلوی مسجد جامع شهر نورآباد ادامه داشت اما پیکر شهید قاجاری تا میدان مصلی بر روی دستان مردم تشییع شد و امام جمعه شهرستان حجت الاسلام محمد یعقوبی بر پیکر آن شهید بزرگوار نماز خواندند و نهایتا در زادگاهش شهر خومه زار تدفین شد.
تشییع 100 شهید گمنام در ممسنی

افشانی استاندار فارس با وجود موضع گیری های نابجای خود در این مراسم شرکت کرد هرچند که تدابیر امنیتی خاصی برای حضور افشانی رقم خورده بود و مردم در اعتراض شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و پلاکارد ها و دست نوشته هایی را حمل می کردند.

تشییع 100 شهید گمنام در ممسنی
نورآبادی ها به خوبی نشان دادند که بی توجه به اختلافات سلیقه ای و دیدگاه ها و بازی سازی های جریان های سیاسی، ادب و احترام را خوب می دانند و نمکدان نمکی که خورده اند را نمی شکنند و فراموش نکرده اند آن مردان بی ادعا را که در اوج مظلومیت و گمنامی در صحنه های دفاع مقدس افتخار آفریدند.

مادران نورآبادی به یاد این 100 شهید جوان و گمنام، طبق آداب و رسوم خود هل هله (کِل زدن)  سر دادند تا بگویند ما جوانان خود را تقدیم نظام کرده ایم. جوانانی که کام و شیرینی دنیا را به آخرت نفروختند.
تشییع 100 شهید گمنام در ممسنی
تمام مدارس امروز در نورآباد تعطیل بود و دانش آموزان همراه با معلمین خود در این مراسم معنوی و بی نظیر شرکت کرده بودند و کسبه و بازاریان نیز مغازه ها را بسته و بازار را تعطیل کردند و به شکرانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی  ایران مراسم قربانی برگزار کردند.

این مراسم به صورت مستقیم از شبکه های استانی و سراسری پخش گردید و ده ها خبرنگار از رسانه های مختلف این مراسم را پوشش دادند.

گفتنی است معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در حاشيه برگزاري آئين استقبال از شهدا در نورآباد به خبرنگاران گفت: پيام مهم شهيدان ما اين بود كه راه امام(ره)، شهدا، ولايت و رهبري پاينده، پويا و زنده خواهد بود و ان‌شاءالله كه همه ما قدر اين نعمت‌ها را بدانيم ضمن اينكه ما قدر نعمت حضور مردم را مي‌دانيم.

سعيد كوشكي با اشاره به استقبال گسترده و پرشور مردم نورآباد ممسني از كاروان شهدا، گفت: من پيام تشكر سردار غيب‌پرور، فرمانده سپاه فجر را خدمت هم مردم خداجو و ولايتمدار استان فارس ابلاغ مي‌كنم و اميدوارم كه همه مردم دست در دست هم با وحدت كلمه بتوانند روز به روز به پيشرفت،‌ سربلندي، آباداني و پيشرفت ايران عزيز به يمن بركت خون اين شهدا دست پيدا كنيم.

گفتنی است  پیکرهای مطهر شهدا پس از برگزاری مراسم استقبال در ممسنی از طریق دو محور نورآباد - کازرون و نورآباد  - مصیری (رستم) به دیگر مناطق استان فارس منتقل کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ممسنی در این خصوص گفت: تعداد شهدا 94 شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم می باشد که طبق برنامه ریزی های انجام شده از طریق محور های مختلف در سطح استان منتقل خواهند شد.

امید نصیبی افزود: در شهرستان ممسنی برای برگزار این مراسم تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته است و همکاری همه جانبه ای از طرف مردم و نهادهای دولتی شاهد بودیم و این بسی افتخار است که ممسنی و رستم میزبان تمامی (قریب به 100) شهید گمنام بودند.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
|گفته بود نیایند| اما آمدند با چه عزتی با چه عظمت وشکوهی ، درود برغیرت وجوانمردیتان استقبالتان از شاهدان زنده تاریخ برگ زرینی از افتخارات مردم فارس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
درود بر شرف لرها و ترکها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
مردم بخاطر دعوت استاندار فارس آمدند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
گفته بود مردم نمی آیند ، گفته بود شهدا بومی نیستند ، اما آقای استاندار خوب ببین مردم آمدند ، برای مردم مدافعان میهن و اسلام لر تر ک عرب و عجم و افغانی و... فرقی نمیکند هر کس در راه دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از انقلاب شهید شود عزیز و تاج سر میباشد ، خوب تماشا کن و نگاه خود را اصلاح کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴
0
استاندار غیر بومی در تشییع شهدای بومی وطن!