کد خبر: ۸۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 24 دی 94

«لاله های سرخ» زینت بخش روزنامه های فارس/ فرهنگی که کسی از تاریخچه آن خبر ندارد

ورود صد شهید گمنام به استان فارس و استقبال بی نظیر مردم ممسنی محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالادبا تیتر «زان یار سفر کرده خبر آوردند» و چاپ تصویری از استقبال مردم ممسنی از شهدای گمنام به حضور 93 شهید گمنام در فارس پرداخته است.
«واگن قطار بخرید سود ببرید»، مدیر کل راه آهن فارس با اشاره به تعریف 7 بسته حمایتی برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران گفته: «سرمایه گذاران با استفاده از تسهیلاتی که در این بسته ها دیده شده می توانند اقدام به خرید واگن و یا سالن مسافر و یا حتی لوکوموتیو کنند و ما نیز سود آوری آنها را تضمین می کنید»وی قیمت هر واگن را میانگین 2 تا 3میلیارد تومان اعلام کرده است.

«در اعماق خاطرات حوض سعدی چه ها می گذرد؟» این روزنامه در گزارش استانی خود به حوض سعدی و اعتقادات مردم شیراز نسبت به آن، پرداخته و آورده است:« آب قنات سعدی مقدس است و شست وشو در شب چهارشنبه سوری در این حوض و قنات شگون دارد» در این گزارش با اشاره به پرتاب سکه جهانگردان ایتالیایی به درون حوض سعدی 400سال پیش، نوشته: برای شیرازی ها رسمی رقم خورد که هنوز فراموش نشده و با وجود اینکه رسمی وارداتی است تبدیل به یک فرهنگ شده و کمترکسی از تاریخچه آن خبر دارد.

سالاد«فارسی ها با پای دل به استقبال پرستو های عاشق رفتند»این روزنامه نیز در صفحه نخست خود به گزارشی از حضور  کاروان«شاهد بصیر» در استان پرداخته است.
ترویج امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها باعث تقویت روحیه علمی دانشگاه می شود» این روزنامه به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نوشته: سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفته: «با تشکیل و راه اندازی شورای عالی امربه معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی و ترویج فریضتین می توان بسیاری از مشکلات دانشگاه را برطرف نمود، چرا که این امر موجب تقویت بنیه علمی دانشگاه ها می گردد و یکی از معروفات مهم در محیط های دانشگاهی تولید علم است که این خود باعث ایجاد تقویت امید در میان مسئولین، اساتید و دانشجویان است»

سالاد در استقبال از شهدا تیتر«کاروان شاهد بصیر به فارس رسید» را انتخاب کرده است.

«همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 20 درصدی همراه شود» قادری نماینده مردم شیراز با اشاره به خبر افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان که ماهانه کمتر از یک و نیم میلیون تومان درآمد دارند گفته: «بسیاری از بازنشستگان سال‌های گذشته به اختلاف قابل توجه بین حقوق دریافتی با بازنشستگان جدید اعتراض دارند؛ بنابراین دولت پیش از اختصاص درصد برای افزایش حقوق این قشر بازنشستگان، باید قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند. افزایش 12درصدی حقوق کارکنان در صورتی قابل قبول است که دولت بتواند در اجرای سیاست اقتصادی کاهش تورم نیز موفق باشد.

سالادگلچینی از تصاویر استقبال مردم ممسنی از 100 شهیدگمنام با تیتر«لاله های سرخ برشانه های مردم فارس»در صفحه نخست خود به چاپ رساند.

«فقر سرانه ورزشی در مناطق روستایی فارس»، حمید رضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفته:«یکی از کارهای شایسته ای که در آموزش و پرورش انجام شده ایجاد معاونت تربیت بدنی و سلامت بود. ایجاد این معاونت موجب توجه به تربیت بدنی و سلامت در همه استان های کشور شد»وی با اشاره به کمبود های موجود در زمینه شاخص های فضا و امکانات بیان داشته:« فقر سرانه ورزشی موجب می شود تا دانش آموزان بویژه در مناطق محروم و روستایی در دستیابی و پیشرفت در امر سلامت با مشکل مواجه شوند»

سالاد  تیتر یک خود را به شهدای گمنام «کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست» اختصاص داد و تصویری استقبال مردمی از این کاروان و شهید مدافع حرم «مهرداد قاجاری» به چاپ رساند.

«موج جدید نقدینگی در بازار»، عنوان گزارش امروز سبحان است که به نقل از مهر به چاپ رسیده است. یک کارشناس اقتصادی با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و اجرای دو طرح دولت برای رونق تولید و تزریق منابع جدید نسبت به اینکه موج جدید نقدینگی در راه است هشدار داد. ابولقاسم حکیمی پور عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طاطبایی گفته:«این رشد نقدینگی بد نیست به شرط آنکه در جهت تزریق به بخش تولید باشد و به این مسیر هدایت شود. در حال حاضر علاوه بر وضعیت نامناسب اشتغال در کشور با تورم مواجه هستیم. و آنچه در این فضا نگران کننده است و در بودجه سال آتی دیده می شود، افزایش هزینه های جاری دولت و کاهش هزینه های عمرانی است.


سالاد

نظرات بینندگان