کد خبر: ۸۲۵۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۴

شهادت و امام حسین در مرام اصلاح طلبان چه جایگاهی دارد؟

به نظر می رسد مردم باید نسبت به تحرکات پنهان و آشکار برخی از اصلاح‌طلبان بر ضد ارزش‌های اسلامی و ایرانی هوشیار باشند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «گر پرده ز روی کارها بردارند/ معلوم شود که در چه کارند همه» بیتی از رباعی منسوب به شیخ سعید ابوالخیر که حال امروز برخی از مدعیان دفاع از فرهنگ جهاد و شهادت را توصیف می کند. کسانی که امروز سر سفره شهدا نشستند اما نمکدان می شکنند بی آن که اعتقادی به این فرهنگ داشته باشند اما از آن جایی که ماه پشت ابر نمی ماند، نفاق این جماعت، خیلی زود علنی می شود.

این نوع نگاه، بارها از سوی فعالان سیاسی موسوم به اصلاح طلب و رسانه های زنجیره ای تکرار شده است. موضع گیری های برخی فعالان سیاسی در سال های اخیر به خصوص دهه 70 و فتنه 88 و توهین به ساحت امام حسین (ع) در عاشورای آن سال به خوبی پرده از چهره واقعی آن ها بر می دارد و ذات ضد اسلامیشان را آشکار می کند.

در ادامه توهین های برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب و رسانه های زنجیره ای به ساحت امام حسین(ع) و شهدا را بر می شماریم.

جواد کریمی قدوسی نماینده فعلی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی دی ماه 94 گفت: در دوران دولت اصلاحات محمد علی ابطحی، رئیس دفتر ریاست جمهوری گفته بود که مشتی استخوان را تشییع می‌کنند تا از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت، خشونت آفرین است؛ اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می شود. در حالی که رئیس دولت اصلاحات سروش را ملاصدرای زمان می نامید!

مدیر آموزش و پرورش استان مازندران در دولت اصلاحات به روایت روزنامه کیهان:  ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.

سال پیش نجفقلی حبیبی، رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و عضو حزب منحله مشارکت، که در برنامه «دیروز، امروز، فردا» حضور داشت، با زبانی گزنده گفت: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ سه چهار تا گریه می کنند و ... »

صادق زیباکلام آذرماه 94: «نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظرافزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست … مشکل «ایرانیزه» کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد به‌راه افتادن سنت رفتن پیاده به کربلا در اربعین شده‌ایم. سنتی که صداوسیمای‌ماهم اصرارو تبلیغات زیادی برای آن به‌راه انداخته‌اند وتلاش می‌شود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.»


شعله سعدی فعال اصلاح طلب در شیراز مرداد 94: «می‌گویند امام حسین‌(ع) انقلاب کرد و من چنین چیزی را باور ندارم به دلیل اینکه امام حسین(ع) اصلاً قصد انقلاب نداشته است و داشت از جایی که جانش را تهدید می‌کردند دور می‌شد اما به او اجازه ندادند و او نیز تسلیم نشد»!

در حالی که مهرماه امسال سردار حسین همدانی، فرمانده مستشاری ایران در سوریه به شهادت رسید و همه روزنامه های از عبارت شهید برای فقدان این فرمانده بزرگ استفاده کردند، روزنامه رویش ملت در اقدامی توهین آمیز در عنوان اول خود نوشت:"سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد"! گویی این روزنامه توسط یکی از حامیان گروه های تروریستی نظیر داعش منتشر شده است!

اصلاح طلبان چقدر به شهدا و سرور و سالار شهدا ارادات دارند؟
پس از برگزاري باشكوه مراسم تشييع شهداي گمنام در تهران كه مورد توجه مقام معظم رهبري نيز واقع شده و ايشان از آن به عنوان يكي از به يادماندني ترين حوادث انقلاب ياد كردند، روزنامه اصلاح طلب «آرمان» كه در انتشار كارتون ها و كاريكاتورهاي توهين آميز يد طولايي دارد در خردادماه امسال در اقدامي غيرقابل تصور طرح گرافيكي موهني را تحت عنوان شهداي غواص منتشر کرد.

اصلاح طلبان چقدر به شهدا و سرور و سالار شهدا ارادات دارند؟

روزنامه دوم خردادی شرق دیروز مهرماه 91 در هفته دفاع مقدس با درج کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به رزمندگان دفاع هشت ساله، کوشید در هفته دفاع مقدس نوع نگاهش به ایثارگران و رزمندگان جنگ را عیان کند. این کاریکاتورموهن که سرشار کینه و حقد نسبت به رزمندگان سالهای دفاع مقدس است ناخودآگاه بیننده را به یاد عکس های مشهور دفاع مقدس می اندازد که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا»، «یا حسین»، «یامهدی» برای یکدیگر هستند.با این تفاوت که در نگاه کاریکاتوریست این سربندها چشم بندهایی بوده است که نگریستن را سلب می کرده و حرکات کورکورانه را موجب می شود!

اصلاح طلبان چقدر به شهدا و سرور و سالار شهدا ارادات دارند؟

این هم آخرین نمونه از اظهار ارادت اصلاح طلبان به شهدا و مکتب امام حسین. نامه استاندار اصلاح طلب اعتدالی فارس به سردار باقرزاده


شهادت و امام حسین در مرام اصلاح طلبان چه جایگاهی دارد؟/ مردم این صحبت هارا فراموش نمی کنند!

این ها تنها روایتگر بخشی از توهین هایی است که جماعت اصلاح طلب در سال ها اخیر نثار شهدا و سرور و سالار شهدا کرده اند. به نظر می رسد مردم باید نسبت به تحرکات پنهان و آشکار برخی از اصلاح‌طلبان بر ضد ارزش‌های اسلامی و ایرانی به خصوص در ایام پیش رو هوشیار باشند. از طرفی باید خیرخواهانه به این دست از اصلاح طلبان گفت: از سرنوشت تاریخی کسانی که با مکتب اباعبدالله الحسین(ع) به مقابله برخواستند درس عبرت بگیرند.  ای کاش جریان اعتدال هم موضع خود را نسبت به دستگاه سر و سالار شهیدان امام حسین(ع) مشخص می کردند تا مردم بهتر بتوانند نسبت به اظهارنظرهای اصلاح طلبان اعتدال نما قضاوت کنند.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴
0
با سلام برخی از آنچه مطرح شده شبهه اعتقادی است یا خاستگاهش شبهه اعتقادی دارد. شبهه با جواب حل می شود نه با جنجال. از این دست نظرات در بسیاری از کتب قدیم نیز وجود دارد. کسانی که به عنوان بصیرت بخشی این نظرات را منتشر می کنند فقط آن را به اندیشه و دل معتقدان کم مطالعه القا می کنند. بنا بر این همراه انتشار نقطه نظرات اعتقادی باید پاسخ را نیز فراهم و منتشر نمایید.امیدوارم سانسور نکنید.ممنون
رستمی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴
0
ناشناس محترم... آیا برای شما جای سوال نیست که چرا فقط اصلاح طلبان نازنین این همه شبهه اعتقادی دارند؟ مگر راه رفع شبهه را بلد نیستند؟ الحمدولله علامه و مرجع تقلید که کم ندارند!
بیژن
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴
0
شهدا را وجه المصالحه بازیهای سیاسی نکنید. انهایی که سنگ شهدا را سینه می زنند و از رهبری مه یه میگذارند خودشان................ مردم اینها را می بینند و می دانند
جواد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴
0
با شهدای عزیز به جایگاه خود نمی رسید خدالعنت کند سواستفاده کننده از پیکر شهدا را