کد خبر: ۸۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
سرهنگ کوشکی تشریح کرد:

جزئیات برنامه تشییع و بدرقه 100 شهید گمنام در شیراز/ اعلام اسامی سخنران و مداح مراسم

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: حاج صادق آهنگران به عنوان مداح مراسم بدرقه و استقبال شهدای گمنام انتخاب شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سرهنگ سعید کوشکی روز شنبه در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در مراسم استقبال و بدرقه شهدای گمنام، حاج صادق آهنگران به عنوان مداح و حجت‌الاسلام پناهیان به عنوان سخنران حضور به هم رسانند.

وی افزود: محل تفحص 94 شهیدی که بعد از 30 سال به آغوش کشور بازگشتند عمدتا در خاک عراق بوده و این موضوع نشان‌دهنده مقاومت بیشتر آنان است.

کوشکی ادامه داد: استقبال مردم شهدای مختلف واقعا بی‌نظیر و میزان این حضور و دلدادگی مردم در 75 نقطه فارس برای خود ما نیز شگفت انگیز بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: بیست و نهم دی ماه شهدا وارد شیراز می‌شوند اما به سبب تغییر در آرایش خودروهای حامل شهدا، مراسم اصلی برای روز یکم برنامه‌ریزی شده است.

کوشکی خاطرنشان کرد: مراسم بدرقه و استقبال اصلی در شیراز از هشت تا هشت و نیم صبح با ورود شهدا از دروازه قرآن خواهد بود و استقبال سواره و موتورسواران تا میدان شهرداری و میدان شهدا انجام می‌شود و سپس مردم تا حرم احمد بن موسی (ع) شهدا را مشایعت می‌کنند.

وی افزود: مسیر این مشایعت و بدرقه از دروازه قرآن، ابولکلام، اطلسی، بلوار هجرت، میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید دستغیب، خیابان 9 دی و انتهای مسیر باب الرضای حرم احمد بن موسی (ع) در نظر گرفته شده است.

کوشکی بیان کرد: تا ابتدای خیابان هجرت مشایعت کاروان به صورت سواره و از میدان شهردای استقبال پیاده تا چهار راه پیروزی و بلوار شهید دستغیب ادامه یافته و سر خیابان هفت تیر روبه‌روی باب الرضا حرم متوقف خواهد شد تا مردم بتوانند در بیرون حرم تجمع کنند چرا که امکان ورود تریلی‌ها به داخل حرم وجود ندارد و برنامه حدود ساعت 11:30 به اتمام می‌رسد.

معاون سپاه فجر فارس در پایان ابراز داشت: امید داریم این رخداد به مانند کنگره شهدا توام با نظم و شکوه حضور پر شور مردم به نحو احسن برگزار شود و روز شنبه کاروان شهدا را رهسپار تهران کنیم تا پس از تعیین هویت، در دهه فاطمیه میهمان تعداد دیگری از شهدا باشیم که در برخی مراکز دانشگاهی فارس تدفین خواهند شد.

در این نشست مدیر کل امور بانوان استانداری فارس از اجرای طرح تحکیم بنیاد خانواده تبه منظور ساماندهی و نظارت و پایش فعالیت‌های انجام شده دستگاه‌ها در حوزه خانواده خبر داد.


سالاد

نظرات بینندگان