کد خبر: ۸۲۷۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس:

در فتنه 88 سکوت نکردم/ با شورای رهبری مخالفم/ اجازه نمی دهیم رهبری را تضعیف کنند

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: من به آقای روحانی رأی ندادم و رأی خودم را به دکتر ولایتی دادم.

به گزارش شیرازه به نقل از دفتر مرکزی بسیج دانشجویی شهر شیراز، آیت‌الله علی شیخ موحد اظهار داشت: در پیروزی انقلاب، اکثر گروه‌ها در سال 57 نظرشان این بود که امام راحل یک عده‌ای را به‌ عنوان مسئول انتخاب کند که کشور اداره شود و انتخاباتی برگزار نشود و استدلال این بود که هیچ کجای دنیا بعد از انقلاب انتخابات نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در جلساتی عده بسیاری بودند که انتخابات را در این برهه قبول نداشتند و سیاسیون نیز با این انتخابات مخالف بودند، امام قبول نکرد که انتخابات برگزار نشود و به فاصله بسیار کم انتخابات را راه انداخت.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: مردم 98.2 درصد رأی به آری دادند و این ناباورانه بود و به این رسیدند که حرف امام درست بود و باید زود انتخابات می‌شد.

در انتخابات نباید با عقل مردم بازی کرد

موحد اضافه کرد: یکی از نقاط مثبت انتخابات این بود که مردم احساس کردند انقلاب رأی خودشان است.

وی اظهار کرد: مردم این را می‌توانند بفهمند که غرب دلش نمی‌خواهد ما باشیم و خود مردم می‌فهمند و اصل قضیه انتخابات برای این است که مردم باشند.

این روحانی بابیان این‌که ما در انقلاب نواقصی ازلحاظ اجرا و تئوری داریم و این را نمی‌شود منکر شد، بیان کرد: چه در دانشگاه‌ها و چه در سیستم اجرایی‌، نواقصی داریم و ما نیز در جهاد بخواهیم ادعا کنیم بدون نقص هستیم، بی‌خود است و اگر کار درستی کرده بودیم مسئله آب این‌گونه نبود.

وی با اشاره به اعتراضات برخی‌ها به‌نظام و انقلاب، گفت: حرکاتی که عده‌ای می‌کنند مشکل را حل نمی‌کند و این‌ها باید راه عاقلانه بروند و متین حرف بزنند تا مشکلات حل شود. 

موحد ادامه داد: در فتنه 88 سکوت نکردم و جلسات بسیار متعددی با دوستان دانشگاهی گرفتم و برای آن‌ها صحبت کردم .

وی در پاسخ به سؤالی که جنابعالی چندی پیش در مورد زمین‌خواری در شیراز کدهایی داده بودید، آیا این کدها با انتخابات ربطی دارد، گفت: دریکی از مصاحبه‌ها از من سؤالی کردند و کدهایی را از زمین‌خواری در شیراز گفتم و من اطلاع موثق داشتم که به یکی از مسئولان شهری رساندم که برخی از این‌ها آدم‌های درستی نیستند و نامه‌ای به ایشان نوشتم و گفتم این کارها را نکنید و اسم آن‌ها را بردم و گفتم دارند تقلب و تصرف می‌کنند.

موحد در پاسخ به سؤال جریان تحریف خط امام و نزدیکی این افراد با امام راحل و این‌که امروز مواضع این‌ها 180 درجه با امام و رهبری فرق دارد، گفت: 80 نفر در خبرگان رهبری، رهبری را به‌عنوان رهبر انتخاب کردند و ایشان دیگر فصل‌الخطاب است و اگر کسی خواست غیر این فصل‌الخطاب بگیرد به مقتضی می‌شود جلوی این‌ها ایستاد.

وی افزود: رهبر انقلاب فصل‌الخطاب ما است و اگر کسی بخواهد با رهبر انقلاب مقابله کند، ما مقابل او می‌ایستیم و کوتاه نمی‌آییم.

با شورای رهبری مخالفم/ ازاصل شورایی کردن غلط است

وی در پاسخ به سؤالی که نظر شما درباره شورای رهبری که آقای هاشمی مطرح کرده‌اند چیست و ارتباط شما با هاشمی و سیاست‌های وی چگونه است، گفت: من با شورای رهبری مخالفم و این ازاصل درست نیست که این را به هاشمی نیز گفته‌ام و ما با یکدیگر روابط نزدیکی به دلیل این‌که در دانشگاه آزاد بودم، داریم و هاشمی به من اظهار علاقه بسیاری می‌کند.

موحد ادامه داد: ما توقع داریم حرف‌هایی که آقای هاشمی می‌زند مفهوم داشته باشد و بنی‌صدر نابخرد در کل دورانش یک حرف درستی می‌زد و می‌گفت شورای رهبری غلط و کشک است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که اگر شما و آقای هاشمی به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کنید و هاشمی کاندیدای ریاست خبرگان شود به وی رأی می‌دهید یا خیر، گفت: اگر هاشمی به خبرگان راه پیدا بکند نمی‌تواند کار خاصی بکند چراکه روحانیت تصمیم‌های خودشان را دارند و زیر بار کسی دیگر نمی‌روند و اگر در این جایگاه فردی قوی‌تر باشد که بتواند مجلس را اداره کند، به هاشمی رأی نمی‌دهم.

وی ادامه داد: من در کل دوران زندگی جز هیچ گروه، جناح، باند و حزبی نبوده‌ام و یک آخوند هستم و شخصیت من بسیار بالاتر از این است که به جناح و باند و گروهی بروم.

موحد اضافه کرد: در خبرگان رهبری فکر می‌کنیم و ما محال است بگذاریم رهبری به‌هیچ‌عنوان و توسط هیچ شخصی و در هیچ شرایطی تضعیف شود.

نظرات رهبر انقلاب برای خبرگان فصل‌الخطاب است

وی ادامه داد: فلسفه خبرگان رهبری این است که بگویند چه کسی افضل است و بعد از انتخاب رهبری انقلاب، ایشان زمانی چیزی می‌گویند باید اطاعت شود و رهبر انقلاب بر امت و خبرگان ولایت دارند.

موحد در پاسخ به حضور زنان در خبرگان رهبری گفت: حضور زنان در خبرگان منع فقهی و عرفی ندارد و می‌توانند در مجلس خبرگان باشند.

خداوند ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به دل امام و خبرگان انداخت

موحد ادامه داد: در باب ولایت، خداوند به دل علما می‌اندازد و این معنی کشف است و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دل خود امام و مجلس خبرگان نیز افتاد.

وی در مورد این‌که آقای هاشمی با مواضع کنونی‌اش مورد رنج جریان انقلاب شده است و آب در آسیاب دشمن می‌ریزد، گفت: کاری کنید که هاشمی رفسنجانی در جامعه مخاطب نداشته باشد؛ اگر آدم سیاسی است و مخاطب نداشته باشد و جو جامعه را نگاه می‌کند و دیگر اثری نخواهد داشت.

موحد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: من به آقای روحانی رأی ندادم و رأی خودم را به دکتر ولایتی دادم.

متأسفانه امروز در کشور حزب نداریم و باید به لیست‌ها اعتماد کنیم

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به دو نکته فکر کنید، گفت: در انتخاب‌ها به سوابق، اعضای خانواده و خصوصیات فرد نگاه و در این مورد فکر کنید.

شیخ علی موحد ادامه داد: امروز در کشور ما حزب نداریم و ما به کسانی که اعتماد داریم و لیست معرفی می‌کنند رای می‌دهیم اما  اگر اعتماد ندارید به لیست‌ها رأی ندهید.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴
0
آقای موحد اگه میفرمایند در فتنه 88 سکوت نکردن پس اسناد سکوت نکردنشان را هرچه سریع تر منتشر کنند
ایشان چرا چند ساله که نماز جمعه نمیان؟؟؟
چرا تو جلساتی که نماینده ولی فقیه شرکت دارن ایشان رو ما نمی بینیم؟؟؟
ضمنا برای انتخاب اصلح باید به سوابق علمی و سیاسی فرد و دوستان کاندیداها نگاه کرد نه به خانواده
جناب موحد گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل

ضمنا به سایت شیرازه عرض کنم که اگه بنا هست از آقای دستغیب و موحد مطلب بذارید پس لطفا عدالت را رعایت کنید از آیت الله بهشتی و کلانتری و ایمانی و صفایی هم مطلب بذار
شیرازی
کاش شیرازه کنار کامنت ها لایک هم می گذاشت تا مخاطبین به آنها رأی بدهند.
رأی بنده به این مطلب مثبت است ;)