کد خبر: ۸۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
روز پاک در شیراز

آمارهای مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از اسقاط خودرو در استان/ ولوی: 70 درصد آلودگی هوای شیراز مربوط به خودروهاست

حمزه ولوی گفت: بیش از 70 درصد از سهم آلودگی هوای شهر شیراز به دلیل تولید گازهای آلاینده و ناشی از وسایل نقلیه است.
به گزارش شیرازه، حمزه ولوی، در روز بیست و نهم دی ماه که به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر روزانه در شهر شیراز بیش از 500 هزار دستگاه خودرو در حال تردد است که از این تعداد 634 دستگاه مینی بوس، یک هزار و 53 دستگاه اتوبوس و بیش از 11 هزار و 800 دستگاه تاکسی است.

وی اضافه کرد: براساس آمار ارائه شده 93 درصد از مینی بوسهای شهری، 47 درصد از اتوبوس های درون شهری و 37 درصد از تاکسی های شهر شیراز فرسوده هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: بطور کلی نزدیک به سه درصد از وسایل نقلیه شهر شیراز را حمل و نقل عمومی تشکیل می دهد و مابقی وسایل نقلیه شخصی است.

این مقام مسوول افزایش، بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری را یکی از موثرین راهکارهای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: حال این پرسش مطرح است که از 97 درصد خودروهای شخصی، دولتی و... چه تعداد مطابق با استانداردها هستند و فعالیتشان توام با آلودگی نیست؟

وی برلزوم اتخاذ تدبیرعلمی و عملی برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر شیرازنیزتاکید کرد و گفت: طبق اطلاعات و آمار دریافت شده از پلیس راهور استان فارس، از ابتدای سال 1385 تا پایان سال 1393 تعداد 65 هزار و 438 دستگاه خودرو فرسوده در این استان از رده خارج شد و در 9 ماه سال 94 نیز یک هزار و 745 دستگاه توسط مراکز شش گانه اسقاط خودرو از رده خارج شده است.
به گفته وی، از ابتدای سال 94 تا پایان آذرماه امسال نیز حدود 13هزار مورد برخورد قانونی با وسایل نقلیه موتوری به دلیل عدم ارایه برچسب معاینه فنی، نقص فنی و دودزا بودن صورت گرفته است.

سالاد

نظرات بینندگان