کد خبر: ۸۲۷۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 29 دی 94

بچه هایی که اجاره داده می شوند!/ داوطلبان شاخص انتخابات مجلس در شیراز کجا زندگی می کنند؟

سخنان روز گذشته استاندار فارس در همایش اعضای هیات های بازرسی انتخابات استان از جمله محورهای مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«اجاره بچه روزی چند؟!»، صدای گریه و لرزش دستان بچه ای در خیابان در کنار یک متکدی توجه خبرنگار سبحان را جلب کرده و موضوع گزارش امروز این روزنامه شده است. بچه هایی که در سرما و گرما بدون توجه (به اصطلاح مادر) روز را شب می کنند. بی تفاوتی متکدی به سرمای شدید هوا و گریه های بچه این ظن را به وجود می آورد که این کودک و همراه هیچ نسبتی باهم ندارند. خبرنگار این روزنامه به همراه یکی از این متکدیانی که بچه ای همراه دارد در کمیته امداد حضور پیدا می کنند اما متکدی اعلام می کند که مسافر است و هیچ گونه مدرکی نیز همراه ندارد. وقتی مسئولین کمیته امداد از او آدرس سکونت را می خواهند سر باز می زند و بعد از انجام یک تماس به همراه بچه محل را ترک می کند.در یکی دیگر از خیابان های شیراز نیز موردی مشابه رقم می خورد. کسبه ی محل می گویند بارها به 123 «اورژانس اجتماعی» تماس گرفته اند اما یا خط مشغول است یا با سئوالات بی شمار فرد را از تماس پشیمان می کنند. سبحان به سراغ مسئولین بهزیستی رفته اما موفق به مصاحبه با آنها نشده است. خبرنگار این روزنامه پس از تلاش های فراوان موفق به تماس با 123 می شود که انها نیز می گویند:«اگر متوجه شدید بچه متعلق به متکدی نیست به 110 تماس بگیرید.گرفتن بچه از متکدیان در حیطه وظایف ما نیست!»

سالاد«راه آهن فارس به چین می رسد»، پس از رفع تحریم ها در کشور امید وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی پروژه های اش از طریق دریافت سرمایه های خارجی بالا رفته است به گونه ای که در اولین اقدام پیشنهاداتی در رابطه با تامین فاینانس چندین  پروژه راه آهن جزو بخش هایی است که خود را برای روزهای پس از تحریم آماده کرده و امروز می خواهد بخش قابل توجهی از نیازاش را از طریق سرمایه های خارجی تامین کند. برنامه هایی مانند رساندن راه آهن به بیش از 10 استان باقی مانده کشور که استان فارس نیز از آن مثتثنی نیست و از جمله می توان به خط آهن شیراز-بوشهر، راه اهن شیراز-گل گهر- سیرجان و تکمیل راه اهن شیراز- اصفهان اشاره کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته با اشاره به رفع تحریم ها و تاثیر آن در بخش ریلی گفته:« در حال حاضر مذاکرات زیادی را با شرکت‌های فاینانس انجام دادیم که در سفر رئیس جمهور چین که به زودی انجام می شود، قرارداد همکاری با ۴ شرکت فاینانسور چینی به امضا می رسد.مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه رفع تحریم‌ها بیشترین اثر را بر حمل و نقل ریلی دارد، اظهارداشت: رفع تحریم‌ها توانایی مالی دولت را افزایش می‌دهد که در حال حاضر مذاکرات زیادی برای شروع فاینانس انجام شده است»

سالاد«288 زندانی مهریه در زندان های فارس به سر می برند»مدیرکل زندان های فارس گفته: «از میان 924 نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد در زندان های این استان، 288 نفر به جرم پرداخت نکردن مهریه و 61 نفر به خاطر پرداخت نکردن نفقه در زندان به سر می برند،153 نفر از این تعداد نیز به خاطر ناتوانی از پرداخت دیه ناشی از تصادف، 350 نفر به خاطر محکومیت های مالی غیرکلاهبرداری و بقیه نیز به خاطر دیگر جرایم غیرعمد در حال تحمل حبس هستند»

«ورودی شیراز محور گردشگری است نه محل توسعه صنایع آلوده ساز پتروشیمی»، دستغیب نماینده مردم شیراز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس (28 دی 1394) با اشاره به مشکلات محیط زیستی در کشور، گفته: برگزاری همایش‌های میلیونی چه کمکی به ارتقاء سطح سلامت در جامعه می‌کند؟ فضای سبز در هوس سودجویی زمین‌خواران محو می‌شود و مایه تعجب و نگرانی است که برخی نمایندگان به دنبال توسعه صنایع آلوده‌ساز پالایشگاه پتروشیمی در ورودی شهر شیراز که محور گردشگری است، هستند»

سالاددرشماره امروز خود انتقاد استاندار فارس به هیات نظارت را تیتر یک کرده است. در ستون های چپ و راست صفحه اول هم چهار عنوان از موضع گیری ها در مورد رد صلاحیت ها امده است.

«رئیس کل دادگستری فارس: فعالیت های انتخاباتی به شکل فراجناحی در ستاد پیشگیری از جرایم رصد می شود»،«عضو شورای شهر شیراز: جمع آوری دست فروشان باید در کنار ایجاد اشتغال باشد»،«اتحادیه اروپا وضع تحریم جدید را بررسی می کند» از جمله عناوین امروز نیم نگاه است.

سالاد«آنها که  در شیراز برای حضور در انتخابات مجلس آمده بودند کجا زندگی می‌کنند؟»، عصر مردم گزارش امروز خود را به نقل از مهر به چاپ رسانده است. در این گزارش آمده است:« با نگاه به آدرس محل سکونت کاندیداهای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز که البته امروز صلاحیت برخی از آنها احراز نشده است و یا رد صلاحیت شدند مشخص می کند نمایندگانی که عموما هنگام ثبت نام سبد رای خود را متعلق به مناطق جنوبی شهر می‌دانند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند ،خود مسافتی زیاد تا آنجا فاصله دارند.براساس تحلیل انجام شده پیرامون آمار ثبت نام کنندگان و نشانی محل های سکونت آنها در کلان شهر شیراز مشخص می‌شود که از ۲۸۵ نفر داوطلب حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۹۲ کاندیدا که معادل ۶۷.۵ درصد می شود در مناطق متوسط به بالا و شمال شهر و به اصطلاح مناطق مرفه نشین زندگی می کنند. برهمین اساس ۶۲ کاندیدا که معادل ۲۱.۸ درصد کاندیدای داوطلبی بودند در شمال شهر و۶۴ کاندیدا نیز معادل ۴۴.۳ درصد در منطقه مرفه نشین زندگی می کنند.اما در میان ۲۸۵ کاندیدای ثبت نام کننده برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها ۱۹ درصد در مناطق جنوبی شهر زندگی می کنند و ۶.۳ درصد کاندیداها در خارج از شهر شیراز سکونت دارند. این وضعیت در حالی است که ۷.۴ درصد داوطلبین در تهران زندگی می کنند اما حوزه انتخابیه شیراز را برای فعالیت مد نظر قرار داده‌اند. اما نگاهی به همین مدل آماری در میان ثبت نام کنندگان شاخص اصولگرا و اصلاح طلب نشان می دهد درمیان ۲۴ چهره شاخص اصولگرایان در حوزه انتخابیه شیراز ۱۷ نفر در مناطق شمال شهر، ۵ نفر در تهران  و تنها دو نفر از آنها در منطقه متوسط شهری و جنوب شهر زندگی می کنند. از مجموع ۲۱ کاندیدای شاخص اصلاح طلب، 14  نفر در مناطق مرفه نشین و ۴ نفر در مناطق متوسط شهری سکونت دارند و همچنین ۳ نفر ساکن تهران هستند.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یسنا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴
0
یکی از کاندیداهای مدعی حمایت از محرومان جنوب شهری، خانم دکتر .... است که سیتیزن کانادا هست و پسرش انجا ساکن و خودش در رفت و امد است. البته این برای مسئولان دوم خردادی دانشگاه شیراز مثل دکتر ... و ... هم صادق ست که فرزندانشان در انگلیس یا امریکا هستند و اکنون مدعی حمایت از جنوب شهری ها شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴
0
چند روز پیش در نقطه ای از شهر با یه خانم و اقای جوان با یه بچه بغل جلوی یه داروخانه در حال تکدی روبرو شدم. قبلا هم جای دیگه شهر دیده بودمشون. به 110 زنگ زدم گفت به شهرداری تماس بگیر. به شهرداری تماس گرفتم تلفن چی گفت من اطلاع می دم اما شهرداری جایی برا متکدیا نداره!