کد خبر: ۸۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

وعده جهاد کشاورزی فارس برای حمایت از کارخانه تولید کشمش بوانات

نبود شهرک صنعتی در شهرستان بوانات یکی از مشکلات اساسی سد راه صنعتی شدن این شهرستان می باشد.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، کارشناسان جهاد کشاورزی استان فارس از تنها کارخانه فرآوری و تولید کشمش شهرستان بوانات بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات تنها واحد فرآوری کشمش در بوانات آشنا شده و برای رفع مشکلات این واحد تولیدی قول همکاری دادند.

 تیموری کارشناس صنایع کشاورزی و  دهقان مسئول صدور مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از طرح کشت وصنعت بوانات بازدید کرده که در این بازدید مصوب شد جهت راه اندازی مجدد طرح فوق و تامین اعتبار و ارایه تسهیلات جهت نوسازی و سرمایه در گردش این طرح با سرمایه گذار نهایت همکاری را داشته باشند تا این کارخانه به رونق سابق بازگردد.


IMG 0808

IMG 0812

دهقانیان کارشناس صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: شهرستان بوانات دارای 3500 باغات انگور می باشد و سالانه به غیر از مصارف تازه خوری حدود 5000تن انواع کشمش در این شهرستان تولید می شود که این کارخانه می تواند کار فرآوری این محصول را انجام دهد تا کشاورزان با قیمت بهتری بتوانند محصولات خود را بفروش برسانند.

دهقانیان در ادامه گفت: در صورت راه اندازی این واحد علاوه بر اشتغال مستقیم بیش از 8 نفر می توان ارزش افزوده محصولات کشاورزی را بالا برد و به تبع آن موجب ثبات قیمت محصول می گردد و باغداران می توانند کشمش خود را بدون واسطه (دلالان) با قیمت مناسبی به فروش برسانند و راه اندازی این واحدها نیازمند حمایت مسئولین شهرستان می باشد.

وی در پایان اظهار داشت : از جمله مشکلات اصلی شهرستان نبود شهرک صنعتی جهت استقرار واحد های صنایع کشاورزی می باشد که این همت و تلاش مسئولین را می طلبد که جهت رفع این مشکل اقدام نمایند تا محصولات شهرستان فرآوری و با یک ازرش افزوده با نام خود شهرستان به فروش و یا صادرگردد.

IMG 0809

IMG 0815

IMG 2015


سالاد

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان