کد خبر: ۸۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
رئیس دادگستری ممسنی:

نامزدهای انتخاباتی به دنبال آرامش جامعه باشند / استفاده بی جا از تعصبات طایفه ای ممنوع

ایزدی گفت: انتخابات صحنه ی رقابت است اما متاسفانه رقابت به تقابل و درگیری تبدیل شده است. در دوره های قبل بسیاری از دلایل وقوع حوادث و مسائل به خود نامزدها برمی گشت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین نصرالله ایزدی خواه رئیس دادگستری ممسنی در یک نشست خبری بیان داشت: رویداد بزرگی در سطح ملی پیش رو داریم برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری رویدادی  است که برای تمام نقاط کشور اهمیت بالایی دارد و دستگاه های مختلفی از جمله هیئت های اجرایی، نظارت ، شورای تامین و ... مسئولیت برگزاری آن را برعهده گرفته اند.

یکی از دستگاه ها و ستادهایی که کمتر بدان توجه شده ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است این ستاد در سطح حوزه های مختلف انتخاباتی فعال شده است که متشکل از رئیس دادگستری، دادستان، فرمانداری، هیئت نظارت، نیروی انتظامی، سپاه ، اداره اطلاعات و ... است.

وظایف و عملکرد ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

این ستاد موظف است تخلفات و جرائم و برخی رخ دادهایی که امکان دارد بر امنیت انتخابات صدمه بزند را بررسی و با اقدامات به موقع پیشگیری کند. چرا که معتقدیم پیشگیری مقدم از درمان است! هزینه ی پیشگیری به مراتب کمتر از هزینه ی برخورد می باشد.

نصرالله ایزدی رئیس دادگستری ممسنی

رئیس دادگستری ممسنی با اشاره به عملکرد موفق ستاد پیشگیری در دوره های قبلی انتخابات گفت: این ستاد بازوی فرمانداری جهت برگزاری هرچه بهتر و سالم انتخابات است.ایزدی در خصوص فعالیت های ستاد پیشگیری نیز عنوان کرد: تا کنون 5 جلسه تشکیل شده و مسائل انتخاباتی بررسی شده است و با بازنگری به رویدادهای انتخابات گذشته ی شهرستان، نقاط قوت و ضعف شناسایی گردیده و راهکارهایی متعددی ارائه شده است که طبق زمانبندی با مسئولیت های مشخص توسط ادارات و نهادها اجرا می گردد. این مجموعه اقدامات در راستای عملیات های پیشگیرانه است. بیشتر کارها در حوزه فرهنگی است و به دنبال ایجاد فضای فرهنگی با همکاری فرمانداری، سپاه و نیروی انتظامی هستیم و با نخبگان و سران طوایف مختلف نشست های برگزار شده است.

ممسنی نقطه حساس انتخاباتی

رئیس دادگستری ممسنی افزود: قرار گرفتن حوزه انتخاباتی ممسنی به عنوان حوزه حساس، به دلیل سوابق آن بوده است. مسئولین کنونی به دنبال برگزاری  انتخاباتی سالم و با امنیت کامل هستند. همه باید کمک کنند و به سمتی حرکت کنیم که نگاه منفی به شهرستان برداشته شود.

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: انتخابات صحنه رقابت است اما متاسفانه رقابت به تقابل و درگیری تبدیل شده است. وقتی این مساله ریشه یابی می شود به تفکرات طایفه گرایانه برخورد می کنیم. در چنین تفکری و در چنین شرایطی فضای احساسی بر جامعه حکم فرما می شود و اقدامات غیرعقلانی صورت می گیرد.


نامزدهای انتخاباتی به دنبال آرامش جامعه باشند / استفاده بی جا از تعصبات طایفه ای ممنوع

ایزدی گفت: برای مدیریت فضای انتخابات ممسنی و دوری از طایفه گرایی علاوه بر مسئولین دو قشر دیگر وظیفه سنگین تری دارند. ابتدا خود نامزدهای انتخاباتی باید به درستی تبلیغات کنند و آرامش را به جامعه برگردانند و از تخریب رقبا و استفاده نابجا از تعصبات طایفه گرایی پرهیز کنند. در دوره های قبل بسیاری از دلایل وقوع حوادث و مسائل به خود نامزدها برمی گشت.

رسانه ها عجول نباشند

وی افزود: رسانه ها نیز نقش بزرگی دارند و باید گفتمان مبارزه با طایفه گرایی را ترویج دهند از رسانه ها خواستاریم وارد تحلیل شوند و فقط به بیان رویدادهای خبر بسنده نکنند. اما در تحلیل ها جهت ها باید به سمت درست و صحیح باشد.

ایزدی بیان داشت: آسیب های طایفه گرایی در همه ی قسمت های جامعه ممسنی وارد شده است و تنها مختص به روز انتخابات نیست توجه کنید که طایفه گرایی بیشتر در سیستم اداری وارد شده است.

وی در تذکر به رسانه های محلی گفت: در اطلاع رسانی رعایت برخی از مسائل لازم است متاسفانه در بحث اعلام صلاحیت ها  برخی عجله کردند مواظب آبروی اشخاص باشید برخی از دوستان اصحاب رسانه عجول بودند.اطلاع رسانی خوب است اما باید به موقع و درست باشد امیدواریم اصحاب رسانه در آینده نیز با منابع درست و با اصول صحیح اطلاع رسانی کنند که لازم به اصلاحیه خبر خود نباشند. اخبار ناقص اعتبار رسانه و افراد رسانه ای را کاهش می دهد.اصحاب رسانه در تبلیغات های انتخاباتی باید مواظب باشند برای تبلیغات انتخاباتی  زمان خاصی را مشخص کرده اند.

وی افزود: رسانه ها در این رخداد بزرگ ملی باید یاور باشند و در برگزاری انتخابات سالم کمک کنند. شهرستان ممسنی از نظر جرائم خشن آمار بسیار پائینی دارد و از نظر صلح و سازش در استان، توانسته رتبه های بالا را کسب کند بنابراین از نظر امنیتی هیچگونه مشکلی ندارد تنها نقطه  منفی در بعد انتخابات است که باید همه و بویژه رسانه ها کمک کنند.

شبکه های اجتماعی و موبایلی وارد فضای انتخابات شده اند

رئیس دادگستری ممسنی تصریح کرد: مراقب شبکه های اجتماعی باشید این شبکه های اجتماعی برای اولین بار در فضای انتخابات وارد شده اند اگر به درستی از آن استفاده نشود می تواند آبروی شهرستان را بریزد. این فضا باعث برخی بد اخلاقی های سیاسی نیز شده است.

وی در خصوص هیئت های اجرایی نیز گفت: هیئت اجرایی شهرستان ممسنی دارای سوابق خوبی است و مردم از آنها رضایت دارند این گام اول به خوبی برداشته شده است و تا کنون مشکل وجود نداشته است و امیدوارم در آینده نیز این روند ادامه داشته باشند.


سالاد


نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان