کد خبر: ۸۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد از یک نهاد انقلابی به دلیل عملکرد قانونی!

برخی که به دنبال رد صلاحیت کاندیدای مورد نظرشان، منافع خود را در خطر دیده اند، انگشت اتهام به سمت شورای نگهبان گرفته اند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، برخی که به دنبال رد صلاحیت کاندیدای مورد نظرشان، منافع خود را در خطر دیده اند، انگشت اتهام به سمت شورای نگهبان گرفته اند.

جریان مذکور چنین می پندارد که با متهم کردن شورای نگهبان امکان بازگشت کاندیدای خود به میدان انتخابات بیشتر شده و می تواند به مقاصد و منافع خود دست یابد.

تایید صلاحیت های فله ای و رد صلاحیت های حزبی برچسب هایی است که این افراد خواسته و ناخواسته به شورای نگهبان می زنند.

با اندکی تامل می توان دریافت گرچه ثبت نام ها در بسیاری از حوزه های انتخابیه فله ای بوده است اما شورای نگهبان بدون معیار، مدرک و استدلال کسی را رد یا تایید نکرده است.

برای کسب تنها یکی از کرسی های  مجلس دهم در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد 52 داوطلب(44 مرد و 8 زن) ثبت نام کرده اند که آمار داوطلبان مجلس دهم در حوزه انخابیه مذکور نسبت به داوطلبان مجلس نهم 90 درصد رشد داشته است.

از میان 52 داوطلب در حوزه انتخابیه مذکور تنها 11 نفر رد صلاحیت شدند که از این یازده نفر، دو نفر توسط هیات اجرایی و تنها 9 نفر توسط شورای نگهبان رد شده اند. مقایسه 9 نفر رد صلاحیت شده با در نظر گرفتن مجموع داوطلبان گواه حقایق بسیاری است.

تعداد کسانی که قبل از اعلام نظرشورای نگهبان از گردونه رقابت خارج شده اند 12 نفر است که از این 12 نفر دو نفر توسط هیات اجرایی دولت رد شده اند و 10 نفر هم انصراف خود را اعلام کرده اند و شورای نگهبان از میان 40 نفر باقی مانده، 9 نفر را رد و صلاحیت 15 نفر را احراز نکرده و در نهایت صلاحیت 16 نفر تایید شده است.

اما در خصوص این برچسب "افرادی که صلاحیت شان تایید نشده همگی از یک جناح خاص هستند" با اندکی دقت نظر می توان دریافت که در میان افرادی که صلاحیت شان تایید نشده( اعم از رد صلاحیت ها و عدم احراز صلاحیت) چهره هایی از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب حضور دارند.


سالاد


نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان