کد خبر: ۸۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد رئیس سازمان بسیج مستضعفین از شوالیه های کاخ نشین

سردار نقدی در اختتامیه کنگره ۲ هزار شهید هنرمند تاکید کرد مبادا با قلم، شعر و دوربین صاحبان زر و زور و تزویر را نشان دهیم و به مدال و جایزه آنها دل‌ خوش کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیین اختتامیه کنگره ملی ۲ هزار شهید هنرمند با حضور علی جنتی، سردار محمدرضا نقدی، حجت الاسلام سید محمود علوی، محسن مومنی شریف، رسول صدرعاملی، رضا میرکریمی، حسن فتحی، رضا داودنژاد و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده معظم شهدا در تالار اندیشه با اجرای رسالت بوذری برگزار شد و بخش هایی از این مراسم به صورت زنده روی آنتن شبکه های دو، سه، خبر و آموزش رفت.

محمد خزاعی دبیر این کنگره بعد ار عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت معصومه (س) در متنی ضمن یادآوری اسامی برخی از شهدای بنام هنرمند اظهار کرد: در فضای غبارآلود و سیاست زده امروز انزوای هنرمندان متعهد نشانه خوبی نیست. اگر چراغ شهیدان نباشد همه جا تاریک است از شهدا می خواهیم دست به دعا بردارند و ما قبرستان نشینان را از منجلاب بیرون بکشند.

در ادامه این مراسم سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان نیز با قرائت متنی بیان کرد: بزرگداشت ۲ هزار شهید هنرمند فرصتی است برای بهره بردن از جهاد و رشادت شهدا و اینکه بتوانیم بهتر و بیشتر به شناخت شان دست یابیم. کسانی که هنر را به اوج کلام رساندند هر یک با قلم خود یکی از شاخه های هنر را به رشته تحریر درآوردند.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم این مراسم را مجلس ترحیم نبینیم که بخواهیم عکس شهدا را بکشیم ولی برعکس شان عمل کنیم. ما باید با نیت درست وارد این محیط مطهر شویم و با شهدا پیمانی دوباره ببندیم. اسلام یعنی مرکب شدن برای یک یتیم تا لبخندی بر لبانش بنشیند و این هزار بار بهتر از شوالیه‌‌های کاخ نشین است که اشک به چشمان یتیم می آورند.

وی با اشاره به نام حسین فهمیده، بهنام محمدی و نادر مهدوی افزود: جوانان ما هفته پیش نشان دادند که در خلیج فارس چه کردند. همان طور که امام فرمود هنری مقبول است که همراه اسلام باشد آن هم اسلام ناب محمدی. مبادا با قلم، شعر و دوربین صاحبان زر و زور و تزویر را نشان دهیم و به مدال و جایزه آنها دل‌ خوش کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفان در بخش دیگری از متن خود عنوان کرد: باید با کرامت انسانی در دل جوان ایرانی جوانه زند. در محفل شهیدان پایبندی و تعهد به هنر را مد نظر قرار دهیم. تشکر می کنم از همه سازمان ها و هنرمندانی که یاری کردند تا شهدای هنرمند بیشتر شناخته شوند.

در ادامه این مراسم در بخش شعر و ادب به دبیری علیرضا غزوه از شهدای گرانقدر مصطفی فتاحی، علی آقاطاهریان، حسین ارسلان و حبیب غنی پور تجلیل شد.

بعد از این بخش حامد زمانی خواننده با خواندن قطعه ای برای اولین بار از تازه ترین ترانه خود که مختص این برنامه تهیه شده بود رونمایی کرد و گفت: قدم برداشتن در وادی هنر انقلاب مستلزم زخم خوردن و طعنه خوردن است. تفاوتی که این اثر با سایر کارهای من دارد این بود که سعی کردم به هنری بودنش بیشتر وفادار باشم.

در بخش دوم تجلیل از شهدای حوزه تجسمی حمید پیش قدم، حسین رشیدی فر، علی تاج ‌احمدی، امیرحسین اسدی، مجید بهرامی، عبدالمجید منصوری، بهروز مرادی، محمدباقر ربانی، رضا سنگی، اکبر دانشی تقدیر به عمل آمد همچنین بخش تئاتر که به نام «ملکوتیان صحنه» خوانده می شد جمشید طاهر کرد، محسن سمیعی، حمیدرضا اسلامی‌ فر، حمیدرضا اسلامی ‌فر، مختار سلامی و حسین قشقایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش فیلم هم از سید مرتضی آوینی، وهاب شهرانی، حجت الله یخچالی، و هادی باغبانی قدردانی شد و هدایای بخش موسیقی هم به شهدایی چون اسماعیل یداللهی یامچی و مجید فریدفر تعلق گرفت. شهید سعید سیاح طاهری نیز با عنوان مدیر فرهنگی تجلیل شد.

در بخش دیگر این برنامه مطرح شد که ۳۰ جلد کتاب با موضوع شهدای هنرمند در حال آماده شدن است که نگارش ۱۲ جلد آن پایان یافته است. یکی از این مولفان گل علی بابایی بود که کتاب «قلمی به رنگ خاک»‌ درباره شهیدغنی پور را نگارش کرده است. وی گفت: آرزو داشتم بزرگانی چون فرج ‌‌الله سلحشور، امیرحسین فردی، جعفر بیگ‌لو، شهید غنی‌ پور و بهزاد بهزادپور را به تصویر آورم.

محبوبه معراجی ‌پور نویسنده دیگر نیز روی صحنه آمد و گفت: زندگینامه شهید حمیدرضا نظام آمیخته است با تلاش و پشتکار و من از این شهید بسیار آموختم.

این مراسم با اجرای دو نمایش و پرفورمنس همراه بود و در بخش انتهایی نیز حامد زمانی یکی دیگر از قطعات خود را برای حاظران اجرا کرد.


سالاد


نظرات بینندگان