کد خبر: ۸۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 4 بهمن 94

گلایه های نماینده ولی فقیه در فارس از بی توجهی دولت به بخش خصوصی استان/ 375 کارگر به بیکاران فارس اضافه شد

دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور خلق چین از محورهای روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«25 سال توافق استراتژیک»، افسانه تیتر یک امروز خود را به دیدار رهبر معظم انقلاب با رییس جمهور خلق چین اختصاص داده است.

«شهروندان شیراز عیدانه بهاری می گیرند»، معاون اداری و مالی شهرداری شیراز از افتتاح پارک و تفرجگاه کوهستانی 580 هکتاری «دراک» در اردیبهشت ماه سال آنیده خبر داده و گفته:«شیرازی ها اردیبهشتی متفاوت را در دامنه های کوهستانی دراک تجربه خواهند کرد»

سالادتیتر یک و تصویر صفحه نخست خود را به دیدار رهبر انقلاب با رییس جمهور چین اختصاص داده و به نقل از ایشان آورده: «توافق برای «روابط استراتژیک 25 ساله» ایران و چین درست و حکمت آمیز است».

صدر اخبار داخلی به هشدار استاندار اختصاص یافته که مدیران نا موفق استان مورد خطاب قرار داده و گفته: «احضار مدیران نا موفق». بنا به گفته استاندار بودجه سال آینده استان 5 درصد افزایش داشته و مدیران نا موفق ابتدا باید به مردم و سپس به دفتر استانداری پاسخگو باشند.

قرار است از ابتدای بهمن ماه خط پروازی شیراز – نجف راه اندازی شود. آیت الله ایمانی در جمع اعضای کنسرسیومی که بنا است این خط پروازی را راه اندازی کند خواستار ایجاد این مسیر به صورت دو طرفه شده تا امکان سفر هوایی به ایران برای مردم عراق و گردشگران این کشور نیز فراهم شود. این مطلب با تیتر «تاکید آیت الله ایمانی بر ایجاد خط پروازدو سویه شیراز – نجف»  به چاپ رسیده است.

سالادتیتر یک خود را به سخنان استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اختصاص داده است. افشانی برای بار چندم اعلام کرده که: « مدیرانی که در جذب اعتبارات کوتاهی کردند باید پاسخگوی مردم باشند» افشانی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۵ استان ۶ درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است، گفته:« با توجه به اینکه متوسط افزایش بودجه کشور ۵ درصد است، رشد قابل توجه جذب بودجه از سوی برخی دستگاه های استان سبب شد میزان رشد بودجه فارس از متوسط کشوری بیشتر باشد»
«تعطیلی ۲۵ واحد کابینت سازی ، ۳۷۵‌ کارگر را بیکار کرد»، نیم نگاه به نقل از تسنیم نوشته:«رییس اتحادیه کابینت‌ سازان شیراز با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر این صنف گفته: با تعطیلی ۲۵ واحد کابینت‌سازی، ۳۷۵‌ کارگر تاکنون بیکار شده‌اند.همه ۴۲۰ کارگاه کابینت‌سازی شیراز ۶ ماه از سال بیکار هستند و سفارشی برای ساخت ندارند.


سالادبیانات رهبر انقلاب در دیدار با رییس جمهور خلق چین تیتر یک این روزنامه شده است: «رویکرد آمریکایی ها فریبکارانه و غیر صادقانه است». این مطلب در کنار عکسی از این دیدار به چشم می خورد.
«آیا مادران به فکر سلامت نوزاد خود هستند؟» عنوان گزارش این روزنامه است که به سراغ آمار و ارقام تولد ها در فارس رفته است. نویسنده به آمار 60 درصدی سزارین در استان اشاره کرده و به بررسی آن پرداخته است. این مطلب در دهمین صفحه این روزنامه جای گرفته است.


سالاد«آیت الله ایمانی: قوانین دست و پا گیر بخش خصوصی فارس را خانه نشین کرد»، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفته:«نباید بخش خصوصی را وارد کرد و بعد هزاران چوب به قلمش زد»گفتنی است یارانه تولید کمترین حق قانونی تولید کنندگان است که نه دولت فعلی و نه دولت گذشته به آن عمل نکردند از طرفی به نظر می رسد در دوران پسا برجام به دلیل تشدید واردات، اوضاع بخش خصوصی  به مراتب وخیم تر از گذشته می شود.
«مدیران فارس کارنامه دار می شوند» استاندار فارس گفته:«با تشکیل کمیته ارزیابی مدیران استان هر سه ماه یکبار عملکرد آن ها ارزیابی و به هیات دولت ارسال می شود» تصمیم افشانی استاندار فارس  در حالی است که احمدی استاندار سابق فارس نیز بعضا از ارزیابی مدیران سخن می گفت. اما مشاهده نشد که مدیری به علت کم کاری برکنار شود. جا دارد استاندار فعلی فارس گزارشی نیز از عملکرد حوزه مسئولیتی خود که در 6 ماه گذشته ارائه دهد تا مردم نیز برای وی کارنامه صادر کنند. 


سالاد

نظرات بینندگان