کد خبر: ۸۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

استاندار فارس: تلاش می کنیم جان‌ باختگان منا جز شهدا محسوب شوند

استاندار فارس گفت: برای رسیدگی به مطالبات خانواده جان‌باختگان حادثه غم‌بار منا که منجر به کشته شدن 50 نفر از زائران فارس شد با تشکیل هیئت سه و یا چهار نفره آماده بررسی مطالبات و خواسته آنان هستیم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید محمدعلی افشانی بعداز ظهر امروز در جمع خانواده جان‌باختگان حادثه تأسف‌بار منا در سخنانی اظهار داشت: در همان ساعات نخستین وقوع حادثه منا برای انتقال جان‌باختگان این استان ستادی در استانداری فارس تشکیل گشت و مقرر شد اجساد و مجروحان در اسرع وقت وارد این استان شوند.

وی خاطرنشان کرد: آهنگ رفتن، از خود رهیدن، مهاجرت و به‌ خدا پیوستن مهم‌ترین فلسفه حج است که زائران خانه خدا آن را عملی کردند و تعدادی نیز مظلومانه براثر بی‌کفایتی دولت عربستان سعودی جان خود را در این راه از دست دادند.

استاندار فارس تصریح کرد: مناسک و آئین حج بیانگر نمایش عظیم بشری است که مسلمانان جهان را به برابری و وحدت دعوت می‌کند.

افشانی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم که جان‌باختگان منا جز شهدا محسوب شوند و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

مدیر حج‌ و زیارت استان فارس نیز در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: از ابتدای وقوع حادثه غم‌بار منا بلافاصله ستاد پیگیری در فارس تشکیل شد و از طریق جراید و صداوسیما اطلاع‌رسانی کامل صورت گرفت.

علیرضا زینلی خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات خانواده‌های حادثه‌دیده منا، نام‌گذاری مدرسه و آموزشگاه به نام شهدا، برگزاری آئین تشییع در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) و بازدید از خانواده شهدا ازجمله فعالیت‌های سازمان حج‌ و زیارت استان فارس بوده است.


سالاد


نظرات بینندگان