کد خبر: ۸۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
عضو کمیسیون بودجه مجلس:

تصویب لایحه بودجه 95 به سال آینده موکول شد/نفت ۴۰ دلاری در لایحه بودجه غیر واقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که تصویب لایحه بودجه ۹۵ به سال آینده موکول می‌شود، گفت: قیمت نفت ۴۰ دلاری در لایحه بودجه ۹۵ غیر واقعی است و باید کاهش یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، درباره وضعیت تصویب کلیات لایحه بودجه سال 95 اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و پیش رو بودن انتخابات، امکان تصویب بودجه سال 95 وجود ندارد، بنابراین بررسی لایحه بودجه بعد از انتخابات مجلس شروع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولت طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، باید بودجه دو دوازدهم ارائه دهد، تصریح کرد: اینکه دولت در برابر این موضوع مقاومت می‌کند، درست نیست و باید طبق قانون عمل شود، تا پایان سال نیز می‌توان بودجه دو دوازدهم را تصویب کرد.

این نماینده مجلس در مورد قیمت نفت در لایحه بودجه 95 عنوان کرد: قیمت هر بشکه 40 دلار با توجه به شرایط کنونی که قیمت نفت کمتر از 27 دلار است، منطقی نیست و باید راجع آن بحث و بررسی بیشتر صورت گیرد.

وی در مورد سهم صندوق توسعه ملی نیز از منابع نفتی در سال آینده عنوان کرد: دولت برای سال آینده سهم این صندوق را 20 درصد پیش بینی کرده، در حالی که سیاست‌های کلی برنامه ششم و سهم حداقل 30 درصدی صندوق حداقل از منابع نفتی صراحت دارد عملا در این موضوع بر خلاف سیاست‌های ابلاغی عمل شده که جای تامل و بررسی دارد.


سالاد


نظرات بینندگان