کد خبر: ۸۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

از سرگیری فعالیت های دارالقرآن فراشبند پس از 42 ماه تعطیلی/ این بار مدارس قرآنی تعطیل شدند!

نحوه آموزش معارف قرآنی در آموزش و پرورش بر خلاف تصور عمومی چندان هم بی تاثیر از سیاست نیست به طوری که در دولت دهم و یازدهم، هر کدام به شیوه خاص خود تاکید داشتند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  نخل بیدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به منظور نشر معارف دینی و آشنایی دانش آموزان با قران کریم و مفاهیم حیات بخش آن، تلاش هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت و آموزش قران در متون درسی مدارس نهادینه شد اما با توجه به گستردگی مباحث قرانی این موضوع کفایت نمی کرد و با تلاش دست اندر کاران تعلیم و تربیت از سال 1377رسما مجوز تاسیس مراکز دارالقران در سطح کشور صادر شد.

مرکز دارالقران در فراشبند نیز از سال 1378 با همت مسئولین وقت و مشارکت مردم شهرستان با نام مرکز دارالقران ولایت آغاز به کار نمود و تا سال 1390 نیز به آموزش قران در سطوح مختلف پرداخت و پس از آن به حالت تعلیق درآمد.

محمد جوکار معاون پژوهشی اداره اموزش و پرورش فراشبند در این باره گفت: در دولت قبل بیشتر نگاه ها به سمت مدارس قرانی بود و این مدارس در شهرستان فراشبند نیز آغاز به کار نمود و همین باعث شد تا مراکز دارالقران به حاشیه رفته و از سوی وزارت آموزش پرورش کد های مراکز دارالقران به حالت غیر فعال درآید.

وی افزود: در دولت جدید معاون پرورشی و فرهنگی وزارت خانه که نگاهی متفاوت با وزیر قبل داشت با دیدگاهی جدید، مجدد احیای مراکز دارالقران را در دستور کار قرار داد و همین امر باعث غیر فعال شدن مدارس قرانی شد و از مهرماه 93 تصمیم به احیای مجدد مراکز دالقران ها شد ولی به دلیل مشکلات مالی وقفه ای ایجاد شد که نهایتا در فراشبند نیز از ابتدای تیرماه 94 کد مرکز فراشبند نیز فعال گشت و به صورت رسمی آغاز به کار نمود که قابل ذکر است در حال حاضر فراشبند دارای دو کد مجزا جهت خواهران و برادران می باشد.

معاون پژوهشی اداره آموزش و پرورش فراشبند هدف و رسالت احداث این مراکز را نشر فرهنگ قرانی خواند و افزود: این مرکز با رویکردی جدید، آمادگی خود را برای آموزش قران و مفاهیم حیات بخش آن در سنین مختلف ضمن اعطای گواهینامه معتبر، در سه دوره ی مقدماتی، عمومی و دوره تخصصی  با استفاده از مربیان مجرب و همچنین فضایی مجهز به  تکنولوژی های  روز، آماده ارائه خدمات به دوست داران  قران معارف اسلامی است.

 دارالقران فراشبند

 دارالقران فراشبند

سالاد


نظرات بینندگان