کد خبر: ۸۳۰۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان اعلام شد

صلاحیت 166 نفر تائید و 207 نفر رد شد/ شورای نگهبان صلاحیت آقاتهرانی، سیدحسن خمینی و مهدی طائب را احراز نکرد

نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس در این باره نوشت: بر همین اساس تعداد 801 نفر در پنجمین دوره انتخابات خبرگان ثبت نام به عمل آورده بودند که البته پرونده و مدارک 7 نفر از این داوطلبان ناقص بود و ثبت نامشان در انتخابات خبرگان عملی نشد.

تعداد 158 نفر از داوطلبان از رقابت در انتخابات خبرگان انصراف دادند، همچنین 111نفر از داوطلبان غیر مجاز شناخته شدند و 152 نفر نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند که در مجموع تعداد انصرافی غیر مجازی و غائبان آزمون به 421 نفر رسید.

در ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان نیز صلاحیت 373 نفر از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد صلاحیت 166 نفر تائید و صلاحیت 207 نفر از سوی این شورا رد شد.

همچنین خبرگزاری تسنیم درباره افرادی که صلاحیت آن ها تایید نشده است، نوشت: شورای نگهبان صلاحیت حجج‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، سیدحسن خمینی و مهدی طائب  را به دلیل عدم شرکت در آزمون شورای نگهبان احراز نکرد.

اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان هم، اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در خصوص زمان در نظر گفته شده برای اعتراض کسانی که در روند بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری رد صلاحیت شده‌اند را منتشر کرد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن عده از داوطلبان محترم نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان، مورد تأیید قرار نگرفته است، می رساند؛ «بر اساس تبصره (2) ماده (16) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» می توانند حداکثر ظرف مدت سه روز از تاریخ 94/11/8 تا 94/11/10 در وقت اداری به آدرس تهران، بزرگراه بسیج، خیابان هجرت، ورزشگاه تختی، مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل، رسید دریافت نمایند.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری


سالاد


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
0
اسامی کی اعلام میشه؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
0
اسامی استان فارس را منتشر کنید