کد خبر: ۸۳۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

معاون وزیر راه و شهرسازی: مسئولان استان فارس به قدیمی‌ ترین گنبد تاریخی دنیا توجه کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قدیمی‌ترین گنبد جهان در استان فارس و شهر فیروزآباد است که باید مورد توجه مسؤلان فارس قرار گیرد
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، معاون وزیر راه و شهرسازی، صبح چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴، در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی فارس در شیراز، گفت: مسئولان استان فارس به قدیمی‌ترین گنبد تاریخی دنیا توجه کنند. 

پیروز حناچی با بیان این مطلب که صنعت گردشگری و توجه به داشته‌های تاریخی و فرهنگی پربازده‌ترین سرمایه گذاری در کشور است، گفت: آنچه که باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد توجه به این صنعت است زیرا کشور ما در میان ۱۰ کشور بر‌تر جهان در بحث جذابیت‌های تاریخی و طبیعی قرار دارد. 
حناچی افزود: قدیمی‌ترین گنبد جهان در استان فارس و شهر فیروزآباد است که باید مورد توجه مسؤلان فارس قرار گیرد همچنین توجه به ساختار این شهر و «داراب گرد» می‌تواند تحولی عظیم در تاریخ شهرسازی ایجاد کند. 
وی با بیان اینکه اگر این داشته‌ها در کشورهای دیگر جهان وجود داشت از آن بسیار بیشتر از ما بهره می‌بردند، گفت: آنچه که باید در خصوص این آثار مهم مد نظر قرار گیرد ثبت جهانی آن‌ها است زیرا این کار برابر با یک تحرک اقتصادی در کشور می‌شود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی طی سنوات گذشته به این مهم توجه ویژه داشته است اما در استان فارس همچنان پتانسیل ثبت جهانی چندین اثر وجود دارد. 
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در این صنعت پربازده و کم عارضه است به خصوص اینکه استان فارس نیز دارای این پتانسیل عظیم طبیعی و میراثی است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت نفت طی چند سال آینده نیز همچنان با مشکلات فراوان مواجه است بهترین راه استفاده از این صنعت برای توسعه کشور و استان فارس است. 
حناچی افزود: با ایجاد اشتغال برای روستاییان و شهرهای کوچک و پرداختن به مسئله بوم‌گردی و معماری منطقه‌ای باید موتور مهاجرت معکوس را روشن کرد و از بار جمعیت کلان‌شهر‌ها کاست که در شورای‌عالی شهرسازی با همکاری میراث در حال پیگیری این مسئله هستیم. 
وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه جدید شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوبات شورای‌عالی شهرسازی استان‌ها باید منتشر شود و اگر استانی از این کار ممانعت کرد یعنی تصمیمات قابل دفاعی نداشته است. 
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه با تأکید بر حفظ مظاهر معماری اسلامی ــ ایرانی در شهرهای مختلف گفت: به‌صورت جدی از تخریب این مظاهر جلوگیری می‌شود زیرا این نوع معماری هویت کشور و هر استانی محسوب می‌شود.

سالاد


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
0
جالب این است که مهمترین تهدید کننده برای این قدیمی ترین گنبد جهان جاده آسفالته ای است که از چندمتری آن می گذرد ومتولی آن وزارت راه است. بفرماییدجناب وزیر اول خودتان آستین بالا بزنیدو گامی در حفظ بیشتر وبهترآن بردارید
كارمند اداره كل ورزش
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
0
خوشبختانه هيچكس در كشورمان سر جاي خودش نيست!
ايشان معاون وزارت راه هست يا معاون سازمان ميراث فرهنگي؟؟؟