کد خبر: ۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 8 بهمن 94

تیشه آرام «خانم جلسه ای ها» به ریشه دین/ یارانه 102 هزار نفر در فارس قطع می شود

عضو خبرگان رهبری گفت: در برخی جلسات خانگی، خانم هایی به نام مبلغ اراجیف و اباطیلی را بیان می کنند که هیچ ربطی به دین اسلام ندارد و رفتارهایشان محل اشکال است

به گزارش شیرازه؛

سالاد«جلوی اراجیف خانم های به ظاهر مبلغ در جلسات خانگی گرفته شود»،آیت الله سید علی اصغر دستغیب  در دیدار معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان فارس گفته:« در برخی جلسات خانگی، خانم هایی به نام مبلغ اراجیف و اباطیلی را بیان می کنند که هیچ ربطی به دین اسلام ندارد و رفتارهایشان محل اشکال است» عضو خبرگان رهبری بیان داشته:«گاه فردی در مجلسی احادیثی بدون سند بیان می کند و داستان سرایی های عجیبی را با شرح و بسط در مورد ائمه اطهار علیه السلام ذکر می کند که غلو و از مصادیق جعل است در حالی که اگر به عدد آیات قرآن توجه کنیم هر آیه برای صدها منبر با شرح و تفسیر یک عمر کافی است و به غیر از آن بسیار احادیث معتبر وجود دارد و مشخص نیست چرا برخی افراد غیر ماذون این احادیث ضعیف را بر منابر بیان می کنند  و این مساله در برخی مجالس زنانه دیگر به وضعیت اسفبار درآمده است.
«از پروزه های مصوب سفر روحانی به فارس چه خبر؟»، در جلسه ای وضعیت پیشرفت پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به فارس با حضور مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بررسی شده است. در این جلسه تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفته:« در سفر رئیس جمهور در اردیبهشت سال جاری 47 طرح با اعتبار حدود یک هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و مقرر گردید طرح های مذکور طی سال جاری و سال آینده به اتمام برسد. طبق پیش بینی ها مقرر شده بود در سال جاری 5 هزار و 515 میلیارد ریال از محل اعتبارات پیوست قانون و سایر منابع به استان تخصیص داده شود که تا کنون تنها 44 درصد از اعتبارات مذکور به این طرح ها اختصاص داده شده است.

سالاد«برگزاری میتینگ های انتخاباتی و دادن شام در مراکز عمومی ممنوع است»،هادی پژوهش، رئیس ستاد انتخابات استان فارس روزگذشته در یک کنفرانس خبری گفته: 727 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 15 حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند»معاون سیاسی استانداری فارس مهلت قانونی تبلیغات مجاز کاندیداها را از 29 بهمن تا 5 اسفند اعلام و صریح کرد: 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری کاندیداها طبق سیاست وزارت کشور به تبلیغات خود خاتمه خواهند داد.وی با بیان اینکه نشست های خصوصی کاندیداها که نمود بیرونی ندارد تخلف محسوب نمی شود، گفت: اما نشست هایی که توسط داوطلبان در مساجد، حسینیه ها، تالار ها، مراکز عمومی و ... همراه با ضیافت نهار یا شام باشد ممنوع است.

«پیادروی خانوادگی شیرازی ها فردا در بوستان لاله»، شهرداری منطقه دو اعلام کرده است پیادروی خانوادگی روز جمعه 9 آذر ماه ساعت 7 صبح در بوستان لاله برگزار می شود.

سالاد«کمربندی شیراز در هزار توی باید ها و نباید ها»، این روزنامه تیتر یک خود را به گزارشی از کمربندی شیراز اختصاص داد و نوشته: «کمربندی شرق شیراز از پل فسا تا پل امام حسین (ع) بیش از 30 کیلومتر طول دارد. این کمربندی هرچند در گذشته محل امنی برای عبور وسایل نقلیه سنگین بوده، اما اکنون با دوباند رفت و برگشت، شبیه یک اتوبان است که ازمیان چندین شهرک پرجمعیت عبور می کند.نماینده حقوقی اداره کل پزشک قانونی استان فارس مهرماه سال گذشته گفته بود: «به طور متوسط سالانه به ازای هر یک کیلومتر، یک نفر در جاده کمربندی کشته شده است»یعنی حادثه خیز ترین نقطه کشور اینجاست.دراین میان سال هاست که شهرداری و اداره راه و شهرسازی هرکدام با استدلال های خاص خود، مسئولیت چندانی در قبال این کشتارگاه! تقبل نمی کنند.تا مدت ها راه و شهر سازی معتقد بود کمربندی در محدوده شهری شهر شیراز است و باید شهرداری آن را ساماندهی کند و مشکلش را حل کند، اما شهرداری می گوید: ضوابط راه های بین شهری بر کمربندی حاکم است و تا زمانی که این ضوابط بر آن حاکم باشد نظارت بر آن از سوی ما امکان پذیر نیست» و این داستان همچنان ادامه دارد!

سالاداین روزنامه تیتر یک خود را به نشست خبری روحانی در ایتالیا اختصاص داده و نوشته:«کلید رابطه با آمریکا در واشنگتن است»

«کارت های ملی قدیمی معتبرند، یارانه هیچ کس قطع نمی شود»،علی رضا انصاری مدیر کل ثبت احوال فارس گفته:«بنابر اعلام وزارت کار و رفاه اجتماعی یارانه افراد بالای 18 سال که فاقد کارت ملی یا کارت هوشمند ملی بوده و تاکنون اقدامی برای اخذ کارت هوشمند ملی نکرده و کارت ملی یا کارت هوشمند ملی ندارند، قطع می شود ودر حال حاضر 102 هزار نفر از افراد بالای 18 سال در استان فاقد کارت ملی هستند»

سالاددر شماره امروز خود با تیتر«موتور مهاجرت معکوس از شهر به روستا را روشن کنید» مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره کل راه و شهرسازی فارس اشاره کرده است. این روزنامه در صفحات داخلی به عناوینی همچون«شام های انتخاباتی در مساجد و تالارها»،«افتتاح ایستگاه شهید مطهری در دهه فجر»،«قیمت مسکن گران می شود»اشاره کرده است.



سالاد


نظرات بینندگان