کد خبر: ۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی:

کاندیداها به جای تهمت زدن به دیگران توانایی‌ های خود را عرضه کنند/ ایران دروازه ورود کالاهای مصرفی نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خواستار آن شد که در ایام پس از برجام کشور به دروازه ورود کالاهای مصرفی خارجی تبدیل نشود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: با توجه به شرایط پس از برجام و سفرهای طرفین، در این ایام باید بسیار مراقب بود که ایران اسلامی دروازه ورود کالاهای مصرفی نشود.

وی افزود: طی دیدار مقام معظم رهبری با رئیس‌جمهور چین تأکید شد که کشورهای مستقل می‌توانند با حفظ منافع متقابل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مهم انتخابات ادامه داد: باید مراقب بود افرادی به مجلس بروند که با مصالح ملت مقابله نکنند و صلاحیت دفاع از امت اسلامی را داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه داشتن بصیرت در زمان کنونی که تائید صلاحیت‌ها انجام می‌شود بسیار مهم است، گفت: قانون اساسی 12 شرط برای پذیرش نماینده قرار داده و یک کاندیدا حتی با دارا بودن 11 شرط نیز قابل‌قبول نیست و از سویی وقتی 12 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و مدت‌زمان تشخیص صلاحیت نیز کم است چگونه باید عمل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: گروهی بیان می‌کنند که احراز صلاحیت توسط مردم انجام شود و این نوع فکر صحیح نیست زیرا بیان این جمله و به معنی آن است که وزارت بهداشت از اماکن غذا فروشی‌ها بازدید نکند و مردم بیایند مکان را تائید کنند که این ممکن نیست.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا مسئله تائید صلاحیت مباحث قانونی دارد، ابراز داشت: چنانچه کسانی اعتراض داشته باشند مسیر قانونی مشخص است اما باید به این نکته هم توجه کنیم که در این فضا که 12 هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند و طی دو ماه باید وضعیت آنان مشخص شود یا باید قوانین مربوط به ثبت‌نام را بازبینی کرد و یا اینکه زمان رسیدگی به صلاحیت را افزایش داد اما در هر حالت شورای نگهبان وظیفه تائید صلاحیت را بر عهده دارد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: به‌هرروی انتخابات یک برنده بیشتر ندارد و آن هم ملت ایران است و هیچ جناح و هیچ فردی نمی‌تواند خود را برنده مطلق انتخابات بداند، بنابراین آنچه که مهم است حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است که با این حضور حداکثری انتخابات سربلندی کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس یادآور شد: طبیعتاً دشمنان در تلاش هستند که از راه‌های مختلف با استفاده از تحریم انتخابات، تشویش اذهان عمومی و یا متهم کردن مجریان و ناظران انتخابات حضور مردم را کمرنگ کنند که این مهم با هوشیاری و بصیرت مردم قابل دفاع است.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به نامزدهای حضور در انتخابات گفت: باید تخریب و بازی با آبروی یکدیگر را رها کنیم و از تهمت زدن و غیبت کردن دست برداریم و تنها به فکر نشان دادن توانایی‌های خود باشیم تا مردم نیز برای حضور در انتخابات تشویق شوند.

وی در پایان گفت: عملکرد مناسب کاندیداها در جریان انتخابات، خود زمینه‌ساز حضور بیشتر و پررنگ‌تر مردم خواهد بود.



سالاد


نظرات بینندگان