کد خبر: ۸۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

رئیس شورای هیئت‌ های مذهبی شیراز در سمت خود ابقا شد

با برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس، رئیس این شورا همچنان در سمت خود ابقا شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی هیئت‌های مذهبی استان فارس، مظفر مختاری پس از برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس و ابقای خود به‌عنوان رئیس این شورا با بیان اینکه اعتماد مجدد هیئت به وی وظیفه‌اش را بیش‌ازپیش سنگین‌تر می‌کند گفت: شبکه وسیع هیئت‌های مذهبی با داشتن ده‌ها هزار عضو فعال، بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی تبلیغی جهان تشیع است.

وی افزود: جایگاه والا و ظرفیت وسیع و نقش قابل‌توجهی که هیئت‌های مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه دارند، ضرورت سازمان‌دهی این مجموعه بزرگ را به دلیل ایفای نقش بی‌بدیل خود و مصونیت از آسیب‌پذیری مضاعف کرده است.

مختاری مهم‎ترین مأموریت هیئت‎های مذهبی را رصد و ظرفیت‌یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‎های فرهنگی و اجتماعی جامعه دانست و افزود: شورای هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل‌های مردمی داشته و هیئت‌های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقای سطح فرهنگی مردم بر عهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

وی هیئت‌ها و محفل‌های مذهبی را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی می‌توانند با تدوین استراتژی فرهنگی، در مسیر توانمندسازی و تحکیم اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان اثرگذار بوده و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی به دستگاه‌های فرهنگی کمک کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت این تشکل‌های مذهبی گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب هیئت‌های مذهبی دارای چند ویژگی هستند که آنها را از سایر تشکل‌ها و جمع‌ها متمایز می‌کند.

وی افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری نخستین ویژگی هیئت‌های مذهبی این است که توسط مردمی که علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌‌ طاهرین علیهم‌‌السلام هستند اداره می‌‌شوند و حول محور عشق تشکیل شده‌‌اند.

این مسئول ادامه داد: ویژگی دوم این است که هزینه‌های این هیئت‌ها توسط خود مردم تأمین می‌شود و نه دستگاه‌های دولتی و حکومتی و ویژگی سوم نیز این‌که سه عنصر «مردم»، «روحانیت» و «مداح» در این هیئت‌ها جمع شده‌‌اند.

مختاری در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تمام هیئت‌های مذهبی این استان با وفاق و همدلی قدم در مسیر رشد و تعالی این تشکل مذهبی بردارند افزود: در سایه وحدت، وفاق و همدلی می‌توان بسیاری از چالش‌های موجود فرهنگی را با استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی مرتفع کرد.



سالاد


نظرات بینندگان