کد خبر: ۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

«دیوار مهربانی» از دیوار چین عبور کرد

اقدام انسانی ایرانیان در یاری اقشار بی بضاعت در قالب طرح 'دیوار مهربانی' که با بازتاب گسترده ای در کشورهای مختلف مواجه شد، این بار مورد توجه مردم چین قرار گرفت و آنان با تاثیر پذیری از کشورمان دست به اقدامی مشابه زده اند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، اندکی پس از آنکه خبر ایجاد 'دیوار مهربانی' در بسیاری از شهرهای کشورمان با بازتاب گسترده در رسانه های چینی زبان مواجه شد، شهروندان چین نیز با تاثیرپذیری از این ایده، به ایجاد دیوارهای مهربانی در برخی از شهرهای کوچک این کشور پرداختند.

سایت خبری - تحلیلی جونگ یوئن وانگ که از جمله رسانه های معتبر چین در فضای مجازی محسوب می شود، ضمن انتشار تصاویری از دیوارهایی مهربانی ایرانیان وچینی ها نوشت: چندی پیش خبری از ایران منتشر شد مبنی براینکه تعدادی از شهروندان این کشور در سرمای زمستان با قرار دادن البسه گرم خود در محیطی عمومی، آنها را به هموطنان بی بزاعت شان اهدا می کنند.

به نوشته این سایت خبری چینی، ایجاد دیوار مهربانی در ایران ضمن استقبال گسترده مردمی موجب ایجاد فضایی صمیمانه بین اقشار مختلف این کشور شده است.

این گزارش می افزاید: اندکی پس از ایران، در چند شهر چین از جمله استان خه نان (واقع در شرق چین) و شهرهایی از جمله جن جو نیز در اقدامی مشابه دیوارهایی با عناوینی چون 'یو شان جی چیانگ' (دیوار مهربانی) یا 'آی شین جی چیانگ' (دیوار نوع دوستی) ایجاد شد که کارکردی مشابه دیوارهای مهربانی ایرانیان دارد.

بر این اساس در برخی از شهرهای استان جه جیانگ چین نیز ایجاد دیوار مهربانی و استقبال مردمی از آن گزارش شده است.

در همین حال سایت جامع جوئن زه، در گزارشی جداگانه ضمن انتشار تصاویر متعدد از دیوار مهربانی در ایران و اقدام چینی ها در این راستا نوشت: ایده ایجاد این دیوار که غیر از اهدای پوشاک گرم، گرمای محبت را به نیازمندان تقدیم می کند، اقدامی زیبا بود که از ایران به چین انتقال یافت.

در روزهای گذشته رسانه ها و خبرگزاری های مختلف جهان درباره گسترش 'دیوار مهربانی' و کمپینی به نام 'پایان کارتن خوابی' در ایران و بازتاب آن در فضای مجازی و تاثیرات آن در زمستان سرد ایران مطالبی منتشر کردند.

در دیوار مهربانی' که در حال گسترش است، مردم می توانند لباس هایی را که نیاز ندارند با دیگران به اشتراک بگذارند.

پیام این دیوار ساده است: اگر نداری بردار و اگر نیاز نداری بذار. این شعاری است که روی چند رخت آویز و قلاب وصل شده روی دیوار نوشته شده است.
«دیوار مهربانی» از دیوار چین عبور کرد
«دیوار مهربانی» از دیوار چین عبور کرد
«دیوار مهربانی» از دیوار چین عبور کرد
نظرات بینندگان