کد خبر: ۸۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

استان فارس برای تحقق انقلاب چند شهید داده است؟

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از اجرای بیش از یک هزار ویژه‌برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رجبعلی راهی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای بیش از یک‌هزار ویژه‌برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر در فارس توسط این نهاد خبر داد و اظهار داشت: فردا دوشنبه 12 بهمن‌ماه غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با حضور استاندار فارس و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه‌شنبه سیزدهم این ماه، ساعت 9 صبح گل‌باران قبور شهدا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد و چهارشنبه نیز از ساعت 7:30 دقیقه صبحگاه مشترک بسیجیان ادارات حوزه‌های مقاومت بسیج فاطمة‌الزهرا و ثامن‌الائمه با حضور 350 نفر از بسیجیان خواهر و برادر در ساختمان شماره 2 بنیاد شهید و امور ایثارگران برپا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: آئین میهمانی لاله‌ها، عیادت مدیران کل ادارات و فرماندهان بسیج پایگاه‌های مقاومت حوزه 8 ادارات ثامن‌الائمه از جانبازان قطع نخاعی در مرکز توان‌بخشی سلمان فارسی و نیز افتتاح دفتر پایگاه مقاومت بسیج درمانگاه حضرت محمد رسول‌الله ازجمله برنامه‌های دهه مبارک فجر است.

راهی بیان داشت: برگزاری مسابقات ورزشی و کتاب‌خوانی ویژه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه هدف، دیدار و زیارت خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌ویژه شهدای انقلاب در ایام دهه فجر، تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده آنان در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و حضور ایثارگران در نماز جمعه در این دهه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: رونمایی از کتاب پنج یار دبستانی نوشته جانباز شیمیایی اسماعیل جمالی، افتتاح خانه داوطلبان شاهد و ایثارگر هلال‌احمر و تعویض پرچم قبور شهدا سراسر این استان از برنامه‌های در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بیان داشت: از 157 شهید انقلاب اسلامی در استان فارس 85 شهید از شیراز است که در یک‌هزار و 281 گلزار شهدا آرمیده‌اند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این نشست بیان کرد: استان فارس 15 هزار شهید دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 1.1 درصد شهدا را آزادگان و جانبازان تشکیل می‌دهند.

سید علی محمدی خاطرنشان کرد: شهرستان جهرم با 1.7 درصد، فسا 1.7، نورآباد 1.8 درصد، کور 1.7 درصد، استهبان 1.9درصد، فراشبند 1.9 درصد و بوانات 1.9 درصد نسبت به شهرستان‌های دیگر بیشترین شهدا را در این استان دارند.


نظرات بینندگان