کد خبر: ۸۳۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
رئیس اداره ثبت احوال:

یارانه کسانی که 15 سال دارند و کارت ملی ندارند قطع می شود

خبرنگار ما در گفتگویی با میرزا احمد دهقانی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان زرین دشت به برخی سوالات پیش آمده برای مراجعه کنندگان جهت تعویض کارت ملی هوشمند پاسخ دادند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از زرنوشت خبرنگار ما در گفتگویی با  میرزا احمد دهقانی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان زرین دشت به برخی سوالات پیش آمده برای مراجعه کنندگان جهت تعویض کارت ملی هوشمند پاسخ دادند.

اولویت طرح تعویض کارت ملی قدیم با کارت ملی هوشمند شامل چه کسانی می شود؟
طرح تعویض کارت ملی در حال حاضر بر طبق اولویت بندی ارائه شده با کسانی است که تازه می خواهند کارت ملی برایشان صادر شود و یا کارت ملی خود را گم کرده اند ولی برای کسانی که تاریخ انقضای کارت ملیشان به پایان رسیده نیز تعویض انجام می گردد.

آیا کسانی که کارت ملی هوشمند ندارند یارانه شان قطع می شود درست است؟
قطع شدن یارانه شامل کسانی می شود که به سن 15 سال رسیده اند ولی تاکنون اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند نکرده اند و فقط شماره ملی دریافت کرده اند  درصورت عدم ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند یارانه شان قطع می شود.

نحوه و هزینه ثبت نام کارت کلی هوشمند چقدر است؟
جهت ثبت نام باید متقاضیان یاید به سایت https://www.ncr.ir/ مراجعه نمایند و اقدام به ثبت نام کنند و سپس نوبت گیری کنند و در تاریخ مشخص شده به مکانی که خودشان انتخاب (اداره ثبت احوال یا اداره پست) کرده اند مراجعه نمایند و هزینه صدور کارت ملی هوشمند مبلغ 17200 تومان می باشد که باید به حساب ثبت احوال واریز نمایند.

نحوه دریافت کارت ملی هوشمند پس از صدور چگونه است؟
کارت ملی هوشمند کسانی که صادر شده است پس از صدور به اداره ثبت احوال می آید که شهروندان باید جهت فعال سازی خود حضور پیدا کرده و پس از انگشت نگاری کارت به آنها داده می شود.

وی در پایان در خصوص تعداد نفراتی که کارت ملی هوشمند برایشان صادر شده است گفت : از کل شهروندان فقط تعداد5270 نفر  کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
معصومه
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
0
من دیروز رفتم ک اینترنتی ثبت نام کنم و نوبت بگیرم...و یک کد رهگیری دریافت کردم ...ولی نوشته سده بود ک جای خالی برا قابت نام نیست و پر شده....یعنی چی؟؟؟؟ خب جای خالی نیست برا گرفتن نوبت یعنی دیگه ب من یارانه تعلق نمیگیره؟؟؟؟ فقط کد رهگیری رو بهم داد.....ممنون میشم ک بگید چیکار باید بکنم....