کد خبر: ۸۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

تبدیل یکی از سالن های شورای شهر شیراز به نمایشگاه

هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی در تالار نمایشگاهی شورای شهر شیراز افتتاح می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی این شهر، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز با تعاونی اتحادیه صنایع‌دستی استان با حضور بیش از 20 هنرمند بومی در راستای معرفی و ارائه هنر و صنایع‌دستی اصیل شهر شیراز و استان فارس در قالب غرفه‌های نمایش و فروش همچنین کارگاه ساخت برپاشده است که از روز سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه تا دوشنبه 19 بهمن‌ماه به‌صورت عمومی در شورا برپا خواهد بود.

محمودرضا طالبان افزود: با توجه به رویکرد فرهنگی شورای چهارم، یکی از سالن‌های جنبی ساختمان شورا به‌منظور بسترسازی جهت ارائه تخصص و توانمندی هنرمندان شیرازی به شهروندان، تبدیل به نگارخانه و نمایشگاه شده است.

وی با بیان این مطلب که بازدید از نمایشگاه هنر و صنایع‌دستی از ساعت 9 تا 13 برای عموم شهروندان آزاد است، خاطرنشان کرد: ترغیب شهروندان و هنرمندان برای حضور در بافت تاریخی فرهنگی گامی مؤثر برای احیای این محدوده است که در واقع ماهیت و اصالت شهر شیراز و خاستگاه بسیاری از علما، بزرگان و هنرمندان شیراز تلقی می‌شود.

در این نمایشگاه که هم‌زمان با یک‌صد و چهلمین جلسه شورا آغاز به کار می‌کند، خاتم، منبت، معرق، قلم‌زنی، نقره‌کاری، آینه‌کاری، کاشی هفت‌رنگ و... برخی از دیگر هنرهای اصیل شیراز به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.


نظرات بینندگان