کد خبر: ۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه قیرو کارزین: امام خمینی سیاستمداری انقلابی و عالمی وارسته بود

امام جمعه قیروکارزین ضمن بیان ویژگی های امام راحل (ره) گفت: الحق و و الانصاف خلف صالح امام خمینی (ره) حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) بعد از رحلت امام به خوبی این انقلاب را با صبر و بصیرت هدایت کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های  شیرازه به نقل از پرگون حجت الاسلام اکبری صبح دوشنبه 12 بهمن در جمع مسئولان و بسیجیان شهرستان ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر گفت: خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت به مردم در انقلاب اسلامی ایران نصیب ما شده است. این را باید قدر بدانیم.

اکبری درباره ی محور اصلی انقلاب گفت: محور این امت اسلامی ، امامت است. امامت و رهبری در انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که مایه ی برکت فراوانی برای ما بوده است.

امام جمعه قیروکارزین با بیان اینکه آرمان های امام را نباید فراموش کنیم افزود: اعتقاد راسخ امام به هدفی که داشت ، باعث شده بود که امام از هیچ تهدیدی نهراسد و حسین وار بیعت با یزید زمانش را نپذیرفت و در اوج سرگردانی که برای او پدید آورده بودند میگفت: اگر فرودگاه به فرودگاه مرا بگردانند ، میروم و فریادم را به گوش جهان میرسانم و از هدفم دست نخواهم کشید. از اصول فکری امام (ره) تکلیف گرایی است و مردم را در انقلاب بر اساس همین اصل هدایت و رهبری نمود. در اوایل دهه ی 20 با فریادی هرچه رساتر علما و متفکران را مورد خطاب قرار  داد که اگر به تکلیف خود عمل نکنند ، سرنوشتی بدتر از دوره رضاخان خواهند داشت.

عنایت الله اکبری ادامه داد: در دوران انقلاب و همچنین در 8 سال دفاع مقدس امام پیوسته می فرمودند که همه ی ما مأمور به انجام وظیفه و تکلیفیم ، نه مأمور به نتیجه. مهم برای ما اینست که به تکلیفمان عمل کنیم. 

وی درباره ی سیاست های امام راحل گفت: امام بجای اینکه دین را سیاسی کند ، سیاست را دینی کرد. در مکتب امام سیاست دینی در چارچوب اخلاق دینی عمل میکند و سیاستمدار دینی نیز آراسته و متخلق به اخلاق دین است.

اکبری افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که هرگز نلرزید جز در برابر خدا ، هرگز از کسی چیزی نخواست جز از خدا ، هرگز گامی برنداشت جز در مسیر خدا ، هرگز کلامی بر زبان نیاورد جز برای خدا. دنیا با همه ی فریبکاریهایش نتوانست او را به زانو درآورد. مقام ، با همه طنازی هایش نتوانست او را در دام خود گرفتار کند. جهان با همه ی وسعتش نتوانست ظرفی برای شخصیت عظیمش باشد.

حجت الاسلام اکبری در پایان گفت: امیدواریم که ما بتوانیم این نعمت بزرگ الهی را برای کشورمان پاس بداریم و با تمام وجود برای خدمت به خلق و احیای ارزش ها قدمی برداریم. باید قدردان این رهبری باشیم که انصافاً خلف صالح امام بود و خوب مدیریت و رهبری کرده و این انقلاب را به خوبی سکانداری کرده است. تا به امروز ملت ما با عنایات الهی و مدد ولی عصر (عج) و تدابیر مقام معظم رهبری از میان طوفان های عظیمی که دشمن برای ما رقم زده بوده سربلند و سالم بیرون آمده است. بحمدالله رهبری داریم که با مکتب اهل بیت (ع) آشناست و همان راه اهل بیت (ع) را دنبال می کند. قدر این نعمات را بدانیم و بخاطر دنیا و مادیات پشت پا به این نعمت ها نزنیم. گاهی بخاطر یک بهانه ی کوچک ، این نعمت ها را نادیده می گیرند و همه چیز و همه کس را زیر سؤال میبرند. تکلیف همه ی ما دفاع از حریم ولایت و رهبری است.

نظرات بینندگان