کد خبر: ۸۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

حجت الاسلام موحد: انقلاب اسلامی و بقاء آن ریشه قرآنی دارد

حجت الاسلام شیخ موحد گفت: ما چهارده معصوم بیشتر نداریم و یقینا صدیقه کبری(س) جزء معصومین(ع) است و هرگاه اسم صدیقه کبری(س) در مجلس آمد صلوات بفرستید.

به گزارش سرویس شهرستان شیرازه به نقل از کازرون خبر، حجت الاسلام علی شیخ موحد در دومین شب از جشن‌های انقلاب در مسجد مدرسه کازرون از حضور در جمع مردم انقلابی این شهرستان ابراز خوشنودی کرد و اظهارداشت: از اینکه سعادت پیدا کردم برای چندمین بار به شهری که سوابق انقلابی طولانی از آن سراغ دارم و با علما و بزرگان و متفکران این شهر خاطرات زیادی در ذهن دارم سفر کنم خوشبختم.

انقلاب اسلامی و بقاء آن ریشه قرآنی دارد

شیخ موحد با تاکید بر اینکه این انقلاب و بقاء آن ریشه‌های قرآنی دارد بیان داشت: این انقلاب و بقاء آن ریشه‌های قرآنی دارد و شاید دانشمندان غربی این را فهمیده باشند ولی سیاسیونشان نفهمیدند و چیزی که در مورد این انقلاب از آن غافلند «قرآن» است.

انگار آدم شده‌اید؟!

وی  با طرح این سئوال که انقلاب چه بود؟ و چرا پیروز شد؟ خاطرنشان کرد: یک زمانی با مرحوم مهندس طاهری در یک سلول بودیم، یک روز مرا بردند برای بازجویی و دیدم یک تختی و قالیچه ای و هندوانه‌ای گذاشته‌اند و من گفتم؛ «انگار آدم شده‌اید؟! حرفی از کتک کاری و فحش نیست» و آن ها جواب دادند؛ «ما با تو کار داریم» و یک پرونده وسیعی از زندگی و خانواده من که حتی دوران بچگی و نمرات درسیم در آن بود آوردند.

این مبارز انقلاب در ادامه افزود: آن‌ها به من می‌گفتند؛ «چرا اینجور می‌کنید؟!» و من هم در جواب گفتم؛ «پیامبر را می‌شناسید؟!» گفت؛ «بله». گفتم که بود؟! گفت؛ «یک یتیم» گفتم؛ «دشمنانش که بودند؟» گفت؛ «همه قدرت‌های شبه جزیره» گفتم؛ «خب چطور شد؟» که با دست روی میز کوبید و گفت؛ «عجب شما منتظر همین هستید» و بعد شروع کرد به توهین کردن.

 

امام جایگاه انسان را در جهان هستی درک کرد

وی با اشاره به آیه شریفه « فَجَعَلْناهُ سَمِيعاً بَصيراً» در سوره انسان، به این سئوال که «چطور شد همه مردم به امام لبیک گفتند؟» پاسخ گفت و تاکید کرد: در سوره «انسان» صفت ذاتی خداوند جل اعلاء به انسان داده شده است و آن فرهنگی که در امام آمد و امام را برانگیخت این فرهنگ(اشاره به آیه قرآن) بود و امام جایگاه انسان را در جهان هستی درک کرد.

 

صدام دروغ نمی‌گفت!

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری برآوردهای غربی‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی را برحسب داده‌های مادی برشمرد و عنوان داشت: اینکه صدام می‌گفت من سه روزه ایران را می گیرم حرف دروغی نبود اما ببینید «سمیع بصیر» بودن یک مسلمان چکار کرد که جلوی این‌ها گرفته شد والا هرکدامش یک کشور عظیمی را برهم می‌زد.

 

شریعتی سمبل انقلاب بود

وی با یادآوری ایام تحصیل در دانشگاه مشهد اظهارداشت: یک استاد ضد روحانیت بود که می‌گفت؛ «این شریعتی وابسته به دولت است» (درست است که ما اشکالاتی به مرحوم شریعتی داشتیم ولی آن موقع سمبل انقلاب بود) من گفتم چرا؟ گفت؛ «برای اینکه امروز که در تهران حرف می‌زند فردا در سرخس نوشته‌اش آمده بیرون». من بهش گفتم؛ «هیچ پستی نمی‌تواند این کار را بکند».

 

این استاد حوزه «ما می‌توانیم» را برآمده از فرهنگ قرآن برشمرد و تاکید کرد: خدا می داند از عمق اعتقاد می‌گویم امام هرچه می‌گفت یا یک «فرهنگ قرآنی» بود یا یک چیزی بود که از «ائمه(ع)» یادگرفته بود ولی سیاسیون می‌گفتند؛ «امام کاریزما است» کاریزما یعنی چه؟!

 

تا با قرآن هستیم شکست نمی خوریم

شیخ موحد با تاکید بر اینکه «تا ما همراه قرآن هستیم شکست نمی خوریم» ایران را تنها کشوری خواند که خودش برنامه می‌نویسد و اجرا می‌کند و از هیچ کجا هم کمک نمی‌گیرد و تصریح کرد: شما ببینید یک موشکی را آوردند دادند دست یک بزرگواری و از آن چیزی ساخت که یک عالم(ابر قدرت ها) را به وحشت انداخت.

آمریکایی‌ها به خاطر انتقاد از رهبری و دولت کسی را رئیس نمی‌کنند

وی در ادامه با اشاره به دل بستن برخی به کشورهای غربی و پناهنده شدن به این کشورها بیان داشت: شما خودتان می گویید؛ «کشتن خلبان قبل از تعیین خلبان سقوط هواپیما است!» شما فکر می‌کنید آمریکایی‌ها به خاطر انتقاد از رهبری و دولت کسی را رئیس می‌کنند؟! ابدا! آن ها تی‌پا می‌زنند.

تا این مساجد و این دین هست ایران ایرانستان نمی شود

حجت الاسلام موحد با اشاره به این جمله شاه که گفت: «اگر من از ایران بروم ایران ایرانستان می‌شود ولی تا این مساجد و این دین هست ایران ایرانستان نمی شود» خاطرنشان کرد: اگر مردم و آخوندها ایستاده‌اند و فرار نمی‌کنند، اگر کازرون هنوز مانده است به خاطر «فرهنگ قرآنی» است که دارند.

ما به دنبال وحدتیم و اهل پرخاش نیستیم

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به دنبال وحدتیم و اهل پرخاش نیستیم عنوان کرد: اگر این انقلاب به خطر بیفتد و کسی به ارکان انقلاب توهین کند مسامحه نمی‌کنیم اما چرا، برای وحدت مسامحه می کنیم. حالا کسی حرفی زد، تندی کرد، اما اگر پای ریشه انقلاب بیاید نه! مردم هم همین‌طورند. مردم نه پولی از رهبری گرفته‌اند نه پسر خاله رهبری‌اند، مردم این اصل را فهمیده‌اند.

«فرهنگ قرآن» باید حفظ شود

موحد در بخش پایانی رعایت سه نکته را لازم دانست و گفت: اول اینکه باید «فرهنگ قرآن» حفظ شود چون ما به تدریج جلو رفتن را بر نوکری ترجیح می‌دهیم و این قراردادها(اشاه به برجام) که می‌بندند، گوش نگیرید که نوکری هست، این جور نیست، مطمئن باشید رهبری مواظب قرار دادها هست که پای نوکری توی کار نیاید.

هرچه عقل گفت عمل کنید

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری «اعتدال» را دومین اصل خواند و بیان داشت: انسان در مسیر زندگی عقلش را از دست ندهد، عقل یک حکومت الهی است، هرچه عقل گفت عمل کنید و این را ول نکنید.

در دفاع از کسی غلو نکنید

شیخ موحد «غلو نکردن» در دفاع از افراد را سومین اصل برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ وقت در دفاع از کسی غلو نکنید، در دفاع عاقلانه حرف بزنید، از یک استاندار پرسیدم «نسبت شما با رهبری چیست؟» گفت؛ «طلاق زنم هم با رهبری هست». گفتم؛ «نه! همچین چیزی تو فقه ما نیست» این غلو الکی است.

ما چهارده معصوم بیشتر نداریم!

وی اضافه کرد: ما چهارده معصوم بیشتر نداریم و یقینا صدیقه کبری(س) جزء معصومین(ع) است و هرگاه اسم صدیقه کبری(س) در مجلس آمد صلوات بفرستید، آیه «کل شی احصیناه فی امام مبین» فقط راجع به امام معصوم است، این آیه خیلی آیه عجیبی است.

حجت الاسلام موحد در پایان تصریح کرد: اگر این کارها را کردید همیشه معتدلید، همیشه یک دین شسته رفته‌ای تحویل شماست چون دین مستندی دارید.

نظرات بینندگان