کد خبر: ۸۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 بهمن

ورود دادستان شیراز به موضوع خشکی تالاب های فارس/ احزابی که شب انتخابات ظهور می کنند!

شنیده می شود امروز ماراتن انتخاب گزینه های نهایی جبهه متحد اصولگرایی به پایان می رسد یا به مرحله نهایی نزدیک می شود.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «دستور العمل احیای تالاب ها مسکوت ماند»، عنوان گزارش امروز افسانه است که بخشی از آن به نقل از ایسنا به چاپ رسیده است. در این گزارش آمده است:« معاون دفتر سازمان ملل در ایران از تدوین و اجرایی شدن دو پروژه جاری در تالاب‌ها در طول هشت سال گذشته خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در سه منطقه ارومیه، پریشان و شادگان صورت گرفته و اکنون بسیار خوشبختیم که اعلام کنیم تلاش‌های ما برای احیای هفت تالاب به نتیجه رسیده است»اظهارات معاون دفتر سازمان ملل در ایران در حالی است که مدیر کل محیط زیست فارس از مسکوت ماندن دستورالعمل احیای تالاب های فارس خبر داد. مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس با اشاره به دستورالعمل 2 تيرماه 94 هيئت وزيران در خصوص احياء تالاب‌ها، گفته: هيچ اهتمامي در استان براي اجراي اين دستور‌العمل وجود ندارد، انگار اين بخشنامه‌ها صرفا جهت تصويب و اعلام و بايگاني است.

سالاد در شماره امروز با تیتر «ضرورت تجلیل از ورزشکارانی که ارزش ها را پاسداری می کنند»،به دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرده است.
«استاندار فارس: مدیران از برنامه ها و اقدامات دولت دفاع کنند»،« اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی»،«افتتاح دو هزار و 522 میلیارد ریال پروژه راه» از جمله عناوین امروز سبحان است.

سالادرئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفته:«در حال حاضر 40 حزب و گروه سیاسی در زمینه انتخابات در شیراز فعالیت دارند. البته این احزاب جدای از فعالیت تعدادی از تشکل های دانشجویی است و در کنار این گروه ها بیش از 100 سازمان مردم نهاد نیز در زمینه های مختلف در شیراز حضور دارند» به نظر می رسد ظهور و بروز فعالیت 40  حزب و گروه سیاسی در شیراز فقط در زمان انتخابات باشد. احزابی که اولویت آنها صرفا رسیدن به منافع گروهی و شخصی است.

سالاد«عامل اصلی نابودی تالاب های فارس تحقق نیافتن حقابه هاست» دادستان عمومی و انقلاب شیراز بیان داشته:« عامل اصلی نابودی تالابهای فارس عدم تحقق حقابه ها است، دراین زمینه قانون مدون و جامع وجود دارد اما موضوع همچنان بر زمین مانده است» صالحی گفته:« هر چند خشکی تالاب ها می تواند عوامل متعددی داشته باشد اما آب و تامین آن مهمترین موضوعی است که با دخالت انسان دراین مقوله خشکی تالاب ها را تشدید کرده است.دادستان شیراز با بیان اینکه تالاب های فارس مورد بی مهری قرار گرفته اند ادامه داد: برای حفاظت از تالاب های فارس و احیای آن اجرای کنونسیون رامسر کافی است و اگر هیچ قانون دیگیر نیز دراین حوزه نداشتیم همین قوانین موجود کفایت می کرد که به حفاظت از تالاب ها برسیم اما می بینیم که اینطور نشده است .صالحی دستگاه قضایی را پای کار و آماده برای نظارت بر اجرای قانون دانست و بیان داشته:« دراین زمینه دستگاه قضایی با هر گونه تغییر کاربری اراضی و تخریب بشدت برخورد کرده و شورای پیشگیری از تخریب اراضی به وظایف خود عمل کرده است»

سالاددر ستون ویژه انتخابات نوشته:« شنیده می شود امروز ماراتن انتخاب گزینه های نهایی جبهه متحد اصولگرایی به پایان می رسد یا به مرحله نهایی نزدیک می شود. گفته می شود تاکنون  3 گزینه این جبهه نهایی شده اند. گزینه های نهایی شده یکی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دیگری فرماندار اسبق شیراز و یکی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است. شنیده می شود امروز اعضای شورای مرکزی این جبهه باید بین دو نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دست به انتخاب بزنند. گفته می شود نماینده اول مردم شیراز در مجلس نهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس دو گزینه ای هستند که یکی از انها به عنوان گزینه نهایی  و چهارم لیست انتخاب خواهد شد.»

نظرات بینندگان