کد خبر: ۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
مجلس برگر 7

این کاندیدا از آلمان تقاضای پناهندگی کرد/ حرف هایی که برای «امید اصلاح طلبان» فارس گران تمام شد

جریان های سیاسی نیز این روزها مشغول جلسات درون گفتمانی هستند تا لیست های خود را برای انتخابات ببندند.
شیرازه- سرویس سیاسی: با نزدیک شدن به زمان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری بحث های انتخاباتی در محافل سیاسی، رسانه ای، دانشگاهی و حتی خانوادگی داغ تر می شود. جریان های سیاسی نیز این روزها مشغول جلسات درون گفتمانی هستند تا لیست های خود را برای انتخابات ببندند. کاندیداهای مستقل انتخابات نیز در جلسات غیر عمومی حضور و  آخرین برنامه های خود را تشریح می کنند. در این جنب و جوش ها سیاسی مسائلی در پشت پرده اتفاق می افتد که شیرازه قصد دارد آن را در قالب «مجلس برگر» به مخاطبان ارائه کند.

شنیده می شود یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه جهرم که  صلاحیتش توسط هیئت نظارت شورای نگهبان احراز نشده، ضمن مصاحبه با شبکه معاند بی بی سی به اقدام هیئت نظارت اعتراض کرد. وی  از جمله اساتید و فعالان دانشگاهی است که با برخی کشورهای خارجی در زمینه علمی ارتباط و همکاری دارد.

تبلیغات زودهنگام این بار در آباده؛ یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان آباده که نزدیکی زیادی به اصلاح طلبان این شهرستان دارد، در یک جلسه خانگی در اظهارات تامل برانگیزی گفته است: از تقلب دوباره در انتخابات پیش رو دلهره دارم ولی چون برگزار کنندگان انتخابات دولت تدبیر و امید هست دلگرمم.

گفته می شود اخیرا ماموران انتظامی یکی از شهرهای اطراف جهرم در حین گشت زنی در حوالی شهر از خودرو یکی از نامزدهای انصرافی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 11 قوطی مشروب الکلی خارجی کشف کردند. وی یکی از کارمندان ادارات شهرستان جهرم است که سابقا دریافت رشوه در کارنامه خود دارد.

ایجاد مزاحمت برای یک کاندیدای انتخابات در کازرون؛ اخیرا سرنشینان دو خودرو ضمن تعقیب و ضربه زدن به خودرو متعلق به یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس با استفاده از سلاح گرم(کلاش) اقدام به تهدید فرد یاد شده کرده اند. هر چند اعضای ستاد انتخاباتی این کاندیدا گفته اند: افراد مزاحم، از طرفداران این کاندیدا هستند ولی فرد حامل سلاح گرم از خویشاوندان رقیب انتخاباتی کاندیدای فوق می باشد.

شنیده شده به دنبال رد صلاحیت شدن آقای د-ن کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کازرون از سوی هیئت نظارت، تعداد 100 نفر از هواردان وی با تحریک یکی از لیدرهای انتخاباتی کاندیدای فوق، اقدام به تجمع مقابل ستاد انتخاباتی وی کردند!

 جند روز پیش، سران جریان تجدیدنظر طلب شهرستان فسا پس از رد صلاحیت گزینه اصلی خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن برپایی جلسه ای در منزل یکی از چهره های افراطی این شهر، خواستار معرفی چهره جدید شدند اما برخی از حاضرین در جلسه گفته اند؛ تنها راه این است در انتخابات شرکت نکنیم.

وعده عجیب و غریب یک کاندیدا در مرودشت؛ چند روز پیش یکی از کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد که پایگاه رای چندانی هم ندارد، در یکی از جلسات خود از عزمش برای تبدیل یک روستا به شهرستان و تبدیل چند روستای دیگر به عنوان یکی از بخش های شهرستان خیالی خبر داد. در حالی که این روستاها شرایط اولیه و تبدیل شدن به بخش که نه، حتی به یک دهستان را ندارند!

گفته می شود یکی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که این بار از شیراز کاندیدا شده، نفر دهم انتخابات نهمین دوره مجلس در شیراز را به عنوان رئیس ستاد بانوان خود انتخاب کرده است. او قبلا گفته بود چنان چه در لیست اصولگرایان قرار نگیرد کناره گیری می کند.

یکی از نامزدهای اصلاح طلب شیراز که شانس اصلی قرار گرفتن در لیست این جناح سیاسی را دارد، اخیرا در مصاحبه ای از فتنه 88 و هاشمی رفسنجانی اعلام برائت کرده است و همین موضوع موجبات عصبانیت اصلاح طلبان شده. البته هر چند وی با صدور بیانیه ای تا حدودی اظهارات خود را تکذیب کرده اما به شدت مورد غضب این طیف سیاسی قرار گرفته است.

م.ف خبرنگار زن شیرازی که به آلمان سفر کرده و در انتظار دریافت پناهندگی می باشد. او در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد اما صلاحیتش حتی توسط هیئت اجرایی هم تایید نشد. احمد رنجبر سرپرست بازرسی و هیئت نظارت بر انتخابات استان فارس چندی پیش در گفتگو به شیرازه گفت: برخی از افراد با اطلاع از این که صلاحیتشان رد می شود، برای اهداف خاصی داوطلب انتخابات مجلس می شوند.

طبق قانون، نتایج تایید و رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا (16 بهمن ماه) و نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها 27 بهمن ماه اعلام می شود.
نظرات بینندگان