کد خبر: ۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 15 بهمن 94

کلاف سردرگم خطوط ریلی در فارس/ وانت بارهایی که از هفت دولت آزادند

تاخیر های چند ساعته عمل های جراحی نه تنها استرس بیماران را دوچندان می کند، نارضایتی همراهان بیمار را نیز به همراه دارد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاداین روزنامه در سومین روز دهه فجر، تیتر نخست خود را به موضوع راه آهن اختصاص داده است. «توسعه راه آهن جنوب با پول چینی ها»؛ آن طور که این روزنامه نوشته؛ یک هیئت چینی بحث فاینانس این پروژه را پیگیری کرده و احتمال دارد اجرای این خط آهن را که از ایستگاه مرودشت آغاز و طی 667 کیلومتر در دو فاز به عسلویه می رسد بر عهده بگیرد. موضوع احداث خطوط ریلی در فارس آن قدر پیچیده است که چندی پیش صدای وزیر راه و شهرسازی را نیز درآورد. آخوندی گقت: در شهر شیراز سه خط ریلی متصل به اصفهان، بوشهر و بندرعباس وجود دارد که حتی ایستگاه‌های راه‌آهن این خطوط نیز با هم در ارتباط نیستند و این سیستم حمل و نقلی یکپارچه نیست و یک سیستم عجیب و غریبی است.
اگر در دولت گذشته، افتتاح زودهنگام موضوع راه آهن فارس را به حاشیه برد، در این دولت، محدودیت های مالی طرح های ریلی را در این استان به اغما برده است.

«جان به لب کردن مردم پشت درهای اتاق عمل» عنوان تیتر دیگری است که در صفحه استان های روزنامه خبرجنوب برجسته شده است. بر اساس گزارش خبرجنوب، تاخیر های چند ساعته عمل های جراحی نه تنها استرس بیماران را دوچندان می کند، نارضایتی همراهان بیمار را نیز به همراه دارد. رئیس بیمارستان شهید فقیهی در این باره گفته است: جراحی بیماران بر اساس نوع بیماری صورت می گیرد و ممکن است برخی عمل های جراحی به طول بیانجامد و همین امر موجب تاخیر نوبت سایر بیماران می شود. ترافیک بیمارانی که روزانه به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند و به هر دلیلی باید جراحی شوند این نکته را به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گوشزد می کند که باید در ساخت بیمارستان های جدید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سالاد برخلاف روزنامه های دیگر شیراز با انتشار تصاویر و گزارش هایی بصورت ویژه به موضوع دهه فجر می پردازد.

«طرح اقتصادی ارائه شود تسهیلات می دهیم»،استاندارد فارس در مراسم افتتاح ۴۷۵ پروژه گاز رسانی فارس به صورت همزمان: به مزیت ها و ظرفیت های استان فارس در زمینه گردشگری و صنعت و معدن گفت: طی دو ماهه اخیر یک میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای چند طرح صنعتی و معدنی فارس اختصاص یافته و تسهیلات لازم برای ساخت ۶ هتل نیز در استان مدنظر گرفته شده است. افشانی به تشکیل کمیته حمایت جذب سرمایه گذاری در فارس اشاره و عنوان کرد: نمی توانیم با نگریستن به چاه های نفت برای آبادانی استان و کشور کاری انجام دهیم. وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه محدویتی برای ارائه تسهیلات به طرح های قابل توجیه در فارس وجود ندارد گفت: اگر بخش خصوصی طرح وپروژه ای داشته باشد در زمانی کوتاه منابع مورد نیاز برای اجرای آن از محل صندوق توسعه ملی فراهم می شود»

مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس که هفته گذشته معارفه شده با بیان اینکه مسکن مهر لپویی نیازمند توجه دستگاه ها است وعده داده که تا پایان سال 95 پرونده مسکن مهر در استان فارس به طور کامل بسته شود.

سالاد سخنان روز گذشته معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در شیراز را با تیتر« دولت قبل سم به جامعه تزریق کرد» در صفحه نخست به چاپ رسانده است.

معاون سیاسی استانداری فارس و رییس ستاد انتخابات کشور در بازدید از خبرگزاری دولت گفته:«در بحث مسایل امنیتی و تامین امنیت انتخابات  حدود 13هزار نیرو برای حفاظت از صندوق ها، امنیت شهرها و حوزه های انتخابیه در سراسر استان فارس لازم است که نیروی انتظامی در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده است» پژوهش گفته:« در نظام جمهوری اسلامی تغییر قدرت از طریق صندوق های رای و با انتخاب مردم انجام می شود و رای مردم در معادلات سیاسی بسیار اثرگذار است، لذا قهر با صندوق های رای آسیب های جدی در پی خواهد داشت»

سالاد«وانت ها بار بفروشند، مردم تحمل کنند، مسئولین چاره اندیشی خواهند کرد!» در گزارش سبحان به نابسامانی وانت بارهای سیار در بلوارها و خیابان های شیراز اشاره شده است. در این گزارش به نقل از معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز آمده است که در سه سال گذشته یک هزار و 921 دستگاه خودرو وانت که به صورت غیر قانونی اقدام به عرضه میوه و تره بار می کردند با همکاری مراجع قضایی و انتظامی به پارکینگ منتقل و پرونده تشکیل شده است. در گزارش سبحان به نظرات و نتیجه جلسه اعضا شورای شهر شیراز اشاره کرده و نوشته:«باز هم با تمام این حرف و حدیث ها این طرح بر روی زمین ماند و قرار شد یک روز دریک مکان و زمان مشخص، همه مسئولین از شهردار و اعضای شهر گرفته تا فرماندار و سردار، دور هم جمع شوند و باز هم بیندیشند با این معضل چه کنند و تا آن زمان هم مردم همچنان با ترافیک، راه بندان سر و صدا، آلودگی محیطی و ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری بسازند و بسوزند و دم نزنند تا ببینیم چه شود!»

سالاداین روزنامه محلی تیتر یک خود را به سخنان روز گذشته رهبری در جمع اعضا شورای عالی امنیت ملی با تیتر« بیانات امام(ره)مبانی و هندسه انقلاب است» اختصاص داده است. همچنین دیدار لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر خارجه آلمان را با عکس و تیتر« توافقات تجاری ایران و آلمان در چند ماه اخیر مناسب بوده است» به چاپ رسانده است.


نظرات بینندگان