کد خبر: ۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

اقدام قابل تقدیر مسئولان قضایی شهرستان کازرون + عکس

بخشدار جره و بالاده اظهارداشت: اگر اقدام به موقع و احساس مسئولیت و وظیفه شناسی قضات دادگستری نبود کل دریاچه در آتش می‌سوخت و حتی روستاهای مجاور دریاچه را نیز تهدید می‌کرد.

بخشدار جره و بالاده در گفت و گو با کازرون خبر به تشریح آتش سوزی روز گذشته دریاچه پریشان پرداخت و اظهارداشت: عصر روز چهارشنبه حدود ساعت 16 آتش سوزی وسیعی در دریاچه پریشان در قسمت دهستان فامور رخ داد که خوشبختانه بعد از چند ساعت مهار شد.

آتش سوزی در دریاچه پریشان

سیدمجتبی علوی نفش قضات دادگستری کازرون در مهار این آتش سوزی را بسیار مهم و اساسی خواند و بیان داشت: اگر اقدام به موقع و احساس مسئولیت و وظیفه شناسی این عزیزان نبود کل دریاچه در آتش می‌سوخت و حتی روستاهای مجاور دریاچه را نیز تهدید می‌کرد.

آتش سوزی در دریاچه پریشان

وی در ادامه افزود: عصر روز چهارشنبه در حالی که دادستان شهر کازرون به همراه تعدادی از قضات در حال عبور از منطقه فامور بودند متوجه آتش سوزی در دریاچه پریشان می‌شوند که با توجه به در دسترس نبودن نیرو و امکانات آتش نشانی و اطفاء حریق ضمن اطلاع رسانی به بخش‌های مربوطه سریعا خود را به محل آتش سوزی در وسط دریاچه خشک شده پریشان می‌رسانند.

 

علوی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین دریاچه نرم بود امکان انجام عملیات اطفاء حریق توسط ماشین‌های آتش‌نشانی حاضر در محل وجود نداشت لذا قضات دادگستری و شخص دادستان، فرماندار و جمعی از دهیاران و نیروهای مردمی تا پاسی از شب در محل حاضر بودند و با دست خالی و با ریختن گل نسبت به خاموش کردن آتش‌سوزی اقدام کردند و در نهایت با خاموش شدن آتش، با سر و رویی دودگرفته و مملو از دوده و لباس‌هایی سوخته محل را ترک کردند.

آتش سوزی در دریاچه پریشان

بخشدار جره و بالاده در پایان اظهارداشت: از همه عزیزانی که با حس وظیفه شناسی و حضور به موقع خود مانع گسترش آتش سوزی شدند خصوصا از فرماندار، دادستان و قضات دادگستری، رئیس بنیاد شهید و رئیس محیط زیست کازرون قدردانی می‌کنم.

نظرات بینندگان