کد خبر: ۸۳۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

مردم به چه لیستی اعتماد کنند؟/ رهبر معظم انقلاب: کسانی که فهرست های انتخاباتی را تهیه می کنند رفیق بازی نکنند

در سال های اخیر، لیست ها، ضمن فراهم آوردن انتخاب آگاهانه تر برای مردم، در معادلات انتخابات هم بسیار تاثیرگذار هستند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات مجلس شروع شده و جریان های سیاسی با تمام توان در حال نهایی کردن فهرست های انتخاباتی هستند. لیست هایی انتخاباتی که حالا در رقابت های سیاسی از جمله انتخابات، جایگاه ویژه ای دارند. خصوصا اگر حوزه های انتخابیه بزرگتر و انتخابات ها حساس تر باشند تاثیرگذاری فهرست های انتخاباتی بیشتر است. به طوری که در سال های اخیر، لیست ها، ضمن فراهم آوردن انتخاب آگاهانه تر برای مردم، در معادلات انتخابات هم بسیار تاثیرگذار هستند.

در شهر شیراز با داشتن 4 کرسی نمایندگی در خانه ملت یکی از حوزه های انتخابیه ای است که ظرفیت برای تاثیرگذاری لیست های انتخاباتی در آن بسیار بالاست چرا که تعدد کاندیداها و ناشناخته بودن آن ها و نبود اطلاعات کافی موجب می شود تا هم مردم گرایش بیشتری به سمت استفاده از لیست های انتخاباتی داشته باشند.

اما مردم به چه لیستی اعتماد کنند؟
دو سال پیش بود که رهبر انقلاب هنگام رای دادن در چهارمین دوره انتخابات شوراها گفتند: «من به ۳۱ نفر برای شورای شهر رأی دادم. البته بعضی از این حضرات را از نزدیک میشناختم، بعضی را هم نمی‌شناختم، لکن اعتماد کردم به همین فهرست‌هایی که پیشنهاد می‌کنند و می‌دهند.» این اولین باری بود که ایشان، راه درست برای استفاده از تمام حق رأی را، «اعتماد به فهرست» اعلام کردند.

همچنین رهبر معظم انقلاب حدود یک ماه پیش در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به رعایت حق الناس در «ارائه لیستهای انتخاباتی» تاکید کردند. حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: «رعایت حق الناس در پیشنهاد فهرستها به معنای این است که مسئله رفیق بازی و جناح بازی را در لیستهای خود دخالت ندهند و با معیار شایستگی حقیقی، لیستها را تهیه کنند.
ایشان به مردم نیز توصیه کردند برای انتخاب نامزدها به کسانی و مجموعه هایی اعتماد کنید که از سر صفا و صداقت و علاقه مندی به انقلاب لیست داده اند، نه از روی مقاصد خاص و گاه فاسد».

به هر روی در روزهای آینده گروه ها و جریانات سیاسی سیاهه های انتخاباتی خود را به مردم ارائه خواهند کرد. آنچه ضروری است رعایت توصیه صریح رهبر انقلاب مبنی بر توجه به شایستگی حقیقی به جای جناح بازی در معرفی کاندیداها است.

از طرفی درک و آگاهی مردم در طول های سال های پر فراز و نشیب استقرار نظام جمهوری اسلامی و برگزاری چندین و چند انتخابات به سطحی از بالندگی رسیده است که می توان به جرات گفت، آن ها علاوه بر شناختی که از فرد فرد کاندیداها بدست می آورند؛ به لیست هایی رای می دهند که خود را به نوعی در لیست تجسم کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
0
شیراز که اصلا رفیق بازی نشد!!!!.و ضیعف هارو چون رفیق بودن نگذاشتن!!